Nickeltje schreef:Hm... dat helpt vast voor de mensen die daar affiniteit mee hebben, ik kan daar weinig mee. Ik heb ergens wetenschappelijke onderbouwing nodig.
En ik was dus benieuwd of er mensen dergelijke bloedtest hebben laten doen en of daar dan daadwerkelijk een veroorzaker van de allergische reactie gevonden is.
Of je daar dan iets aan kan doen is een volgend punt, maar we weten nu totaal niet waar het paard dan zo heftig op reageert...
Wel tof dat je nieuwe paardje ook zo goed gaat met je vriend. Wat een waanzinnige aanwinst heb je daar aan.
Ik heb de algemene allergietest wel eens uit laten voeren bij Twix. Ze had over haar hele lijf jeukende bulten en geen idee waar dat vandaan kwam. Biopt gaf geen uitsluitsel prednison werkte wel tijdelijk maar is natuurlijk geen lange termijn oplossing dus van ellende die test maar laten doen. Da gaf van te voren wel aan dat de test niet heel betrouwbaar is. Daar ben ik het inmiddels volledig mee eens
Ze testen op 4 categorieën; voedsel, insecten, medicatie en a typisch. Bij Twix kwam alles negatief terug. Omdat ik al wel wist dat ze gevoelig is op suikers heb ik de uitslag maar naast me neergelegd en ben ik een dagboek bij gaan houden. Iedere dag de jeuk een cijfer gegeven, aantal bulten geschat, wel of geen deken en welke, wat heeft ze gegeten, hebben we gereden en welk dekje, zijn we naar het bos geweest, waren er veel insecten, heeft ze in de wei gelopen.
3 maanden later had ik de oorzaak, ze heeft een granenallergie. Wat dus bij de test als voedsel allergie er uit had moeten komen. Daarna nog wel specifiek op gluten laten testen, die schijnt wel betrouwbaar te zijn, maar die was negatief. Sindsdien voer ik op het neurotische af graanvrij.
Maar ik ben dus geen fan van die test al zou hij je theoretisch een richting om verder naar te zoeken moeten geven.