Jeetje nu nog maaien. Hier is de groei er wel uit. Bovendien is de wei hier echt heel nat. De eenden kunnen er zwemmen. Er is weer veel regen gevallen. Ben echt zo blij dat we de paddock op tijd in orde hadden, ze kunnen al een maand de wei niet meer op.
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Geplaatst: 10-11-23 20:10
Ja niet om te hooien natuurlijk
Hopelijk nu de groei er ook uit.
Nat is het hier zelden. In de zomer een nadeel maar nu een zegen.
Balen van de ontsteking, Boemel. Ziet er goed uit DP.
Ik haal voer bij het voerbedrijf en in de schuilstal liggen rubbermatten. Vaak gooi ik oud hooi in de schuilstal en af en toe haal ik een baal stro. Vlas of zaagsel wordt teveel uitgelopen.
Ik ga zo lekker met Fiesta. Galopknop zit er op. Eerste keer aangaloperen nog rommelig, maar daarna keurig op hulp en nageeflijk. Linksom nog steeds beter dan rechtsom, maar ook rechtsom al beter in balans en ook nageeflijk. Eind december weer indoor crosstraining voor dummy’s.
Ik heb vandaag 30 balen hennepstrooisel binnen gekregen van de boerenbond. 12.60 per stuk, gratis thuisbezorgd. Geen idee of het duur is, geen idee of ik het antwoord wil weten
Hopelijk knapt Mini's oog gauw op! Fijn dat je voet weer ietsje beter gaat.
Mijn stallen zijn vandaag geplaatst. Het voelt zo chique. Ik ben zo blij Morgen komt er iemand langs voor een nieuwe omheining. Spannend allemaal!
We hebben ook rubber matten in de stal, maar de dames plassen veel binnen helaas. Ik heb vlas met stro erop. Voor het stro betaal ik eur 2,75 per baal, maar ik moet t wel zelf halen.
Wat heerlijk Karin! Krijgen we ook beeldmateriaal?
Gelukkig op tijd gezien met het kattenoogje, beterschap
Stro afhalen 30 euro groot pak gebruik er 2 per 3 weken kleine pakjes vind ik handiger met pakken en opstrooien maar zoveel meer werk en duurder en met die grote kan ik mijn mest gratis kwijt dus dubbel win
MarjanB
Geplaatst: 11-11-23 09:09
Heb nu gerstestro in 28 kilo balen en betaal 6,50 per baal. Maar voer het en wat blijft liggen gaat t stukje op waar ze plassen.
Verder even alleen bijgelezen afgelopen dagen Karin, gelukkig dat ze de kies er uit hebben gekregen, hoe is ze nu? Boemel mooi op tijd met de kat! Verder weet ik t niet meer
Vandaag komt Hera haar oude eigenaar langs. Ga pony’s kijken, heb wel een leuke gezien maar die is zo schuw dat ik het wat onhandig vind hier op het grote stuk. Vandaag bij haflinger veulens en een Welsh ruin kijken. Als ik wat vind dan laat ik kaat aankomende week inslapen
DubbelFun
Geplaatst: 11-11-23 10:07
@boemel: maar goed dat ze van die mooie blauwe kijkers heeft, anders was het met groene ogen waarschijnlijk niet eens opgevallen. Mooi dat de voet ook niet dik meer is.
Welkoop is idd niet goedkoop en als ik iets anders nodig heb kijk ik nog steeds of het met die 20% korting niet als nog duur is
Ik hou jullie niet bij met alle drukte. Ik heb gehakseld koolzaadstro. 7,95 per pak geloof ik incl gratis bezorgen. Is niet duur geloof ik. Alleen hebben ze nu kwaliteitsproblemen door de vele regen afgelopen zomer dus moet even gaan kijken wat ik aan alternatieven kan vinden.
Succes met ponys kijken Marjan. Dubbel! Ook jammer dat Amy net weg is.
Hier haal ik het stro en hooi bij een pensionstal. Hij verkoopt op zaterdag ochtend pakken hooi en stro. Wel alleen grote pakken. Heb alleen geen idee welk soort stro we hebben.
Houtkrul haal ik bij de MVR in Wekerom, dat is rond de 8/9 euro voor de grove. Ik heb eigenlijk liever de fijne variant ivm grote stukken die wel eens in de grove zitten, maar de fijne zijn meteen 2 euro duurder. Hooi heb ik een deal met de buurman, die heeft een relatief goedkoop adresje voor mooi/goed hooi.
Ik had Jasmijn net haar regenjas aangedaan want ik zag letterlijk de bui al hangen Ik was net ín de stal bezig toen het losbarstte.
Ik betaal nu 70 euro voor hooi, meen rond de 270 kg. Soms zie ik wel goedkopere staan op marktplaats. Maar durf op 1 pf andere manier ook niet over te stappen.
Diekke heeft sinds 2 weken wat bultjes. Ik dacht talg. Scheren stond al gepland. Nu valt de vacht uit.
Het doet geen pijn. Poetsen vindt ze lekker, maar er lijkt geen overmatige jeuk te zijn. Zou dit schimmel kunnen zijn? Ik dacht dat je dan geen bloedpuntjes ziet.
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Boemel, rain rot? Kan ook door broei onder de deken
manzano
Geplaatst: 11-11-23 14:45
MarjanB schreef:
Mooie stallen karin!
Boemel, rain rot? Kan ook door broei onder de deken
Daar dacht ik ook aan. Eiwitplekjes zien er bij die van mij niet zo uit.
Net hooi gehaald. Zal nooit mn favo klusje worden
boemel
Geplaatst: 11-11-23 15:16
Ja, ik dacht daar in eerste instantie ook aan. Wat ik wel gek vind is dat t totaal geen pijn doet en dat het begon toen ze nog een 0grams regendekentje op had.
Ik dacht dat Rain rot pijnlijk was Ik lees hierover:
Het ziet er niet uit als kleine penseeltjes die omhoog staan.