Ik haal mn brok/luzerne zelf maar dat is echt maar 1x in de 3 maanden ofzo, paar dorpen verderop. Vlas laat ik 1x per jaar een pallet thuisbezorgen. Hooi heb ik tot nu toe her en der vandaan gesprokkeld maar altijd met thuisbezorgen. Laatste 2 keren door dezelfde en die bevalt goed dus ik hoop dat dat mijn vaste leverancier kan worden
DaisyDarling
Geplaatst: 12-06-20 15:08
Wat een mooi paard Malenka! Kleurtje staat ook heel erg stoer
Mijn voer zit in die witte Ikea bakken. Voer maar 3 soorten bij, dus heb niet heel veel ruimte nodig. Supplementen staan op een opbergdoos, hoop deze zomer planken op te hangen zodat alles iets netter is. Maar eerst moet de bovenverdieping van ons huis nog af, schilderen en inbouwkast erin
Hooi wordt hier gebracht door Venhorst, brok haal ik zelf bij de fouragehandel verderop, strooisel ook daar of bij de Welkoop en supplementen online besteld. Benzine zit bij de lease auto, dus zelf halen is dan net zo makkelijk
Ik ben blij! Eindelijk de shetlanders met mijn oude merrie gekoppeld zodat ze samen kunnen staan (voorheen in apart weilandje). Ze spelen niet echt, maar het hele spul loopt wel mee zodra je er 1tje pakt. Gezellig dringen bij het hek
Iets minder leuk, ik heb alle hekken af moeten sluiten met kettingen en hangsloten. Al een aantal keer liepen de shetlanders plotseling los op het terrein terwijl ik 100% zeker weet hun paddock goed te hebben gesloten (en die kunnen ze zelf niet losmaken). Nu worden er in het dorp ook de laatste tijd snachts dingen uit tuinen gestolen door jochies met motorbootjes, en die hoor ik ook regelmatig dingen schreeuwen tegen de paarden vanaf het water, dus die zijn verdacht.
Zo zandbak is klaar waren nog 3 kruiwagens zand over, die hebben we in de rijbak gegooid. Straks er even doorheen slepen en dan zien we er niks meer van terug denk ik zo
zo, he, heeft het bij jullie ook zo gehoosd vannacht? We zaten midden in zwaar onweer en zware regen. Ik heb manlief er nog uitgestuurd om het hooiluik en de bovendeur bij de paarden dicht te doen, want de wind stond er strak op... Zelfs shetje was onrustig... De bak stond gewoon blank vannochtend. Ik was van plan om vandaag een paar weitjes te maaien en te sproeien, maar ik laat het sproeien maar even achterwege vandaag...
Die weitjes zijn net afgegraasd door een paar leenschapen. Ik heb net een rondje gedaan, maar het is op sommige plekken echt heel kaal, beschadigd door mollen en muizen, droogte... Het heeft nu geen zin om bij te zaaien he? beter wachten tot het najaar?
Ik moet nog wel een mesthoop kwijt, dus die moet er de komende weken maar wel overheen. Heb ik weer ruimte voor een nieuwe.
Super trots op mijn shetje trouwens. Mijn kleine buurmeisje (8 jaar, manegeruitertje) en ik zijn hem aan ohz aan het beleren.. En dat gaat super goed! Zo één keer in de week komt ze langs, zadeltje erop, kaptoom met teugeltjes en oefenen maar... Er zit inmiddels zowaar een soort van stuur op, en gisteren hebben we de stop en start knop gevonden. In het begin snapte hij er helemaal niets van; dat geduw in zijn buik en getrek aan zijn hoofd. Maar met begeleiden van buurmeisje ('niet schoppen! eerst zachtjes beetje duwen..') en stemcommando's, had hij het ineens door...
Het is echt geen makkelijke pony; hij heeft me weer eens flink te pakken gehad met zijn tanden in mijn arm. En vanuit het niets kan ie zo een kopstoot of bokje geven.. Maar met buurmeisje zijn we toch nog leuke dingen aan het doen samen.. Wie weet wordt het nog wat. Zou wel heel leuk zijn als ze tzt gewoon los kunnen rijden in de bak; dan krijgt hij wat meer beweging, buurmeisje blij met eigen verzorgpony en ik blij, want een beetje hulp is nooit weg fingers crossed..
Het heeft hier wel geregend met wat onweer maar echt geen hoosbuien. Gras was alweer goed opgedroogd rond een uur of 10. Maar ik ben blij met de regen, scheelt weer een keer de geplante bomen water geven.
Greendragon leuk dat je progressie boekt met de shet beleren!
Hier voorspellen ze dit weekend flinke regen. Ben benieuwd. Heb net de tuin wel gemaaid. Weide staat op sommige stukken wel hoog. Moet nog op zoek naar een schudder zodat we zelf kunnen hooien.
Hier ([***]) een paar mm regen vannacht. Rond 1 uur vannacht begon het wat te rommelen, ik op de radar kijken en het zag er veelbelovend uit! Helaas hebben we maar een heel klein beetje regen gehad. Alles is precies langs ons getrokken. Als ik het KNMI mag geloven kan er in het noord oosten inderdaad flink veel regen vallen de komende dagen. Ik ben jaloers.
greendragon, wat leuk dat je shet het zo goed doet! Veel plezier met beleren.
Anoniem
Geplaatst: 13-06-20 11:58
Hier heeft het ook echt gehoosd uren lang inderdaad.
En natuurlijk brak toen Aurelia uit en hebben we een half uur lang alles kunnen staan maken.
Vannacht heb ik ook even wakker gelegen van de heftige regen en het onweer. Ik ben er zelfs nog uit geweest om de stekker van de pc etc er uit te halen. De paddock was behoorlijk slushy, maar er was maar één plas en die is ondertussen ook al weer weg.
Maartje_M
Geplaatst: 13-06-20 12:36
Hier ging het ook heel hard, alles goed nat vandaag! Wel geen plassen naar gewoon goed natte bodem. Is mijn bak ook lekker te rijden morgen met mijn les haha Voor het weekeind wordt niet meer regen voorspeld hier. Maar goed ook want morgen vieren we de verjaardag van de jongste
Hier was vannacht ook flinke regen en onweer, fijn voor de grond want alles is kurkdroog
Greendragon, alls je het nat kan houden kun je zeker ook nu doorzaaien of kale plekken doen,
MarliesR
Geplaatst: 13-06-20 16:47
Wij hebben helaas echt geen drup gehad Voorspelling was voor vandaag 10mm en morgen 21mm (dat vond ik al wel wat optimistisch ). Inmiddels gaat er vandaag helemaal niks vallen en is er voor morgen nog 7mm voorspelt en dan ook de komende twee weken weer niks. Echt jammer.