Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:19

Wat heerlijk dat de ponies het zo goed doen. Mooie trailer trouwens. En wat lijkt ie groot met de ponies erin

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:09

Haha de trailer lijkt inderdaad enorm zo!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:57

Heeft een van jullie ervaringen met allergie testen bij paarden? Een van de paarden die bij ons staat blijft hoesten. Heeft 3 maanden geleden daarvoor 10 dagen op de kliniek gestaan met elke dag in de stoom-stal en daarna nog een maand prednison met een afbouw schema. Daarbij zaten haar longen helemaal tjokvol taaie drek en toen dat eenmaal schoon was ging het weer. Maar toch blijft dat paard af en aan weer aan het hoesten. Weer een beetje snot, weer een kuchje. Nu sinds een paar dagen weer behoorlijk veel snot en hoesten. Ze is er nu mee naar de kliniek en er wordt overlegd of een allergie test zin heeft...
Sinds die 10 dagen in de kliniek voeren we ons hooi nat gemaakt. Verder is er in al die tijd niets veranderd aan de weides, het voer of de leverancier van het hooi...

De gedachte is nu dat het paard toch reageert op iets in onze omgeving, ons terrein of rondom de weide. Op de vorige stalling heeft ze dit niet gehad en nu overweegt ze dus ook om met paard maar weer terug te gaan...

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:48

Geen ervaring Nickeltje. Je hebt mensen die dat met zo’n ding uitmeten. Zo’n zwaaistok. Iemand hier snapt vast wat ik bedoel :D
Vervelend dat t niet lekker gaat.

Ice vond vanmorgen dat ik op moest schieten. Als ik in de buurt sta dan krijg ik duwtjes van haar neus.

Uit de buurt is zachtjes de poort aantikken. Stout paard >;) :=
https://www.instagram.com/reel/DMuT-JSN ... FqbWZkNHBs

Ze heeft gisteren een fijne springles meegelopen met mijn vriend. Die is er zo gek mee dat ik moet opletten dat ie m niet afpikt :=

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:57

Hm... dat helpt vast voor de mensen die daar affiniteit mee hebben, ik kan daar weinig mee. Ik heb ergens wetenschappelijke onderbouwing nodig.
En ik was dus benieuwd of er mensen dergelijke bloedtest hebben laten doen en of daar dan daadwerkelijk een veroorzaker van de allergische reactie gevonden is.
Of je daar dan iets aan kan doen is een volgend punt, maar we weten nu totaal niet waar het paard dan zo heftig op reageert...

Wel tof dat je nieuwe paardje ook zo goed gaat met je vriend. Wat een waanzinnige aanwinst heb je daar aan.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:41

boemel, heerljik dier dus, inderdaad opletten dat hij hem niet in pikt. Hij doet gelukkig voorzichtig met hek en zichzelf.

Nickeltje, dat is echtvwaardeloos dat klachten terug komen, hoop dat jullie oorzaak kunnen achterhalen.

MaritB, heerljike pony's trailer lijkt wel balzaal met hun erin :+

Kletskoekje, wat een werk..

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:21

Nickeltje schreef:
Hm... dat helpt vast voor de mensen die daar affiniteit mee hebben, ik kan daar weinig mee. Ik heb ergens wetenschappelijke onderbouwing nodig.
En ik was dus benieuwd of er mensen dergelijke bloedtest hebben laten doen en of daar dan daadwerkelijk een veroorzaker van de allergische reactie gevonden is.
Of je daar dan iets aan kan doen is een volgend punt, maar we weten nu totaal niet waar het paard dan zo heftig op reageert...

Wel tof dat je nieuwe paardje ook zo goed gaat met je vriend. Wat een waanzinnige aanwinst heb je daar aan.

Ik heb de algemene allergietest wel eens uit laten voeren bij Twix. Ze had over haar hele lijf jeukende bulten en geen idee waar dat vandaan kwam. Biopt gaf geen uitsluitsel prednison werkte wel tijdelijk maar is natuurlijk geen lange termijn oplossing dus van ellende die test maar laten doen. Da gaf van te voren wel aan dat de test niet heel betrouwbaar is. Daar ben ik het inmiddels volledig mee eens :')
Ze testen op 4 categorieën; voedsel, insecten, medicatie en a typisch. Bij Twix kwam alles negatief terug. Omdat ik al wel wist dat ze gevoelig is op suikers heb ik de uitslag maar naast me neergelegd en ben ik een dagboek bij gaan houden. Iedere dag de jeuk een cijfer gegeven, aantal bulten geschat, wel of geen deken en welke, wat heeft ze gegeten, hebben we gereden en welk dekje, zijn we naar het bos geweest, waren er veel insecten, heeft ze in de wei gelopen.
3 maanden later had ik de oorzaak, ze heeft een granenallergie. Wat dus bij de test als voedsel allergie er uit had moeten komen. Daarna nog wel specifiek op gluten laten testen, die schijnt wel betrouwbaar te zijn, maar die was negatief. Sindsdien voer ik op het neurotische af graanvrij.

Maar ik ben dus geen fan van die test al zou hij je theoretisch een richting om verder naar te zoeken moeten geven.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30 min geleden

Kijk, dat soort ervaringen... al is dit dan helaas een teleurstellende ervaring...