Ik vond er van de week 1 in de schuur. Stiekem bij de kattenbrokjes
Katten vonden het beest doodeng haha
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Die kop van je poes...…
. Sinds we een hond hebben neemt hij ze niet zo vaak meer mee naar binnen, want de hond wil natuurlijk ook een stukje muis en daar is de kat niet van gediend.

Ik vind ze leuk om te zien, maar eigenlijk zijn het best wel rotbeesten
Wij hadden er een aantal in de schuur, onder de pallets. Tijdje geleden de schuur opgeruimd, ik heb nog nooit zo'n bende gezien
Nu zit er eentje in de hooiopslag. Op zich niet zo'n ramp dus ze mag er wel blijven

wat kl... 
ik heb hem gisteren gewoon naar buiten gestuurd, effe frisse neus halen (en de muizen laten zien dat ze vooral weg moeten blijven!) Hij heeft rondom de achterdeur gehangen en na een uur kwam hij me in de stallen halen
hartstikke schrik van paarden en laat nou net Smoothie bij mij staan en dat zwart mormeltje wel interessant vinden hihi kat rende met dikke staart snel weer op afstand om zich vervolgens om te draaien en luidruchtig te verkondigen dat hij onderhand wel weer naar binnen wilde
toch maar weer binnengelaten en meneer heeft de rest van de dag uitgebreid het huis binnen onveilig gemaakt
zucht wat zijn katten toch......apart

Azmay schreef:Hier is het weideseizoen ook zo ongeveer wel op, gisteren nog een uur erop gestaan maar elke stap gaf flinke schade aan de grasmat..
Misschien nog heel goede tips voor me? Ga morgen bij een shetje van 18 kijken, zocht eigenlijk wat jongs maar aan de andere kant kan een shet best ruim voorbij de 20 raken zonder teveel problemen. Vind het doodeng om er een bij te kopen moet ik zeggen![]()
Wil kijken hoe ze de omheining hebben, of er een hengst bij is geweest, geen vervilte vacht of geschuurde manen, heb een hoevenkrabber in mijn jaszak, uiteraard even in de mond kijken. Moet me verder vooral aanspreken.
Anders nog iets?
paarden lopen dus 1 weide helemaal stuk... _ENGEL_ schreef:Azmay schreef:Hier is het weideseizoen ook zo ongeveer wel op, gisteren nog een uur erop gestaan maar elke stap gaf flinke schade aan de grasmat..
Misschien nog heel goede tips voor me? Ga morgen bij een shetje van 18 kijken, zocht eigenlijk wat jongs maar aan de andere kant kan een shet best ruim voorbij de 20 raken zonder teveel problemen. Vind het doodeng om er een bij te kopen moet ik zeggen![]()
Wil kijken hoe ze de omheining hebben, of er een hengst bij is geweest, geen vervilte vacht of geschuurde manen, heb een hoevenkrabber in mijn jaszak, uiteraard even in de mond kijken. Moet me verder vooral aanspreken.
Anders nog iets?
Ja zeker! Vraag hoe de shet gehouden word of hij op gras staat en hoe lang. Ivm met de suikers. Een shet met verleden van hoefbevangen zal hier altijd vatbaar voor blijven. Toch is het handig om te weten. Hier ook een shet die gevoeliger is voor suikers dan mijn tinker.