prikkeldraad slecht of niet?!?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Re: prikkeldraad slecht of niet?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 12:29

eigenlijk is elk draad gevaarlijk en een risico voor verwondingen! dan kun je nog het beste lint kiezen.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 11:28

dankje wel dat er iemand is die er dus ook voor heeft gekozen
dankje....

Irmaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:02

Je zou ook gewoon prikpaaltjes op een stukje van de prikkeldraad kunnen zetten met daar gewoon stroomlint doorheen.

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:47

desty schreef:
dankje....

wat nou dank je. Boos! Prikkeldraad moet 1000 euro de meter kosten,zodat die stomme boeren die hier nog gebruik van maken het wel laten om DAT nog te durven gebruiken.

Mienky_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 11:11

Niet doen!
Mijn pony(destijds) was een fanatieke springer. we hadden van dat witte+oranje afrastering.
Volgens de veearts hadden we geluk: dat draad en prikkeldraad zijn moordwapen nr 1.
Als ie dr overheen springt en blijft haken kun je m een spuitje geven. om maar even hard te zijn

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 13:29

Ik zou er inderdaad schrikdraad paaltjes met schriklint voor zetten.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 13:31

Bij ons komt er geen prikkeldraad in de buurt van de paarden, ik heb bij onze oude buren paarden gezien met prikkeldraad wonden, getver dat was echt niet om aan te zien.

Wat ik erg prettig vind is de houten omheining, geen dure maar gewoon palen die ze voor de fruitbomen gebruiken en dan met schriklint, zo houden wij al tig jaar de paaren in de weide en tot op heden nog nooit problemen mee gehad.

Mocht je overwegen om toch prikkeldraad rondom de weide te zetten gebruik dan ajb ook schriklint of band en plaats deze aan halve meter naar binnen toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 13:36

Prikkeldraad? Is dat nog steeds toegestaan dan?????
Grote genade zeg........
Ik heb ooit een prikkeldraadslachtoffer zien sterven bij de buren, meer dan twintig jaar geleden en ik zweer het je, dat was te walgelijk voor woorden.
Ik snap überhaupt niet dat er nog mensen zijn die er ook maar aan dénken om een wei te omheinen met deze rotzooi, en er dan ook nog een paard of pony achter op te sluiten.
Zelfs melkveehouders gebruiken het allang niet meer, die omheinen ook alleen maar met gladde draad of koord en dat is niet voor niks.

biesbas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:42

ik ga met MysticTinker mee

Chi_Chi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:44

Ik vind prikkeldraad slecht. Veel te veel risico op verwondingen. Ik zou het persoonlijk niet doen.
Gewoon schrikdraad gebruiken, 3 lintjes onder elkaar dan kan de Shet niet ontsnappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:47

desty schreef:
dankje....

Gestoord Gestoord Gestoord Gestoord Gestoord Gestoord Gestoord Gestoord Gestoord Gestoord Gestoord Gestoord

Triest, dat er schijnbaar nog altijd mensen zijn die wat voor dier dan ook achter een versperring opsluiten, die ze eigenlijk alleen nog maar (terecht) gebruiken rond gevangenissen voor zware criminelen. Als die een paar winkelhaken oplopen heb ik geen mededogen, maar een paard of koe die in aanraking komt met prikkeldraad is vreselijk, en ook nog eens de schuld van degene die dat dier achter dat draad neerzet.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:11

Ik hou echt niet van prikkeldraad. Ik heb de mogelijkheid mijn paardje gratis 24/7 op de wei te zetten, maar dan wel omheind met prikkeldraad. Dan kies ik er veel liever voor om hem ergens anders te zetten, al kost dat me veel meer!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:00

vraag je DA maar eens om foto's van verwondingen met prikkeldraad. Ik neem aan dat het dan geen discussiepunt meer is om zeker geen prikkeldraad te gebruiken als afrastering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:02

Nee, tis gewoon verkeerde zunigheid Haha!

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:09

Ik vind het eerlijk gezegd niet zo'n slimme vraag. Je kunt het antwoord zelf toch ook wel bedenken? Snel weghalen en bijv. schriklint gebruiken. Als je budget ruimer is, kun je een degelijk hek neerzetten.

Manonxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 08:35

Echt niet doen!
Super gevaarlijk. Kies gewoon voor schokdraad ofzo

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 10:00

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 10-04-22 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 19:18

Nou Desty, bovenstaande foto's lijken mij duidelijk genoeg. Ben je er nu wel van overtuigd dat prikkeldraad de slechtste afrastering is die er bestaat?

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 10:26

NIET DOEN!
dat prikkeldraad snel weghalen, alstublieft.
Ik ken 2 pony's die in het prikkeldraad hebben vastgezeten. Éen is doodgebloed, de ander is nu zo bang dat je hem nergens meer aan vast kunt zetten (hij is dan bang dat hij weer vast dit (in het prikkeldraad Tong uitsteken)). Nee, prikkeldraad is het slechtste wat je voor een paard (maar eigenlijk voor elk dier) kunt gebruiken. Neem het lieft een houten afrastering met stroom, het is misschien wel duurder, maar als je paard in het prikkeldraad komt, zijn de kosten veeeel hoger.

tainy_sjaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:09

ja dalyk zit hij er in. en dan

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:50

Ik ben mijn eerste paard kwijtgeraakt omdat hij in paniek in de prikkeldraad was gerend.
En ik heb op een stal gestaan waar in totaal nog 3 meter prikkeldraad zat, het paard had er een heel naar litteken aan overgehouden.
Prikkeldraad geeft zulke verschrikkelijke wonden dat ik echt niet snap dat er nog mensen het risico durven te nemen .

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:53

Wij hebben prikkeldraad en dat bevalt mij wel goed.
oké mijn pony is er een keer overheen gesprongen (vermoedelijk een idioot die vuurwerk naar hem gooide) en heeft wat prikkeldraad wonden. Maar wij staan direct aan een wandelpad en zijn het verplicht van natuurmonumenten. Geen overbodige luxe overigens, want zijn stalgenoot heeft 1 hobby: door het schrikdraad heen gaan. En ik moet er niet aan denken als hij ineens op de weg staat...

Er zit wel schrikdraad voor het prikkeldraad, dus ze komen er niet in de buurt.

maaar: als het niet hoeft, niet voor prikkeldraad kiezen!
of voor het prikkeldraad een goed stuk lint spannen zodat ze niet bij het prikkeldraad kunnen komen.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 21-10-08 21:57, in het totaal 2 keer bewerkt

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:54

ik zou het echt niet doen heel gevaarlijk neem dan lint en doe daar stroom .op hout is het veiligst maar dat is wel duur....

landolin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:56

Levensgevaarlijk!! Als ik jou was zou ik al het draad vervangen of mijn pony er niet in laten lopen! De gevolgen van prikkeldraad zijn niet te overzien, stroom of geen stroom erop.

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 10:26

Ik ben er echt geen voorstander van. Op m'n vorige stal was zowat alles omheind met prikkeldraad...
Mijn paard heeft er gelukkig niks aan overgehouden (ookal is hij meerdere keren onder de draad door ontsnapt)
Maar heb hier best lelijke wonden gezien hoor, vooral van veulens die het gevaar er nog niet van inzien.
Eens ze het doorhebben, blijven ze er normaal wel af, maar je weet nooit...
Ik voel me iig een stuk geruster nu m'n paardje achter gewone draad staat.

Als je wil kan ik wel een paar foto's doorsturen van de wonden, als je dat kan overhalen om het niet te doen Knipoog