Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 10:39

DubbelFun schreef:
@boemel: volgens mij is je kleedje ook nat...
Hier is nauwelijks iets gevallen. Paarden zijn ook gewoon buiten gebleven vannacht.

Ha ha ja. Gelukkig is het een buitenkleedje :D

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 10:49

Hier regent het nu even lekker en het valt vertikaal dus alles blijft lekker tegen elkaar open staan.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 11:06

Hier straks weer regen in het vooruitzicht. Heb net gereden en ga met de stal en onkruid aan de slag.

T gras van de wei is op een aantal plekken echt geel, dus meer water is welkom. ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 11:15

Volgens Buienradar houdt de regen ook nog wel even aan, dus ik heb het uitmesten maar even uitgesteld :) Het gras kan idd wel wat water gebruiken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 11:20

Hier nu ook fijn regen. Heerlijk!

Zondag en maandag weer 31 & 32 graden dus deze regen is wel erg welkom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 11:23

Bij ons valt er nog weinig zie ik op de camera's.

Nog een uurtje en dan ga ik richting huis en dan morgen nog een hele volle dag werken en dan heb ik vakantie!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 11:35

Lekker vooruitzicht Robijntjah. Nog wilde plannen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 11:38

Dit deel van de vakantie niet, dagjes weg, beetje klussen en uitrusten. Deel 2 ga ik met 2 meiden en de paarden naar het strand :D

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 11:44

Beide klinkt goed hoor!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 11:47

@Robijntjah: fijne vakantie !
Welk strand ga je naar toe ?

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 11:56

Hier regent het al eventjes lekker door, fijn het gras is meer hooi op een stokje, behalve voor maar die wei wordt nu niet begraasd.

Altijd fijn zo'n vakantie in het vooruitzicht Robijntjah. Mijn vakantie duurt nog even voordat het zover is maar dat vind ik niet zo'n probleem met de vooruitzichten qua temperatuur...

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 12:25

Lekker Robijntjuh, mooie vakantie vooruitzichten ook.

Hier ook lekker regen, erg fijn.
Ik ga straks even naar het bos, rondje om doen. Heb er zin in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 13:06

Burgh Haamstede, wel pas midden augustus hoor. Eerst lekker thuis.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 13:26

Even een vraagje aan de mensen met equibedding. Ik ben er nu een tijdje mee bezig en merk dat als het langer ligt en dus echt goed droog is, dat het toch wel stoffig wordt en begint te stuiven. Ik merk ook aan mijn ruin dat hij weer begint te hoesten (en eerder had hij vaak ’s ochtends een loopneus na een nacht op stal). Kortom; dit werkt ook niet echt. Ik heb alleen net een grote voorraad gekocht :=
Wat is jullie ervaring hiermee? Zou ik het evt. tussentijds nog wat nat kunnen maken zodat het minder stoffig wordt ofzo?

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 14:59

@Manzano ik heb daar niet echt last van bij mijn stallen met de equibedding. Maar ik doe wel regelmatig de randen naar binnen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 15:03

Robijntjah schreef:
Burgh Haamstede, wel pas midden augustus hoor. Eerst lekker thuis.

Vlakbij Renesse, daar kun je idd goed paardrijden. Heel breed strand.

@manzano: zijn dat ook korrels?? Ik had iig precies hetzelfde met zowel hout- als strokorrels toen ik die nog gebruikte.

Het lijkt hier eindelijk droog te zijn, dus zo maar eens uitmesten voor ze de boel overhoop gaan lopen :)

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 15:08

manzano schreef:
Even een vraagje aan de mensen met equibedding. Ik ben er nu een tijdje mee bezig en merk dat als het langer ligt en dus echt goed droog is, dat het toch wel stoffig wordt en begint te stuiven. Ik merk ook aan mijn ruin dat hij weer begint te hoesten (en eerder had hij vaak ’s ochtends een loopneus na een nacht op stal). Kortom; dit werkt ook niet echt. Ik heb alleen net een grote voorraad gekocht :=
Wat is jullie ervaring hiermee? Zou ik het evt. tussentijds nog wat nat kunnen maken zodat het minder stoffig wordt ofzo?

Geen ervaring met Equibedding, maar wij hebben nu houtvezel waar we niet zo blij mee zijn. Net iets te fijn van structuur en daardoor ook snel een beetje stoffig. Ik maak de stallen twee keer per dag vochtig met de tuinslang en dat scheelt wel.

Volgende bestelling wordt maar weer xxl vezel :=

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 15:23

Hier is vannacht 30mm gevallen. Zoveel hoefde ik nou ook weer niet.

Overdag nog wat sputters en voor straks weer een plens regen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 15:43

Laurie schreef:
Volgende bestelling wordt maar weer xxl vezel :=

Die heb ik ook 1x gehad. Fijn in gebruik en lekker fluffy, máár ik heb er toen meerdere stukken hout uit gehaald die mega-scherp waren en zo'n 10 cm lang waren.
Als die per ongeluk rechtop staan als een paard er op gaat liggen dan gaan die er dwars doorheen, dus ik was snel 'genezen' van de xl-houtkrul.

Net uitgemest -zonder jas- maar op het laatst deed het toch iets meer dan licht spetteren :D Dus ik heb nu een natte rug en niet omdat ik ze druk geweest ben :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 16:56

MarloesHJ schreef:
@Manzano ik heb daar niet echt last van bij mijn stallen met de equibedding. Maar ik doe wel regelmatig de randen naar binnen.

Dat doe ik ook wel inderdaad, want hij ligt heel graag, dus alles schuift een beetje naar de kanten.

@Dubbelfun: ja dat zijn inderdaad strokorrels. Zouden stofvrij moeten zijn en goed voor hoesters, maar ik vind het eigenlijk stoffiger nu dan de rapsodie/gehakseld koolzaadstro dat ik eerder had. Dus dat verbaast me een beetje.
Moet weer nieuwe zak toevoegen, dus denk dat ik de stal dan maar een beetje vochtig maak, maar vind dat toch niet helemaal ideaal als ik dat steeds moet doen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 18:18

Mijn COPD'er deed het -toen ze nog 's nachts op stal ging- het beste op gewone houtkrullen.

Ik twijfel nog of ik ze vannacht buiten laat; het zand is nog best vochtig, maar er wordt geen regen meer verwacht.

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 19:12

Ik heb na het overlijden van mijn merrie de stallen helemaal leeggehaald en schoongespoten. Ik gebruik strokorrels, maar nadien niets meer in de stallen gedaan.
Bennie en Vera blijven snachts gewoon buiten. Ze liggen in de paddock en de stallen blijven (zo goed als) schoon. Geen bedding meer nodig ( tot het slecht weer gaat worden)... Is wel even lekker goedkoop.

Als mijn strokorrels in de stal te droog werd, ging ik er ook gewoon nog met de sproeier overheen. Dat hielp altijd wel goed.

Vandaag lekker doorgeregend, maar het lijkt wel herfst, brrr..

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 19:43

Houtkrullen kan ik helaas niet afvoeren. Maar als ik het zo lees ga ik het eens nat maken weer dit weekend. Kijken wat het doet. Tnx!!

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 22:18

manzano schreef:
MarloesHJ schreef:

Dat doe ik ook wel inderdaad, want hij ligt heel graag, dus alles schuift een beetje naar de kanten.

@Dubbelfun: ja dat zijn inderdaad strokorrels. Zouden stofvrij moeten zijn en goed voor hoesters, maar ik vind het eigenlijk stoffiger nu dan de rapsodie/gehakseld koolzaadstro dat ik eerder had. Dus dat verbaast me een beetje.
Moet weer nieuwe zak toevoegen, dus denk dat ik de stal dan maar een beetje vochtig maak, maar vind dat toch niet helemaal ideaal als ik dat steeds moet doen.

Ik doe wel altijd als ik een nieuwe zak er ingooi het nat maken zodat de korrels wat uit elkaar vallen. Niet veel water of zo, gewoon een minuutje nat spuiten met de sproeikop.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 00:02

Ja nieuwe korrels maak ik sowieso behoorlijk nat zodat ze goed uit elkaar vallen. Mijn veelvraat ziet ze aan voor brokken :roll: