Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 12:23

Dp beterschap!
Dais knappe spin!

Ik heb hier een vliegenvanger hangen buiten en heb de indruk dat we nu minder gewone vliegen hebben in en rondom huis.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 12:53

DP beterschap.

Voor de afwisseling is het weer warm.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 13:00

Ik heb nog even getwijfeld om de PP-gang weer open te doen omdat daar meer schaduw staat, maar ik heb vanochtend alweer 20 eikels geraapt en gister ongeveer het dubbele. Sinds ik de PP dicht heb is de mest van Boon aanzienlijk verbeterd (geen natte waterbillen meer). Wel krijgt ze sinds gisteren weer het nieuwe hooi. Dus ik kijk nog even aan of dat nog veranderingen geeft.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 13:09

Hier vallen de eikels nu ook behoorlijk, van die kleine groene. Ik heb de groene wei geopend, mogen ze een uurtje genieten van groen gras. Het is mooi uitgegroeid maar wel engels raaigras. Als dit kaal is ga ik andere soorten doorzaaien. Dan is de wei weer dicht tot volgend jaar.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 13:43

DP beterschap!!!

Mooie spin Dais! Zo eentje hebben we hier bij het opstapkrukje zitten! Vind ze eng maar dit is wel een mooi exemplaar!

Hier gelukkig geen eikenbomen op het erf, ben daar nu extra blij voor als ik deze verhalen zo lees…

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 13:51

Heb eigenlijk nog niet gekeken bij de eiken, maar daar lopen de paarden nu ook niet.

De dazen zijn hier ook ontwaakt uit winterslaap :\

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 14:40

Wat is een dorp en de paardenwereld soms klein.
Ik reed in het bos, gaat ineens de telefoon. Een kennis die van paard gevallen was en dat haar paard nu los in het bos rondrende. Ze had gezien dat ik ook aan het rijden was ( miste een paard en mijn andere waren aan het hinnikken) en of ik mee wilden zoeken. Ik as inmiddels alleen al 8 km verderop du kon weinig doen behalve ogen en oren openhouden.

Paar min. later gaat weer de telefoon, een buurvrouw van een paar deuren verderop, ze had een paard gevonden, op het bospad, of die van mij was en dat ze hem niet durfde te vangen.

Ik wilde mijn man bellen maar blijkbaar hadden er ook al mensen aangebeld bij ons huis ivm een loslopend paard in het bos en was hij al onderweg.
Hij durfde hem wel te vangen en heeft de losgescheurde vliegendeken losgehaald, aangezien die telkens in paniek schoot als die bewoog.
Zo toevallig dat beide mensen net mij belden waardoor ik de link kon leggen
Eind goed al goed, niemand gewond.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 14:56

Fijn dat paard gevonden en veilig is. Eigenaar niks aan de val overgehouden? Toch wel eng met die grote weg bij jullie.

Gisteren een fijne les gehad. 2 weken niet erop gereden ivm kreupel na idioot doen aan longe (waarschijnlijk vanuit de knieen). Ze is een stuk minder kijkerig als in het begin, schoot wel een keer weg en ik raakte de beugel kwijt maar had ik snel weer terug. En gewoon weer doorgereden. Ze is braaf maar zoekt wel randjes op. Maar ik durf nu langzaam iets meer aan te pakken.

Vandaag een partytent opgezet voor schaduw. Hopen dat het werkt. Gisteren ze eens samen laten staan en dat ze de stallen in kunnen. Maar Guus gaat voor de stal waar monty in staat staan en kijkt boos als hij eruit wil. Zelf stapt ze niet naar binnen.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 14:59

Fijn dat goed gegaan is met het paard LN. Dan schrik je je ook een hoedje.

Het hooi ligt op een andere plek in andere loods, dus daar is geen link met de vliegen. Als het erger wordt eens kijken naar die zakjes.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 15:01

@joyce: wat een draken kunnen het dan ook zijn hè.
Partytent voor de paarden heb ik ook gehad. Heel kort. Toen er een valwind kwam was ie deels weg en het restant kaput :)

@lyn: gelukkig is paard terecht zonder ongelukken.
Hier ook drukke weg en wel eens een paard los, is op 1x na eigenlijk altijd wel goed gegaan.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 18:29

Fijn dat het goed afgelopen is Lynn!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 00:03

Fijn dat het goed gekomen is zeg.

Hier met deze hitte een drukke dag gehad, vanochtend op wedstrijd geweest en einde middag zadelmaker langs gehad. Aurelia zit op maat extra wide nu en groeit nog :=

Verder tot net lekker op de vlonder bij de poel gehangen. Ik was toe aan vakantie :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 09:16

Het is idd nog knap warm geworden.
Vanochtend dacht ik dat het wel frisser zou zijn, dus ik had de spijkerbroek maar aangedaan mede omdat ik de paarden van de buren moest voeren en ik dan door een deel hoog nat gras moet lopen. Maar dankzij het mulle zand en de grote kruiwagen had ik het toch knap warm eenmaal weer thuis, dus maar snel de korte broek weer aangedaan.
Ik moet zo nog wel even terug om het lunchboxje voor de pensionada te maken (dat moet weken). Beestje drinkt blijkbaar ook niet uit de autom. waterbak en emmers gooit ze om, dus eens kijken of ik kan 'sturen' richting een ophangsysteem zoals ik ook voor Jasmijn gemaakt heb ;)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 09:52

Ja t was gisteren idd nog knap warm! Kon ook gewoon echt niet slapen :(

Ik zit weer met kaatje in m’n maag. Gisteren ineens weer kreupel en duidelijk een zere voet. Dus maar weer metacam gegeven want Ben bang dat ze anders de andere voet gaat overbelasten. Baal zo enorm dat ze bij de kliniek er zo’n zooitje van gemaakt hebben. Heb ze vanmorgen ook maar even gemaild met de foto’s er bij. Ondertussen is m’n bekapster van de aardbodem verdwenen lijkt t. Krijg geen contact met dr, hoop niet dat er wat met haar gebeurd is..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 10:27

@marjan: vervelend van voet én smid. Hopelijk is die laatste consciëntieuzer dan een NBér die ik ooit gehad heb. Prima vakvrouw, had klanten op het hoogste niveau, maar bij mij liet ze gewoon niets meer van zich horen tot ik uit pure nood en ander heb moet laten komen.

Hier zijn de buitencores weer klaar. Helaas nog teveel eikels op de track om die weer open te doen. Voordeel van de paarden er af laten is dat het zand nu mooi glad is en ik de eikels dus makkelijk kan rapen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 10:31

Tot nu toe juist altijd heel fijn contact mee en ze moet me ook nog een tikkie sturen voor t bekappen en het onder maken van het plak beslag… dus vind t maar gek.

Ja hier ook echt mega veel eikels. Heb een blad hark gekocht eerdaags maar eens uitproberen

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 11:07

Ik kom even onder de meeleessteen vandaan.
Ik zag een mooie spin en las over een loslopend paard dat gelukkig weer terecht is.
Wat ontzettend vervelend voor je Marjan dat ze niet goed is. Je doet zo haar best.
Je smid kan natuurlijk op vakantie zijn.

Mijn schoonvader is afgelopen zaterdag overleden. Verdriet en opluchting gelijktijdig.
Nu extra drukte ivm voorbereiden van de uitvaart.

Maar, ook goede dingen hier.
Een middag en avond doorgebracht bij een zeldzaam mooi en rustig meer in de buurt waar je heerlijk kan zwemmen.
15 minuten fietsen van ons huis vandaan en via een bospad te bereiken.
Er is een kampvuurplaats. En we kregen van een vrouw deeg en hout om broodjes te bakken boven het vuur. Heerlijk!

Toen we thuis kwamen, zagen we 5 ooievaars zitten op ons dak. Hoe mooi is dat?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vanmorgen Diekke gereden en Tess even gelongeerd, omdat ze volgende week terug naar de kliniek moet voor controle en de dierenarts gezegd had, dat ik haar deze week even mocht longeren om te kijken hoe het ervoor staat.

Ze was zuiver! Dat geeft weer hoop dat het goedkomt :o

Mijn vakantie stond eigenlijk bomvol sociale gezellige activiteiten, maar ik heb ivm ziekte/ overlijden schoonvader bijna alles moeten afzeggen.
Kreeg daarom van mijn lieve collega's een fles Limoncello. Lekker!

Het is broeierig warm. Maar, heb nog veel te doen, dus ga weer aan de bak :o

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 11:09

Sterkte boemel en gecondoleerd met schoonvader. Nu langzaam weer de draad oppakken met leukere dingen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 11:12

Sterkte boemel en gecondoleerd
Ineens toch heel weer heel snel.
Dikke knuf: :knuffel:

Die ooievaars, wat bijzonder.

En je paard zuiver, dat geeft zeker weer hoop!

Lynn. ppff spannend avontuur wat gelukkig goed is gegaan.

Marjan wat een zorgen om je paardje zo ;(
En waardeloos als ze niets laten horen.

Robijn weer een wedstrijd gereden, ging het goed?

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 11:13

Sterkte met het overlijden van je schoonvader boemel!! Heerlijk zon meer in de buurt!! Fijn dat Tess zuiver is! En prachtig die ooievaars op het dak!!

Jammer van de smit Marjan! Denk wel dat ze nog eens van zich laat horen, al helemaal als ze nog een tikkie moet sturen. Ik snap dat je het een beetje gek vind! Raar dat ze zo ineens van de aardbodem verdwenen is…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 11:37

Sterkte boemel.
Gelukkig ook mooie dingen mogen ervaren zie ik.

Ja ging goed dp! 1e proef echt heel fijn, 2e proef was de pijp leeg haha. Heb er weer 2 gepland.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 12:04

@boemel: sterkte!
Mooi die ooievaars... misschien gaan ze wel een nest bouwen :)

Hier net de smid geweest, dus ze staan er weer netjes op. Ik heb meteen maar gezegd dat als mijn rug niet beter wordt dat ik hem vaker nodig heb... vond ie niet erg geloof ik :)

Verder is het hier bewolkt en komt er meer wind... lekker !

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 12:18

@boemel, gecondoleerd :(:)
Fijn dat ze zuiver was :D

@marjan, balen van kaatje :(:)

@Lynn, spannend avontuur! Gelukkig allemaal goedgekomen.

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 12:37

Boemel, gecondoleerd...

Marjan, wat vervelend; Sommige problemen hebben wel veel tijd nodig om beter te worden, als je maar wel weet wat het probleem precies is. Hoop dat het snel de goede kant weer op gaat.

Robijn; wat ben je fanatiek!

Ik ben grote opruiming aan het houden, alles wat ik maar kan vinden en niet meer nodig heb, zet ik op marktplaats. Hoe meer ik er op zet, hoe meer ik vind wat ook wel weg kan... Je verzamelt wat zeg, bizar...
de 300 gram paardendekens doe ik wel over een maandje. Dat verkoopt nu echt niet...

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 13:14

Gecondoleerd en sterkte Boemel. Fijn dat met Tess beter gaat.