Sin schreef:Heeft jullie sociaal leven er ook zo onder te lijden? Want bij mij lijkt dat echt niet meer te lukken...
Neuh valt best mee. Moet ook zeggen dat een aantal goeie vrienden van mij bij mij op stal staan heel toevallig, dus dat is al makkelijk. En verder spreek ik met vrienden vooral af in t weekend, dan heb ik best een gaatje. Hoef mn vrienden ook niet 4 keer in de week te zien om t goed te houden.
Waar een wil is....

(hij werkt hier in het westland maar woont in Enschede). Daarnaast probeer ik zo vaak als het kan naar mijn verzorgpaard te gaan. Meestal lukt me dit zo'n 5 keer per week, de rest van de dagen staat hij toch wel buiten of gooit iemand hem los. Voordeel is dat ie al beetje op leeftijd begint te raken, dus heel intensief hoeft er niet meer met hem gereden te worden. Het is passen en meten, en soms heel lastig. Gelukkig weet mijn werkgever dat ik heel graag naar m'n verzorgpaard ga, en mag daarom dan 1 dag in de week wat later beginnen zodat ik s'ochtends een ritje kan maken.
Maar als je iets echt wilt, dan zul je keuzes moeten maken. Stressen is helemaal niet nodig. Stress is vaak het gevolg van een slechte planning.