Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 14:52

dynamiek schreef:
Leuk he de vlindertuin Meggieg. Ben er 2 jaar geleden nog met mijn moeder geweest, is het nog hetzelfde? Of veranderd?

Er zijn dit jaar weer wat aanpassingen gedaan, meer tuinen bijgekomen. Binnen in de kassen ook meer dingen gemaakt die het leuk maken om info te lezen en te leren. 1 gedeelte zijn ze weer helemaal overnieuw aan het inzaaien die was nu nog kaal.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 14:52

Fabster schreef:
Melkdistel en kleefkruid staat bij mij in de wei en berk/wilg om de wei en daar snoepen ze ook wel eens van. Hoe doen jullie dat met brandnetels? Heet water erover? Want dat vreten ze mooi niet bij mij. Wel de jonge scheuten van de braam. Kan de framboos ook wel eens proberen. Maar die prikt toch ook? In het najaar geef ik ook nog wel eens rozenbottels. Moet wel zeggen, dat de 1 ze heerlijk vindt rn de ander niks. Ze mogen ook niet te rijp zijn. Dus als ze oranje zijn, dan plukken. Als ze rood worden, is t te laat.

Hier ook woekerende braam, maar is inderdaad een mooie natuurlijke omheining. Hou m dus goed bij en dan staat hij daar prima. De rozenbottels heb ik expres geplant voor natuurlijke omheining. Die woekert ook lekker.

Je hebt tegenwoordig ook een braam en framboos zonder stekels!

Fabster

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 15:22

Ik heb inderdaad ook tanme braam staan. Maar die bramen zijn wel echt zuurder dan de wilde (met stekels). Blijkbaar is zonder stekels én lekker zoet net iets teveel gevraagd.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 15:24

Zojuist de manshoge distels even gesnoeid, echt geen puf om ze uit te steken maar zal toch iets mee moeten.

Ik heb alweer brood in de wei gevonden onder een hoopje mest. Toch maar een bordje fabriceren want ik doe natuurlijk niet voor jan doedel mijn best om graanvrije brok te voeren enzo |o

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 15:58

Hilary schreef:
Het adviesjochie bij Van Cranenbroek raadde voor braamstruiken een 8-tands blad aan. We hebben het nog niet uitgeprobeerd :+

Is dat zo'n soort cirkelzaag voor op je bosmaaier? (Maar dan met maar 8 tanden)
Volgens mij zijn die meer voor lang gras.

Die andere met haakse kanten eraan hakselen de takken ook meteen dus hoef je weinig op te ruimen in theorie.

Op de grote wei liggen zulke grote hopen versnipperde bramenstruik dat ik dat wel een keer op moet ruimen :+

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 16:01

Dat is balen azmay!

Trec wil ik uiteindelijk wel gaan proberen met de kleine heks dus dan idd maar achterwaarts blijven rijden! Net trouwens 2 uur met kliek gereden, gewoon voorwaarts dus. Helemaal leuk en zelfs nog een vos gezien.

Claudia, succes morgen ik zal de hele dag voor je duimen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 16:24

Ik zwaai :wave: even, middenin examens, heb er al 2 van de 4 gehaald, straks nummer 3 en morgenochtend nummer 4.

Wil jullie even attenderen op ons weekendje-weg-meeting topic.
Zouden degene die mee willen de datumprikker in willen vullen? (Caily @ [BM] [BESLOTEN] De paarden gaan mee, maar de huizen blijven thuis)

Als er de komende 3 dagen geen datum bij komt ga ik voor accommodatie aan de slag met de lijst zoals hij nu is.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 16:36

Succes Caily!!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 17:34

Succes met de examens. Al op de helft!

Kids en vriendlief hebben hraag bramen.
Ik ben blij als ik alles afgehakt heb en ze getemd!

Aparte rit zo in de achteruit.

Ja verpakt hooi os altijd een verrassing bij openen.

Roundup ga ik dan erna ook maar erop spuiten.

Morgen eens kijken of ik de nieuw ingezaaide wei kan gaan maaien.

Heerlijk weer...vanochtend naar de clubles. Vaderdagbrunch. Toen met Dunya en Buddy op pad geweest.
Afbeelding

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 19:30

Valse crope dat komt toch alleen bij kinderen voor? En het doet geen pijn. Je ben wel benauwd. Is het niet eerder een vorm van hyperventilatie? Dan help stomen ook niet.

Ik heb mijn baal nu op tegels staan. Hiervoor op pallet en daarvoor gewoon op het zand. Ik heb nooit last gehad dat er ongedierte aan de balen zat. Met pallets had ik wel het idee dat ze het fijn vinden om er onder te zitten. Mijn balen staan nog gewoon bij de boer. En brengen ze stuk voor stuk. Ideaal.kost mij geen extra ruimt. Vandaag de baal open gemaakt. Wow echt super mooi hooi.

Braam ben ik hier ook nog aan het uitroeien.

Caily succes nog met je examens.
En ben benieuwd welke locatie het gaat worden.

Deze week nog eens trainen met de trailer en misschien dan een stukje rijden. Ze moet uiteindelijk wel mee op ponykamp. ;)

Verder lekker bezig met van alles en nog wat aan het huis en de tuin, wat ik eigenlijk al jaren wilde doen. Grote dingen, maar ook veel kleine. Ik had me dat dit jaar voor me zelf voorgenomen. Ik heb een lijstje gemaakt en heb al veel af kunnen strepen. Ik word daar echt gelukkig van. Ik voel dat ik na 10 jaar echt uit de put kom kruipen. Pffff en ik gun het me zelf en dat is wel het grootste struikelblok geweest in al die jaren.

Hier gaat volgende maand de straat dicht. Of eigenlijk een stuk verderop. Zowel aan de ene als aan de andere kant. We wonen aan een 80 km weg. En alleen het plaatselijke verkeer zal dan nog langs komen. Kan ik mooi met Rosie op straat oefenen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 19:38

Klinkt goed, kvulden!

Jij succes met je examens, Caily

Ohjajoh sterkte morgen. Hoop dat er goed nieuws komt.

Vanmiddag nog met Caj wezen fietsen. We zijn vandaag de magische 1000 km gepasseerd, sinds ik de kms op Endomondo bij hou. Toch leuk. *\o/* Caj was niet zo geconcentreerd, dus struikelde veel over hobbeltjes enzo. Maar op zich was ik echt trots op haar. Er was een feest ergens gaande voor bikers en trikers, met allerlei toeters erop en een fanfare. En daar werd ze dus alleen wat ongeconcentreerd van, maar geen gekkenhuis. Vond ik toch leuk! :o

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 19:39

Het is een zeldzaamheid, maat heb ook eens een foto van mij op een paard :P
Afbeelding
Dit is dus m'n projectje.

Vanmiddag een rondje gelopen met de bosmaaier. Eerst de heg gesnoeid aan de weg kant, dat was ook alweer een jaar geleden.
Toen nog een stuk onder het draad in de wei.

Daarna nog ff op m'n knieën door de groentetuin gegaan.

Voel m'n pootjes wel nu :+

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 19:59

Mooi plaatje. Ja lastig altijd foto's van je zelf op je paard.

En ook lekker bezig geweest hoor ik wel. Zit daar ook vast in de lucht. Hihi. Zit nu ook lekker uit te blazen op de bank. Moest echt even wat dingetjes buiten doen met dit mooie weer. Niet te worm om te werken. Gelijk ook even wat dingetjes aan de muur gehangen. Papa had ook nog wat gekregen om op te hangen. Gelijk doen maar, anders staat het er over weken nog. Haha. En dat gingen we niet meer doen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 20:09

Hey een appaloosa. Is de afstamming bekend?

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 20:15

Ja volgens mij wel, maar niet bij ons. Hij is van een kennis die graag wil dat wij hem door rijden zodat er een fatsoenlijk stuur en rem op zit in alle gangen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 20:33

kvulden schreef:
Valse crope dat komt toch alleen bij kinderen voor? En het doet geen pijn. Je ben wel benauwd. Is het niet eerder een vorm van hyperventilatie? Dan help stomen ook niet..

Ik ben dat als kind veel gehad maar heb het soms nog soms. Dan klink ik als een zeehond. Nu had ik vanmorgen ineens heel veel dikker slijm wat ook pijn deed net ophoesten en ben ik heel hees. Hem idee wat het is. Het benauwde is wel minder nu

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 20:36

Endomondo gebruik ik ool leuke app is dat. Vandaag 12 km gereden incl eerste keer galop buiten in het bos.

Palousa lekker aan het rijden

Succes met de examens Caily

Ik zag vandaag een apalousa muildier veulen. Moest meteen aan enkele liefhebbers van hier denken maart men hem helaas niet op de foto

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 20:37

Aah lief. Pony en spelen gewoon bij elkaar. Afbeelding

Ja dat Klink inderdaad wel als valse crope. Ik heb het inderdaad vroeger ook gehad en mijn zoon had het vroeger erg vaak. Maar is er inderdaad overheen gegroeid. Ze zeiden tegen mij tot 7. Bij hem was het toch wel tot 12, maar dat was uitzonderlijk. Zere keel van die blafhoest kan inderdaad wel. Ik dacht dat je meer de borst en/ of longen bedoelde.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 20:40

kvulden schreef:
Aah lief. Pony en spelen gewoon bij elkaar. [ [url=m/vVbWyN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja dat Klink inderdaad wel als valse crope. Ik heb het inderdaad vroeger ook gehad en mijn zoon had het vroeger erg vaak. Maar is er inderdaad overheen gegroeid. Ze zeiden tegen mij tot 7. Bij hem was het toch wel tot 12, maar dat was uitzonderlijk. Zere keel van die blafhoest kan inderdaad wel. Ik dacht dat je meer de borst en/ of longen bedoelde.

Ja in mijn longen doet het ook pijn. Dat heb ik normaal niet. Kan ook best wat anders zijn maar niet eerder gehad

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:01

Oh wat lief zo samen!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:46

Wat een lieve foto samen spelen!

En k zie palousa boy rijden, leuk!

En lekker met Buddy op pad, lief! :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 22:33

Is ook niet het beste plaatje van mij maar gaat om het idee :Y)

Kinderen spelen met de pony, hoop dat het hier ook ooit zo gaat..

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 10:54

Wat is het stil hier. Iedereen gauw bezig voot de 12 uur regen beginnen?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 10:55

Ik hoop dat dat ook meevalt. Ik heb eigenlijk les vanmiddag, samen met mijn dochter. Moet t wel een beetje normaal weer blijven.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:02

Hier regent het al een uur hoor :(.
Maar met een beetje geluk hebben we over 2 dagen weer mooi weer en gaar de temperatuur goed omhoog :)