In de winter geen paddock/weiland hoe lossen jullie dat op?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jol1

Re: In de winter geen paddock/weiland hoe lossen jullie dat op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 23:02

Als een paard net als een mens moest werken, dan kon hij wel 8 uur rondjes lopen. Die vergelijking vind ik nergens op slaan. Wat is nu één uurtje werken per dag voor een paard? Ik ken geen mensen met een baan voor één uur per dag. TS vraagt wat voor haar de beste keuze is. Dat een ander het geluk heeft dat hij zijn paard de hele dag in de wei kan zetten, daar heeft zij natuurlijk niet zoveel aan. Ik ga er vanuit dat iedereen zijn paard zo goed mogelijk verzorgt, maar je mag ook best eens bij jezelf nagaan waarom je een paard hebt. Bij de meeste mensen gaat het er toch om dat je leuk kunt rijden met je paard en volgens mij gaat dat bij stal A het beste. Ik denk echt niet dat het paard daar een rotleven heeft, want wie overdrijft er hier nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 23:32

Ach,deze discussie is toch eindeloos. De een vindt dit,de ander dat..en elk gelooft in zijn eigen gelijk en probeert de ander daarvan te overtuigen..
Mijn paard heeft ook geen onbeperkte weidegang. Hij komt wél elke dag buiten,maar met dit weer niet meer in de wei maar in de paddock. Ik loop wel elke dag stukken met hem,hij wordt ruim bijgevoerd met hooi en ik vind dat het prima is,zoals het is.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 23:53

Jol1 schreef:
Als een paard net als een mens moest werken, dan kon hij wel 8 uur rondjes lopen. Die vergelijking vind ik nergens op slaan. Wat is nu één uurtje werken per dag voor een paard? Ik ken geen mensen met een baan voor één uur per dag. TS vraagt wat voor haar de beste keuze is. Dat een ander het geluk heeft dat hij zijn paard de hele dag in de wei kan zetten, daar heeft zij natuurlijk niet zoveel aan. Ik ga er vanuit dat iedereen zijn paard zo goed mogelijk verzorgt, maar je mag ook best eens bij jezelf nagaan waarom je een paard hebt. Bij de meeste mensen gaat het er toch om dat je leuk kunt rijden met je paard en volgens mij gaat dat bij stal A het beste. Ik denk echt niet dat het paard daar een rotleven heeft, want wie overdrijft er hier nu?

Ik heb het er niet over of het paard 1 uur of 8 uur werkt per dag, het gaat mij erom dat het paard geen speeltijd/vrije tijd voor zichzelf heeft en dat zou ik onacceptabel vinden.

Als je een hond neemt omdat die zo leuk op schoot kan zitten betekend dat toch ook niet dat je hem niet meer uitlaat?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 12:15

IK vind de discussie wel er interesant Zo weet ik ook hoe andere hun paard houden. En hoe hun het oplossen als de paarden in de winter niet buiten kunnen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 17:46

toen mijn pony op een stal stond waar hij niet naar buiten kwam in de winter, probeerde ik hem zelf los te laten en ging vaak met hem wandelen.

Hij kon bij die stal wel los in het winterland, of in de longeercirkel en als niemand aan het rijden was ook wel in de buitenbak.

Wel lastig als je op een stal staat waar ze niet los in de bak mogen, maar er ook niet voldoende alternatieven zijn zoals paddocks etc.