Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
germie"]
Ik heb er 2 gereden, en inderdaad het waren ex-dravers en mankeerden wat: de 1 had een gescheurde pees gehad, de andere een longbloeding. Niet dat je er met rijden ook maar iets van merkte.
Dus dat ze vaak wat hebben is geen vooroordeel maar waarheid.
[/quote]
Longbloedingen en peesproblemen komen misschien wat vaker voor bij dravers dan bij andere paarden, maar ja....geen paard is perfect. KWPN'ers hebben ook rugproblemen enz.Hoe dat komt? Door ons eigen fokbeleid van het perfecte paard willen fokken. De oorspronkelijke oerpaarden hebben geen stokmaat van 1.70 m en springen niet weekelijks over 1.50 m.
[quote="germie"]
Dravers zijn recreatiepaardne, maar niet geschikt voor de dressuur en het springen. Misschien een paard dat nooit op de baan gelopen heeft is het makkelijker. Maar voor mij geen draver als ik de sport in wil.
[/quote]
Nou voor mij wel hoor!!! Endurance is nou HET voorbeeld van een sport waar dravers zeer geschikt voor zijn. Ik ben het helemaal met Karin eens!
[quote="germie schreef:De dravers die ik gereden had hadden 1 voordeel: ze deden alles voor je, werkten keihard als je dat vroeg. Het karakter vond ik super.
Mackie schreef:Ik weet niet of dat al een beetje langer geleden is, want het schijnt dat hij vroeger veel minder extreem was. Ik hoor nu dingen (o.a. van mensen die daar gewerkt hebben) waar je oren van tuteren. Het moet echt heel verschrikkelijk zijn. Het lijkt me dat hij in jouw paard zijn tijd niet zo was, want jij lijkt me niet iemand die hier voor in is
Sjuimpje schreef:Maar van de week kwam ik er weer 1 tegen met zo'n puppy voor de kar... Daar reageren mensen nogal heftig op en zo krijg je dus vooroordelen. Maar ik merk al dat jullie er ook een beetje last van hebben
Citaat:Nou vind ik het niet heel verkeerd als een paard op 2-jarige leeftijd al koerst als hij eraan toe is. En dat is er dus bijna geen 1!! Eigenlijk vind ik dat ze de 2-jarigen koersen minder interessant moeten maken voor trainers en eigenaren door het prijzengeld in deze keorsen te verlagen.
Sjuimpje schreef:We hebben hier nog steeds hele leuke stallen zitten, beestjes zien er goed verzorgd uit...
Maar van de week kwam ik er weer 1 tegen met zo'n puppy voor de kar... Daar reageren mensen nogal heftig op en zo krijg je dus vooroordelen.
Citaat:Maar ik merk al dat jullie er ook een beetje last van hebben
KWPNers sloom en dom, waren die van mij maar eens sloom