Een heeft al manen tot bijna aan de grond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MissToseland schreef:ik vlecht wel, want anders trekt hij er plukken uit door er op te staan
shetlandfan schreef:Ik ben niet zo'n voorstander van vlechten.
Wat ik doe is 1x per week CowboyMagic, verder gewoon los. Om de paar dagen beetje uitkammen om erge klitten te voorkomen.
Bij het rijden wel in een hengstenvlecht of losse vlechten die na het rijden weer uit gaan.
Ik heb namelijk de ervaring van een paard dat gaat schuren op een vlecht en dus gelijk een pluk manen uit die vlecht verliest ipv slechts een paar haren. Of zelfs een keertje bij een shet waarbij de gehele vlecht dus afgeschuurd werd en ze dus een stukje korte manen had ipv lange.
En bij nog een andere tinker groeien de manen zelfs sneller als ze los hangen. Die is een periode lang in vlechten gehouden maar het groeide maar heel langzaam. Toen we het een periode los lieten hangen groeide het een stuk sneller.
Nickysplace schreef:Waar kun je die cowboy magic kopen en hoe duur is het?
Caira schreef:En hoe wil je dan de manen behouden? dan gaat het paard er toch op staan? dan trekt hij alles eruit.
_Legolas schreef:Maar je hebt dan ook de vlechten in de regen? Kunnen ze daar tegen?![]()
Dat vraag ik me afDe mijne staan 24-7 buiten namelijk
Gianna schreef:Prow: Ik had dat probleem dus ook altijd met mijn haflinger, netjes een deken om en tegen zomerexceem en als ik dan de deken er af haalde had ze allemaal van die vogelnestjes. Nu ik het altijd vlecht heb ik daar geen last van
....