Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Olympia96

Berichten: 3304
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 10:29

Robijntjah schreef:
Probeer anders eens het chipnr. Dat bleek het bij Mo te zijn. Heel tegenstrijdig allemaal.


Dit hielp. Nadat ik Sporty even geïmporteerd had via dezelfde site (echt zo vrumd dat dat allemaal maar kan :D ).
Nu is het klaar. Denk ik.

DubbelFun

Berichten: 88930
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 10:42

Misschien moet ik dat ook eens proberen :)

Net een afspraak voor dé prik gemaakt, ging eigenlijk supersnel, geen wachtrij :)

Olympia96

Berichten: 3304
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 11:35

DubbelFun schreef:
Misschien moet ik dat ook eens proberen :)

Net een afspraak voor dé prik gemaakt, ging eigenlijk supersnel, geen wachtrij :)


Succes (met beide!)

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 12:18

Hier ook nog steeds aan het struisvogelen _O-

Idifix

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 12:43

Hallo allemaal, binnenkort komt mijn merrie aan huis. Maar nu ben ik in twijfel wat ik moet doen qua gezelschap.

Geteld aan een lange winter en het feit dat mijn weide niet erg groot is kom ik met haar aan huis naar boven afgerond op een bedrag van 140 euro. Een 2de pony nemen voor dat zelfde bedrag zie ik niet echt zitten.

Wat zouden jullie doen of hoe doen jullie dit financieel?
Heb gedacht een stal te verhuren maar mijn partner is niet zo een fan bang dat er altijd iemand vreemd op ons erf rondloopt dusja ben beetje in dilemma.

DubbelFun

Berichten: 88930
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 12:46

Het blijkt dat Jasmijn ook is geregistreerd door degene waar ze geboren is (c.q. die een paspoort heeft aangevraagd).
Overigens vind ik het wel vreemd dat je daar de volledige naw-gegevens van kunt zien, blijkbaar gaat privacy hier niet op :)

@Idifix: een shet er bij nemen. Die kosten niet zoveel qua voer iig :)

DuoPenotti

Berichten: 30360
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 12:47

Dat heeft inderdaad zijn voors en tegens.
Aan huis is leuk, maar 1 alleen kan niet.
Zelf een paard bij geeft idd het dubbele aan kosten, zowel voer, smid tandarts, alles.
Met pech ook dierenarts.

Een pensionklant kan heel fijn zijn.
Een vriendin van me heeft hier jaren haar paard gehad en gingen we samen buitenrijden enz.
En toen zei echt te ver weg verhuisde zijn we samen op zoek gegaan naar een andere plek voor haar paard en hebben wij het paard gebracht.

Maar ik ken ook de andere kant van pensionklanten en dat heeft mij doen besluiten: nooit meer!

DubbelFun

Berichten: 88930
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 12:48

Je moet idd net geluk hebben.

DuoPenotti

Berichten: 30360
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 12:49

DF, hier staan ook de naam van fokker/aanvrager bij mijn merrie en het adres. Geen telefoonnummer.
Maar die wonen daar al helemaal niet meer.
En die gegevens staan ook in het paspoort, dus die had je al :)

MarloesHJ

Berichten: 2489
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 12:50

Idifix, ik zou toch ook voor een kleine tweede gaan. Maar ik kan voor €140 p.m. niet een paard houden. Als dat bij mij zo uit kon had ik mijn derde stal ook al wel gevuld staan :P

DubbelFun

Berichten: 88930
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 12:50

Ja, dat is ook weer waar :)
Bij Jasmijn staat er nu 'nog niet definitief', waar dat op slaat weet ik ook niet :)

_Nelleke_

Berichten: 8071
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 12:51

140,- red ik het ook niet mee. En de shetlander is tot op heden duurder dan de haflinger door alle hoge dierenartskosten die ik ermee heb gehad.

Idifix

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 13:40

Oei, ben ik nog te zuinig geweest in mijn rekenen dan.

Een shet heb ik liever niet ivm dat ik dan die weer van een apart voerbeleid moet gaan voorzien en dat heb ik al allemaal gehad met onze vorige pony en bevangenheid en alles wat daar verder uit voortvloeit.

En ik kan niet verwachten van mijn merrie van 1m53 dat die maar zo weinig eet als de shet :D

Hoopte mss iemand te vinden die een pensioenplekje zoekt ofzo.

Malenka

Berichten: 7627
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 13:49

Ik heb twee paarden met een behoorlijke voerbehoefte (Nilay is bijna 18 snel mager en Roos is nog maar 3,5 en in ontwikkeling) en aan voer kost het me zo'n €200,- in de maand. Ik heb geen eigen weide en voer dus jaarrond voordroog, luzerne, bietenpulp en maandelijks een kuurtje psyllium. Dat koop ik allemaal in voor reguliere prijzen. En dat houd in dat ik momenteel voor een midi baal voordroog iets meer dan €30,- betaal. Een pak luzerne met olie van 15kg kost €12,50 en de bietenpulp is de speedybeet van pavo omdat ik de langwerkende variant altijd vergeet klaar te zetten. Psyllium koop ik groot in bij pit&pit.

Dus €140,- per maand per paard lijkt mij best reëel.

Maartje_M

Berichten: 9424
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 14:41

Meeste kosten zitten in het hooi denk ik, en hooi is gewoon duur :=

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 14:43

Hier eten ze jaarrond gemiddeld 100 euro hooi per maand per paard.

MarloesHJ

Berichten: 2489
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 14:50

Niet alleen hooi, maar ik betaal ook bodembedekking van de stal, mestafvoer en vitaminebrok e.d.

_Nelleke_

Berichten: 8071
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 14:54

Met een pensioenpaard kan je ook een ander voerbeleid moeten hanteren omdat oudere paarden toch snel wat magerder staan. Je zou dan misschien nog eerder iemand moeten zoeken die haar paard voor langere periode op vakantie doet ivm zwangerschap of blessure oid. Heb je wel elke keer een wisselend maatje.

Olympia96

Berichten: 3304
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 15:27

€140 per paard per maand zou ik gelijk voor tekenen! Red ik ook niet hoor. Maar ben ook van de ditjes en datjes.
Hoewel, heb nu dikke baal van denk zeker 450 kilo onverpakt hooi voor €50 en daar voer ik twee paarden van al 17 dagen en ga daar echt nog wel een aantal weken van voeren voor die op is. Sinds ik gericht aantal kilo’s voer ipv onbeperkt gaat het beter. En heb grote balen stro voor extra knabbelen. Gaat ook lang mee.

En met de rapsodie heb ik maar 1 pak per paard per week. Dus ook maar 48€ per maand voor twee. Maar goed, al met al komt daar nog behoorlijk wat overheen aan extra’s.

Goh, maar best fijn: ik doe het nu een stuk beter dan in het begin hahaha. Heb door verspilling hele dure maanden gehad.

Pensionklant waren wij ook redelijk ver mee. Maar uiteindelijk koos diegene door de tijdsdruk die ontstond voor een andere stal. Achteraf blij mee en ook min of meer besloten om geen pensionklant te nemen. Voornamelijk door inbreuk op privacy.

Plan nu: veulen fokken volgend en opfokmaatje erbij zoeken. Dat had anders ook niet gekund met een pensionklant.

Pensionado ook een idee maar die hebben vaak extra zorg nodig. Dat moet je kunnen bieden.

goldenarrow

Berichten: 8666
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 15:41

Wij redden dat wel makkelijk per paard, maar wij hebben er dan ook 11 staan waardoor het loont om groter in te kopen en je uiteindelijk per paard minder kwijt bent. Nadeel is dan wel dat je vaak in één keer veel geld moet betalen, doet toch altijd een beetje pijn :+

DuoPenotti

Berichten: 30360
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 15:42

Wij redden dat ook, maar spelen vals door hooi van eigen land.
Onze grootste kostenpost is het vlas.

DubbelFun

Berichten: 88930
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 15:43

Grote balen zijn idd een stuk voordeliger in aanschaf dan kleine baaltjes.
Ik heb wel eens een grote baal laten komen en die toen los getrokken en de plakken in mijn hooihok opgeslagen. Nadeel is dat je eigenlijk altijd alles af moet wegen want zeker omdat het los is lijkt het altijd veel meer dan het qua kilo's is.

belle_boef

Berichten: 10775
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-21 15:56

Ik ben al met al zeker wel 200€ in de winter kwijt. Voor voer en bodembedkking voor 2 paarden. In de zomer minder want dan staan ze deels op de weide. DA en hoefsmid heb je allemaal dubbel. Als je ze aan huis wil ben je per saldo net zo veel of nog meer kwijt dan 1 in pension. Het idee dat aan huis goedkoop is met 2 paarden gaat echt niet altijd op. Helemaal niet als ze vrijwel jaarrond volledig op hooi staan

DuoPenotti

Berichten: 30360
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 16:00

Dat ligt er dus aan. Hier zijn 2 wel goedkoper dan 2 op pension :)
Voor ons is een grote baal laten persen 16 euro, daar doe ik zeker 3 weken met 2 paarden.
Dan hebben we balen teveel en die verkopen we.

Dit jaar van die hele kleine gemaakt in plastic en de balenmaker heeft dat niet goed gedaan. een pakje perfect, volgende schimmel. Dat is dus niet te verkopen en dat maakt het erg duur voor ons dit jaar.
Hij komt komend seizoen gratis pakken en wikkelen, maar ik hoop wel dat hij zijn rommel dan in orde heeft.
We hadden ook nog grote balen, die zijn wel weer verkocht.

DubbelFun

Berichten: 88930
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 16:01

Ik hou er nu 2 voor de prijs van één op pension :D