Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
andys schreef:Heb ik de verkeerde foto bekeken , kan zijn dat ik mij vergist heb , zodra korrels binnen zijn in Vroomshoop neem ik zelf foto's , ben benieuwd of ze inderdaad lichter zijn , de foto's hier zien er anders uit , dus ik zal zelf even moeten gaan kijken , het wordt gemengd 20-80% en dan geperst , ik ben benieuwd.
Gieltje2002 schreef:Kijk alsjeblieft wel uit met producten waar heel fijn hout/zaagsel in zit. Uit onderzoek is naar voren gekomen dat heel fijn hout snel omhoog kruipt in de hoef via de stralen, zodat de kans op een hoefzweer velen malen groter is. Bij ons op stal stonden een aantal paarden op heel fijn zaagsel die constant hoefzweren hadden. Na het artikel over hoefzweren in combinatie met zaagsel te hebben gelezen zijn de eigenaren overgestapt op strokorrel en tot op heden is het niet meer voorgekomen (fingers crossed). Wilde het jullie toch even laten weten voor je houtkorrels die eigenlijk voor een kattenbak zijn in je stal gooit.
diana1 schreef:De crushed laat nog op zich wachten .
Blijkbaar kost het nog wat extra tijd om dit product op de markt te brengen.
barbaras schreef:Ik heb meerdere bedrijven benaderd voor een prijsopgave maar inderdaad is Andys het goedkoopste qua prijs/kilo verhouding.
DubbelDun schreef:@Gieltje2002 : ik denk niet dat dat waar is. Iets kan alleen maar in de hoef komen als er een gaatje zit. Hoefzweren door invloed van buitenaf kan alleen als er bijv. een scherpe houtscherf in de hoef steekt en daar een wondje veroorzaakt. En er zitten geen scherpe delen in houtkorrels.
granu schreef:barbaras schreef:Ik heb meerdere bedrijven benaderd voor een prijsopgave maar inderdaad is Andys het goedkoopste qua prijs/kilo verhouding.
En dan volgens de site een verbruik van maar ca 800 kg per jaar per paard.
http://www.andys-dierensuper.nl/strokorrels.html
Ik denk dat er niet veel aanbieders dat durven schrijven....
om in het onderwerp te blijven, zullen we met een korreltje zout nemen?