Rijden met regen..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rianne_

Re: Rijden met regen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 14:54

BrittKitt schreef:
Die rainlegs lijken mij dus niks, heb het idee dat dat zo makkelijk inregent als je ze net verkeerd hebt. Ze lijken mij ook niet lekker zitten?

http://www.bluebalance.nl/data/Image/ch ... mall(244px).jpg
(even de link kopieren en plakken, hij wil het niet fatsoenlijk doen)
Deze vind ik dus zo fijn, zijn niet eens echt lelijk ofzo Clown (in tegenstelling tot die rainlegs vind ik persoonlijk Nagelbijten / Gniffelen )

Je link doet het niet. Mij lijken die rainlegs niet raar zitten.. Je klikt 'm om, rolt 'm uit & je bent klaar. Clown volgens mij heb je daar geen last van hoor. En hoe zou het er bij in moeten regenen dan?

@ xxsaffieraxx, Mooie foto's hoor! Ook erg leuk paardje Lachen

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 14:57

Ik rijd al jaren gewoon in de regen hoor LachenTenzij het echt noodweer is natuurlijk

Toen wij gingen 8 jaar geleden gingen verhuizen en ik mn pony kreeg hadden we ook alleen maar een buitenbakje
Je went er wel aan (althans.. ik wel)

81Puck

Woonplaats: In een groen groen groen groen, knollen knollenland.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:02

Wij hebben alles in ons bezit, maar toch rijd ik veel liever buiten hoor.

Ik word soms tuureluurs van die binnenbak. Het is toch een beetje een opgehokt gevoel!
Ik vind het heerlijk om in de ochtend dauw de paarden te rijden, en de paarden worden er ook heerlijk fris van. Wat is er nou lekkerder dan een paard die de buitenlucht op snuift tijdens rijden?

"Vroeger" had ik geen binnenbak, dan reed ik in weer en wind buiten...

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:02

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:03

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:09

Ik wil wel rijden in de regen, maar ik hoor net dat onze bak op slot zit No Cheer

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:11

Ik wil wel, maar paardlief draait z'n kont in de regen en NO WAY dat daar nog beweging in komt! Mits ik afstapt om richting stal terug te lopen! Lichte regen gaat nog wel, maar zoals de afgelopen dagen is werkelijk een kansloze missie!

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:12

ik wou het juist gaan oefenen No Cheer
dinsdag ging het niet zo lekker.. hoopte dat ik hem nu onder begeleiding in de regen kon rijden..
helaas...

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:22

ik kijk altijd even op de radar of er regen aan komt komt er veel regen rij ik niet .omdat ik reuma heb en vocht is niet zo goed voor mij.mijn paard staat gelukkig wel het hele jaar door buiten dus beweging heeft hij altijd.en gelukkig heb ik vriendje lief nog die paardrijd

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:24

Petulan schreef:
Ik wil wel, maar paardlief draait z'n kont in de regen en NO WAY dat daar nog beweging in komt! Mits ik afstapt om richting stal terug te lopen! Lichte regen gaat nog wel, maar zoals de afgelopen dagen is werkelijk een kansloze missie!

heb ik dus ook, precies het zelfde, geen beweging in te krijgen en alleen maar met kont naar de regen gaan staan.

Gisteren onweerde het dus mocht ik niet rijden, ik wacht wel weer tot het regenen is afgelopen Clown

kellyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:41

Ik lees dat een hoop mensen net als ik ook gewoon in de regen rijden. Ik vind in de regen rijden geen probleem en m'n paarden zijn er inmiddels wel aan gewend.
Vraagje: hoe liggen jullie bakken erbij dan.......... Ik bedoel in de regen rijden vind ik absoluut geen probleem maar dan wel in een rijdbare bak.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:45

Nou ja, die bij ons zit dus al twee dagen op slot No Cheer

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:51

waar ik rij valt het nog erg mee ga straks maar even longeren

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 16:46

ik rij wel in de regen alleen als het plenst niet, en als de bak te nat is ook niet, maar de bak op stak bij ons is wel goed. dus meestal wel, met gwoon een uitrijdeken erop;)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 16:46

Wij hebben een zware bak, dus hoe meer regen hoe liever Tong uitsteken

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 17:01

xxsaffieraxx schreef:
En vanmorgen op de wei, lekker met regendeken Lovers :
Afbeelding
Afbeelding

Heej ik zag dr vandaag staan! Ze stond er relaxed bij..ze kijkt alles mooi af!

Ik heb nog nooit de luxe van een binnenbak gehad voor beekshof dus gewoon goed aankleden..goeie thermobroek of regenbroek aanschaffen en dan komt het goed.

Mocht je zit hebben om een keer samen te wandelen dan roep je maar! We zijn vandaag door het dorp geweest..piece of cake maar ja..is ook wel gezelliger met zn tweeen misschien.

Michh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 20:35

Wij hebben ook alleen maar een buitenbak.
Ik rijd gewoon in de regen maar niet als de bak té modderig is.
Zolang het maar niet gaan hagelen en onweren of echt heel hard gaat regenen doe ik gewoon een beetje rustig aan! Haha!

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 20:46

Misschien ben ik een beetje vreemd, maar als ik bezig ben merk ik de regen niet eens en ik vind het ook lekker ook. Het spoelt al mijn zorgen even lekker weg. Ik had met mijn pony de keuze tussen kleine binnenbak of grotere buitenbak. Nou ik heb ook in de regen buiten gereden ik vind het gewoon af en toe lekker. Het paard wat ik nu heb nog niet ech tgereden in de regen alleen plensbuien als ik net ging uitstappen nou dan stop ik, want het is me niet waard om ons beide daarvoor nat te laten regenen. MAar longeren en rijden doe ik gewoon, ook al wordt onze bak iets minder rijdbaar nu... Nu al waterplassen overal.

Abby_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 08:46

Ja, natuurlijk rijd ik in de regen. Gewoon een regenbroek aan en hupsakee op je paard!!

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 13:54

Met mijn ene paard kan ik makkelijk in de stromende regen rijden, die geeft er gelukkig niks om. Heb het van de week weer meegemaakt. IK en mijn paard waren zeiknat.
Mijn andere paard gaat met zijn reet in de regen staan, zelfs met longeren doet ie dat.
Dus bij hem is het minder geslaagd.

Ik ben zelf niet zo blij om te gaan rijden in de regen, maar ach al je er eenmaal opzit dan valt het wel mee.
Als ik ervoor zou kiezen niet te rijden, staan ze ook maar de hele dag op stal.
Ik geef qua stal liever de voorkeur naar een stal zonder binnenbak, heb altijd buiten gereden. Vind het heerlijk. Ik heb een half jaar op een stal gestaan met een binnnenbak, maar vind het niks. Altijd druk en iedereen rijd mekaar in de weg. Nooit meer een binnenbak op een pensionstal/manege.

calippolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 14:02

Nee ik rijd nooit met regen.
Ik vind dat namelijk een beetje lastig, steeds die regen voor je ogen.
Als het regent ga ik dus nooit rijden.
Dan ga ik meestal een beetje lopen klieren met kadona of een wandeling maken. Knipoog

Gr. Yvanca

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 14:03

Als het erg hard regent zoals afgelopen dinsdag/woensdag en donderdag dan rij ik niet. Mijn paarden vinden het sowieso geen feest en zelf word ik er ook niet blij van. Bovendien verandert mijn buitenbak dan in een dikke natte bende en dan heb ik ook nog mijn gehele tuigage onder de prut. Ze staan wel overdag buiten (met regendeken) dus hun beweging krijgen ze wel.
Duurt zo'n periode echt te lang dan zet ik ze op de trailer en dan gaan we naar de binnenbak toe, of een buitenritje tussen de buiten door Pling

diertje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 20:03

Hier valt ook niet te rijden als het hart regent want dan is de bak een zwembad,maar ik rij wel gewoon door als het begint te regenen,tenzij het echt hoost.

SiSi1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 20:56

peaches schreef:
Heej ik zag dr vandaag staan! Ze stond er relaxed bij..ze kijkt alles mooi af!

Ik heb nog nooit de luxe van een binnenbak gehad voor beekshof dus gewoon goed aankleden..goeie thermobroek of regenbroek aanschaffen en dan komt het goed.

Mocht je zit hebben om een keer samen te wandelen dan roep je maar! We zijn vandaag door het dorp geweest..piece of cake maar ja..is ook wel gezelliger met zn tweeen misschien.

Is prima Haha! , laat het je weten.... Ze heeft het echt naar haar zin, lekker de hele dag naar buiten Knipoog

Bedankt voor alle reacties....

landolin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 07:19

Ik rijd ook gewoon in de regen, heb hier verder geen problemen mee. Zolang de bak goed hard blijft kan je er prima op rijden