Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
MarjanB schreef:Oeh ik dacht scheren, betadine en zorgen dat t droog blijft en niet gaat broeien onder de deken. Dus na rijden ook echt zonder deken op laten drogen en af laten koelen.
DubbelFun schreef:@lyn: een haag wordt zo breed als je hem laat wordenis een gewoon hekwerk geen optie bijv. hazelaarscherm, vlechtband, windbreekgaas ??
Qua wei zit ik hetzelfde met mijn postzegelweitje; teveel onkruid maar er groeit nog wel iets gras waar ze zomers erg blij van worden én het staat gewoon beter dan een stuk kaal zand.
Er gaat hier ook teveel geld inzitten om het gras goed te houden en dat is veel jaarlijks terugkerend onderhoud en grote machines kunnen er ook niet komen (c.q. te klein om hun kont te keren).
Belker schreef:LN en een haag in de wei plaatsen? Is het mogelijk binnenin eetbare haag te plaatsen, met ingang vanaf de track, maar daarom heen dan een rand gras die je voor de oudjes kunt openen? Binnenruimte is altijd toegankelijk en daarom dan de haag en dan een randje gras.
Malenka schreef:Ik zou het gras wegdoen en voor meer diverse beplanting gaan. Mijn ervaring is nu dat ze veel meer hebben aan snack hagen en ander groen. Zeker als het om stukjes gras gaat waar ze maar twee uur per week wat aan hebben. Dus tracks er in met zo veel mogelijk afwisseling. Niet alleen qua beplanting maar ook qua hoogteverschillen, bochten en ondergrond. Het houd ze veel meer bezig in hun lichaam en brein. En dat dan elke dag!