tijdnood! hoed oen jullie dat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

danielle1981

Re: tijdnood! hoed oen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:17

Sin schreef:
Heeft jullie sociaal leven er ook zo onder te lijden? Want bij mij lijkt dat echt niet meer te lukken... Lachen

Neuh valt best mee. Moet ook zeggen dat een aantal goeie vrienden van mij bij mij op stal staan heel toevallig, dus dat is al makkelijk. En verder spreek ik met vrienden vooral af in t weekend, dan heb ik best een gaatje. Hoef mn vrienden ook niet 4 keer in de week te zien om t goed te houden.
Waar een wil is....

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:24

Het is bij mij een kwestie van plannen. Gelukkig heb ik de paarden thuis staan dus als ik een "gaatje" heb dan kan ik zo even gaan rijden. Heeft ook weer nadelen, uitmesten verzorgen e.d. Op mijn vrije dagen plan ik de boel gewoon heel strak in, eerst huishouding, uitmesten e.d. en dan WIL ik gewoon nog even kunnen rijden, wat soms niet erg lang kan zijn helaas. Sociale contacten is soms ook inderdaad wel eens wat lastig en die zijn natuurlijk ook belangrijk, dus dat plan ik er dan ook weer bij tussendoor! Inderdaad een dag is soms gewoon te kort, maar eerlijk gezegd heb ik ook geen energie om nog MEER op een dag te doen!

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:28

Ik werk 5 dagen per week van 10.00 tot 18.00 uur. Meestal wordt dit wat later, in extreme gevallen zit ik tot half 10 savonds nog op kantoor. Daarnaast fitness ik 1 keer per week, heb ik een huishouden, een vriend die internationaal chauffeur is, en ik dus op de gekste tijden bij mij thuis aan tref Bloos (hij werkt hier in het westland maar woont in Enschede). Daarnaast probeer ik zo vaak als het kan naar mijn verzorgpaard te gaan. Meestal lukt me dit zo'n 5 keer per week, de rest van de dagen staat hij toch wel buiten of gooit iemand hem los. Voordeel is dat ie al beetje op leeftijd begint te raken, dus heel intensief hoeft er niet meer met hem gereden te worden. Het is passen en meten, en soms heel lastig. Gelukkig weet mijn werkgever dat ik heel graag naar m'n verzorgpaard ga, en mag daarom dan 1 dag in de week wat later beginnen zodat ik s'ochtends een ritje kan maken.

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:40

Alani schreef:
Sin schreef:
Niet iedereen is een vroege vogel he.
't zou me trouwens echt niet lukken om dan nog op tijd op m'n werk te zijn.. (files in de verkeerde richting etc) en bovendien geniet ik liever van mijn uurtje rijden.. niet met het idee te moeten stressen om op tijd te zijn om te moeten gaan werken.

Haha dat klopt wel. De een is er 's morgens vroeger uit dan de ander. Haha! Maar als je iets echt wilt, dan zul je keuzes moeten maken. Stressen is helemaal niet nodig. Stress is vaak het gevolg van een slechte planning.

Ik ben gewoon van nature een stresskonijn Haha!
Al is 't al een beetje geminderd met ouder te worden :p

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:47

Ik heb ook een chronisch tijd tekort Haha! Ik werk minimaal 36 uur per week (4 dagen tot 17.00uur 1 dag tot 12.30 uur) en heb 2 paarden. Gelukkig heb ik wel verlichting bij stal en bij de bak waar ik rij. Ik ga altijd direct uit mn werk naar de paardjes en ben dan meestal tussen 19.30 en 20.30 thuis. Dan eten en douchen en daarna val ik meestal voor de tv in slaap Haha!

Ik heb dus eigelijk alleen in het weekend tijd voor andere dingen, maar dan heb je ook weer dingen als het huishouden en andere verplichtingen. Soms is het wel eens vervelend maar ik zorg met veel liefde voor mijn paarden en zou ze geen dag willen missen!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:23

Ik rijdt geen wedstrijden, maar probeer wel regelmatig te trainen.
Gelukkig sta ik op een stal met binnenbak en verlichte buitenbak dus het probleem van in het donker rijden heb ik niet.
Alhoewel, wij hebben nog een groot stuk zand wat we de menplaat noemen, en die is niet verlicht, maar daar rijd ik ook gewoon op in het donker. Gaat best hoor Lachen
Verder heb ik ook regelmatig schooldagen tot half 5, soms zelfs half 6 en een uur reistijd.
En ik zit ook 20 minuten op de scooter voordat ik bij mijn stal ben.

Al met al dus wel heel druk, en ik ben ook eigenlijk pas elke avond tegen half 10/kwart voor 10 thuis.
Het is druk, maar ik heb het er voor over. En ik maak altijd tijd voor mn pony, dus zoiezo ga ik elke dag (met hoge uitzonderingen, bijv. als ik heel ziek oid ben).

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:31

Hier geen problemen met tijdnood. Ik werk normaal gesproken van 06.00 u tot 15.00. en dan 4 dagen in de week. Ben dus elke dag tijdig thuis om te rijden en kan zelfs in de winter de paarden op de trailer laden en naar de binnenbak gaan, en dan nog voor donker thuis zijn. Dus geen last van eventuele clublessen in de avonduren.

Heb nog geen verlichting in mijn buitenbak maar dat komt er wel aan omdat mijn zus wel tijdnood heeft in de winter. Ze heeft haar haf die net zadelmak is staan bij de man die hem heeft ingereden, hij heeft wel verlichting in de buitenbak. De haf zal waarschijnlijk tot en met eind maart daar blijven en dan naar huis komen, tenzij mijn buitenbak verlichting eerder werkt en de winter niet te slecht is Haha!

Sam5997

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:56

Ik heb oook tijd te kort, maar ik zit niet op voetbal of andere sport, gelukkig

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:23

Waar een wil is is een weg..
Het is net waar je prioriteiten liggen ook denk ik en je moet ook niet te veel willen Haha!
Ik werk minimaal 36 uur in de week en als om 18:00 de winkel sluit dan ben ik zeker om 18:15 al op stal.. Meestal ben ik rond 20:00 wel thuis en dan heb ik nog lekker een paar uurtjes met mezelf of met vriendlief Lachen Als ik ernaast ga sporten dan doe ik dat of na 20:00 of sta ik gewoon vroeger op.. Woensdagmiddag en in het weekend kan ik ook overdag naar stal en dan 's avonds sporten wat anders doen. Eigenlijk heb ik nooit last van tijd te kort, gewoon goed inplannen Lachen

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 08:25

Paarden zien heel goed in het donker.
Je kan dus gewoon rijden in de bak, mits je natuurlijk wel een goede bodem hebt.

Een andere optie is je paard en jezelf vol met verlichting hangen en de weg op gaan om een stuk te stappen. Zo doen we het hier ook als de bak onder water staat bij erge regenval. Ik neem gewoon iemand op de fiets mee.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:46

Hier wel verlichting, maar ben liever gewoon voor het donker thuis. Huiswerk maak ik wel in de avond. Meestal met weinig tijd beperk ik mezelf tot 1 pony, het ligt eraan hoeveel tijd ik heb, moeten ze afgespoten of gewassen worden of kunnen ze met een zweetdekentje op stal.
Als ik wat minder tijd heb rijd ik ook korter dan normaal en probeer tijd in te winnen, iets mindere poetsbeurt, de kont hoeft niet persé modder vrij te zijn, dat krijg ik er nog wel af onder de spuit enz.

Het is gewoon goed inplannen. Wat kan 's avonds wat kan niet. Knipoog

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:27

Nu ik op het HBO zit heb ik soms 4 tussenuren of soms eerste paar uur vrij,
aangezien ik op de campus bij school woon en mijn paard daar 5 minuten vandaan woont heb ik nu echt veel tijd voor mij paard.
Vorig jaar toen ik op de middelbare school zat en vaak om 4 uur uit was en dan nog naar huis moest fietsen had ik wel heel vaak tijdgebrek. Want dan moest ik als ik eenmaal omgekleed en snel ff broodje had gegeten ofzo, om 5 uur nog rijden, uitmesten, poetsen en ook nog me huiswerk maken en eten.
Toen heb ik dus ook heel veel dagen gehad dat ik uit school ging rijden en dan huiswerk ging maken en dan eten, daarna kon ik douchen en slapen.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:30

Bah vreselijk! Ik haat het als het zo vroeg donker word!
In de winter is het om 5 uur al donker en er zijn 3 dagen dat ik om 5 uur pas thuis ben, en 1 dag om 4 uur en een dag om 3 uur. De dagen van 4 en 5 uur lukken eigenlijk al niet meer dus dan kan ik maar 3x per week rijden achter elkaar en dan 4 dagen helemaal niet Boos!
We lenen in de winter altijd een bak van een man, maar daar zit geen verlichting in, en er is volgens mij ook geen verlichting op batterijen wat fel genoeg is..

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:46

Ik heb een heel ander probleem hier.
Ik heb veel te veel tijd. Doe al vier paardjes op een dag en nog te veel tijd over!
Sinds ik hier woon hoef ik niet te werken van mijn vriend.
Heb altijd wel gewerkt tot nu dan! Knipoog
Ik zit veel te bokken maar zelfs dat verveeld nogal eens!
Tips??

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 15:14

Zeeuwtje68 schreef:
Ik heb veel te veel tijd. Doe al vier paardjes op een dag en nog te veel tijd over!
Tips??

Gaan werken? Haha!

Vrijwilligerswerk ofzo?

rejov

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 15:23

lillytjuh schreef:
Tja ik denk dat je dan rijden inderdaad niet als het belangrijkste moet zien! Als ze overdag lekker op de wei kunnen blijven ze een beetje bewegen en zou ik 's avonds de tijd die je hebt aan verzorging besteden.

Hier sluit ik mij helemaal bij aan.
Wedstrijden rijden zal dan zeker niet gaan. Mocht je toch wedstrijden willen rijden zul je toch (om een beetje goed voor de dag te willen komen) 4 keer in de week moeten trainen.
Als je dat niet gaat lukken in deze periode moet je keuze's gaan maken (je kunt niet alles).
Laatst bijgewerkt door rejov op 20-10-08 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 15:23

Zeeuwtje68 schreef:
Tips??

Relax lijkt me dat zeg!
Ik heb nou vakantie en naast mijn paarden ben ik gigantisch druk voor school.
Dan nog mijn verplichtingen en dan nog iets vrije tijd Knipoog
Tjonge zelfs dan ben ik gestresst Tong uitsteken

Ik zou een hele leuke hobby gaan zoeken erbij!
Er is genoeg te doen. Als ik nog eens tijd over heb wil ik sierraden gaan maken of gaan fotograveren.
Dat lijkt me echt geweldig. Dus misschien is een cursus etc iets vor jou?
Je mag natuurlijk ook altijd bij mij langs komen om even mijn paarden te longeren en te poetsen etc Knipoog

LayLaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:44

Misschien een aantal tips ik weet niet of je er wat aan hebt Knipoog

- Heb je eventueel s'ochtends tijd? Waarbij je het eerste zoveel uur vrij hebt, zou je misschien kunnen besteden voor je verzorgpony's?
- Een extra verzorgster of goede vriendin laten helpen op de dagen dat jij niet kunt?
- In het weekend gewoon meer tijd door brengen met je paarden?
- Eventueel toch je sport fitniss? die je hebt afzeggen .. Paardrijden is ook een sport! Lachen
- zo'n Refelx ding kopen voor je paard en jouzelf om toch te kunnen rijden? Met een zaklamp mee..? Tong uitsteken

Hopelijk heb je er wat aan! Lachen Ik heb gelukkig nooit echt tijdnood maar het lijkt me heel vervelend..

Evitatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:28

Ik moet ook naar school, maar ik heb gekozen voor enkel paardrijden.
Ik had tal van andere hobbies, maar sinds ik mijn eigen paard heb, heb ik die andere hobbies laten vallen.
Zo ben ik dus altijd na school bij mijn paard, en 's avonds doe ik dan mijn werk.

Ik weet als de beste dat het moeilijk is om te kiezen, maar soms is dit het beste en handigste...

SaarenDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 18:12

ik zou het niet zo goed weten.
misschien zeggen tegen de eigenaren, of overleggen dat jij misschien een andere dag kan rijden als je wel tijd hebt.
Of anders iemand anders voor die paardjes regelen.
Ik weet het eigenlijk ook niet zo goed.

Succes.

81Puck

Woonplaats: In een groen groen groen groen, knollen knollenland.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:56

Eerlijk gezegd kan ik er echt niet met mijn pet bij dat scholieren zeggen dat ze geen tijd hebben?! Clown

Hoe willen ze dat in hemelsnaam doen als er brood op de plank moet komen

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 21:12

pfff,ik heb het nog makkelijk als ik jullie tijden lees.

ik werk 4 dagen van half 9 tot max 3 uur,ik rij meteen door naar stal,kleed me daar om en rijd 1 pony(ik heb er 2 te rijden) bij de buren in de bak(zonder verlichting).
daarna uitmesten,5 u dochtertje halen,eten koken,kind naar bed en dan achter de pc en huishoudelijk klusjes..
de overige 3 dagen ga ik tijdens middagslaapje van dochter of neem haar mee en mest uit en zet buiten.
ze staan altijd van 15.00u tot 20.00u uur buiten,stalhoudster zet ze binnen.ik rijd de 2 ponys om de dag,neem ze naast de fiets,staan alleen los (straatpaddock)of longeer ik.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 21:14

plannen. vroege rmet mn pony ree ik gewoon in het donker op de wei.
nu huur ik gewoon de binnebak. kan ik savonds heerlijk rijden aangezien ik dat thuis niet kan en toch door meot trainen voor de wedstrijden.als ik dan moet werken is het gewoon ete naar stal mesten zadelen uurtje hobbelen afzadelen knolle binnen voeren en naar huis gaat perfect