Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MaritB

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:43

Klinkt goed boemel!

Veel plezier met de les van Patrick Lynn.

Hij rijd ook flink wat routes door NL, dus als je niet dichtbij woont kun je toch lessen!
En een weekend naar hen toe is ook top, je komt gelijk zoveel verder in 3 dagen achter elkaar trainen :)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:50

Volgens mij zitten wij niet op route helaas.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:54

boemel schreef:
Volgens mij zitten wij niet op route helaas.

Bij meerdere aanvragen maken ze een nieuwe route :)
Even mailen naar Riekje :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:21

KletsKoekje schreef:
Lastig met zadels. Heb je zelf al iets in gedachten en heeft de zadelmaker die vandaag komt die ook?

Wat lastig als je paard zo onvoorspelbaar is thuis LN. Patrick lijkt me echt heel fijn, vind het jammer dat hij zover weg zit voor mij. Benieuwd hoe het gaat, wanneer heb je die les?

Ik ben al daar geweest om een aantal zelf te testen en die nemen we mee. Ik heb nu een euroriding diamant en die zit er ook bij en ik heb aangegeven incl foto`s wat voor type het is en wat ik zoek

tussen 1500/1600 zou ze komen en dan is het heerlijk droog en nu belde ze dat ze op vroegst om 1700 kan komen of gaat verzetten. Dan regent het waarschijnlijk
paard op stal gehouden, afspraken verzet om dan een annulering te krijgen op het afgesproken tijdstip. daar baal ik wel heel erg van

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:46

Nou ze kwam tijdens ene mega bui maar hebben ons tussen de buien door toch kunnen behelpen

Mijn gevoel klopte, huidige zadel is fit 3 en heb nu een 5 gepast en gekocht.Toch de euroriding diamant die het beste lag Dus medium wijd naar extra wijd. 4 was ook nog te smal, 5 zou iets smaller mogen maar ga er nu met een pad mee rijden en als die na half jaar trainen nog zo ligt op de pers een halve maat smaller maken. Konden nu ruim 2 vingers tussen schoft en zadel, met de pad was dat 3,5.
Nog kentaur en Bates geprobeerd maar die schoven en sloten niet mooi aan.

Ik had hem valeriaan gegeven en in begin liep hij normaal maar naar het einde toe begon hij kijkerig te worden. Meisje zei ook, wat een verschil met aan de hand en tijdens voelen en bekijken naar als je opstapt, hij staat meteen aan en wordt wel heel stoer.
Nu benieuwd wanneer de route met Patrick start en wat hij zegt

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:26

Euroriding is ook een stuk fijner :D
Fijn dat het zo goed verlopen is.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:10

Ik heb nu hetzelfde zadel alleen 2 boommaten groter.

Ik heb recent een 2e zadelkast gekocht. zodat mijn dochter en ik een eigen hebben Ik had al een 75 x 75 en heb een 2e van 60 x 60 gekocht maar beide zadels zijn erg breed en passen niet goed in de 60 x 60. Aangezien het een standaard maat is heb ik er ook niet over nagedacht.

Nu vind ik nergens meer een 2e hands versie van 75 x 75 x 150 ( of hoger) en nieuw zijn ze mij echt te duur ( €550 en meer)
Ik kan beide zadels in de 75 x 75 kast doen maar dan zit ik met de laarzen, caps en dekjes. Alle andere spullen heb ik in ladekasten en dekens in een roldeurkast. Die is echte vol en te ondiep voor dekjes.

Misschien denk ik te moeilijk, had de laarzen en caps in een lade dossierkast ( die nu weggezet is ivm de zadelkast) maar met de dekjes blijf ik bezig met klooien. In een plastic krat erbovenop is te lomp, is erg zwaar en net te hoog. Los ergens neerleggen worden ze stoffig van, mijn hooi en stro opslag is in hetzelfde hok.
Mocht iemand een 75 x 75 kast zien ( metaal) mag ik altijd getips worden maar ook andere oplossingen

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:29

Kun je de laarzen, caps en dekjes niet gewoon in de 60x60 kast kwijt.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:57

er is maar 1 ondiepe plank bovenin en eronder hangen 2 zadelsteunen. Op die plank passen de caps wel maar krijg hem niet logisch ingedeeld voor de rest omdat ik alleen 2 zadelsteunen heb. ik weet niet hoe ik zonder boren of moeilijk doen een extra plank erin krijg

ik kan die kast evt vervangen voor een metalen kast met legplanken maar die heb ik in die maten ook nog niet gevonden

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:50

Toch goed en fijn dat het gelukt is met de zadelmaker LN!

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:02

Fijn dat het gelukt is met zadel LN!
In die 60 x 60 kast kan je makkelijk de steunen eruit halen en zelf een plank maken op de gewenste hoogte met dan aan de zijkant dwarsplanken die aan de wand tot de bodem lopen.Zo heb ik dat vroeger ook wel gedaan. Goedkoopste oplossing.