Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 17:53

Wow wat wordt Rosie groot!!!

Selka

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 20:00

Haha hielp het of van de wal in de sloot?

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 20:08

Zo kan ik die van mij ook longeren inderdaad, alleen hier gaat het andersom. Zanzi loopt braaf zijn rondjes aan de dubbele longe en jonkie Fernando galoppeert er rondjes omheen, flapdrol.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 20:15

Leuk joh, hier gaat ze hooguit in de weg staan want meelopen is vermoeiend :P

Vandaag ook "Tinkerlol" gehad, Diva brak letterlijkk de wei af in haar eentje (ben haar al een week aan het wennen alleen te staan) dus heb haar bij het buurpaard in de wei gegooit. Ze heeft zich volledig in het zweet gerend en was na een uur pas zo ver dat ze ook daadwerkelijk wilde weten dat er nog een paard bij stond maar goed we noemen het vooruitgang.
Afbeelding

Heb in mijn onderschrift trouwens een fototopic staan, had ik dat al gezegd? :Y)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 20:24

Hoe doen andere dat dan? Ik heb ook maar 2 paarden die allebei de boel afbreken als ze alleen zijn. Rij/longeer je dan met het andere paard ook in de bak?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 20:26

Mijn paarden zoeken het echt maar uit, rennen en gek doen schenk ik geen aandacht aan, daadwerkelijk door/over het draad, dan gaan ze eerst een paar keer op stal of onder toezicht (eventueel aan t touw). Heb eigenlijk nooit problemen, elk paard valt het te leren tot nu toe :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 20:29

Ik heb er nu 3 maar ook als ik met 2 wegga gebeurt er behalve af en toe een hinnik niks spannendste en gaan ze eten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 20:34

belle_boef schreef:
Hoe doen andere dat dan? Ik heb ook maar 2 paarden die allebei de boel afbreken als ze alleen zijn. Rij/longeer je dan met het andere paard ook in de bak?

Kim roept eens maar doet verder niets, Diva ontspoort echt een beetje. Tijdens het wandelen is ze ook vervelend onrustig. Beest is ook echt nog nooit alleen geweest en heeft nog nooit in een stal gestaan dus dat helpt niet bepaald.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 20:43

belle_boef schreef:

Ik heb 5 ponies en 1 daarvan gaat volledig door t lint. Hij hoeft niet alleen te blijven, die afspraak heb ik met hem gemaakt. Nu is dat wat makkelijker, maar vroeger ging hij altijd mee als handpaard, toen ik er 2 had.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 20:45

Fernando kan nu ongeveer een uur goed alleen blijven als ik met Zanzi op pad ben. Ik geef hem dan een vol net hooi en zet hem in de paddock. Als ik het pad naar de wei open laat gaat hij heen en weren, maar in de paddock blijft hij redelijk rustig. Soms hinnikt hij even, maar daar blijft het bij. Hij is wel heel opgelucht als Zanzi weer bij hem is.

Met Fernando ga ik nog niet op pad, maar dat zal volgend jaar wel gebeuren. Dan gaat Zanzi mee als voorpaard, hij kan niet goed alleen blijven.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:12

Ik heb er 5, dus er is er nooit 1 alleen. Maar wil wel afbouwen, dus er is een uitsterfbeleid. Eens zien hoe dat gaat als ik er nog 3 heb en dan Sjaak alleen achter laat. Op de wei maar, denk ik. Is hij hopelijk afgeleid door t gras. Maar voor later zorg.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:22

Uitsterfbeleid? Niks ervan, jij hebt nog een draver nodig. :))

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:33

Haha! Een leuke dan, hè! Geen wild west geval. Die heb ik al in mijn tuin staan :D

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:36

Ja Rosie is echt groot. Bijna net zo groot als Marinka. Zij is 1,63.

Marinka boodt het echt aan. Het leek alsof ze begreep wat de bexoeling was. Rosie is nog lastig te drijven. En nu liep Marinka mee. De bak stond open dus ze kon er zo mee stoppen, maar dat deed ze niet. Eerst deed ze alles netjes voor. Ik ga Rosie de commando's. Later veranderde Marinka haar taktiek. Ze keek eerst of Rosie deed wat ik vroeg en deed ze dat niet dan ging zij en ging daardoor Rosie ook het was echt heel bijzonder. Ben benieuwd wat Rosie hier nu door geleerd heeft. We zullen het de volgende keer meemaken.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:38

Fabster schreef:
Haha! Een leuke dan, hè! Geen wild west geval. Die heb ik al in mijn tuin staan :D

De leukste dravers zijn niet te koop natuurlijk, die heb ik. 8-)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:45

kvulden schreef:
Ja Rosie is echt groot. Bijna net zo groot als Marinka. Zij is 1,63.

Marinka boodt het echt aan. Het leek alsof ze begreep wat de bexoeling was. Rosie is nog lastig te drijven. En nu liep Marinka mee. De bak stond open dus ze kon er zo mee stoppen, maar dat deed ze niet. Eerst deed ze alles netjes voor. Ik ga Rosie de commando's. Later veranderde Marinka haar taktiek. Ze keek eerst of Rosie deed wat ik vroeg en deed ze dat niet dan ging zij en ging daardoor Rosie ook het was echt heel bijzonder. Ben benieuwd wat Rosie hier nu door geleerd heeft. We zullen het de volgende keer meemaken.

Knap hoor :j

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 22:11

Flew schreef:
Fabster schreef:

De leukste dravers zijn niet te koop natuurlijk, die heb ik. 8-)

Mmmm, dan wordt t lastig... <<)

Maar wat anders; jij zegt dat je paard een uur alleen kan blijven? Maar kan hij dan klok kijken? Of is dat de tijd dat het net leeg is gevreten? Anders kun je een pakje hooi geheel in een net doen (touwtjes er nog omheen). Is ie wel even mee bezig. Kun je mss ook wel 2 uurtjes weg blijven. Of 3...

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 23:11

Wat leuk hoe Marinka ermee omging.
Rosie groeit als kool!

Hier vanavond genoten van het lekkere weer. Dunya op Sky en ik op June. Een buitenritje gemaakt. Had niet zoveel puf. Dunya wilde heel graag. Daarna toch blij dat ik opgezadeld had. Voelde lekker ontspannend.
En zo leuk dat we ook gewoon stukken in galop kunnen rijden. Vindt het echt knap van Dunya.
Ze rijdt nu ongeveer 1,5 jaar.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 23:12

Afbeelding

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 04:10

Lijkt me heerlijk zo samen rijden! Echt iets om naar uit te kijken.

Nog 5 weken en we krijgen de sleutel, zin in!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 06:18

Fabster schreef:
Mmmm, dan wordt t lastig... <<)

Maar wat anders; jij zegt dat je paard een uur alleen kan blijven? Maar kan hij dan klok kijken? Of is dat de tijd dat het net leeg is gevreten? Anders kun je een pakje hooi geheel in een net doen (touwtjes er nog omheen). Is ie wel even mee bezig. Kun je mss ook wel 2 uurtjes weg blijven. Of 3...

Nee, hij kan goddank geen klok kijken, maar vindt eten gewoon niet zo spannend. Na ongeveer een uurtje heeft ie het wel bekeken en hoeft ie niet meer. En dan wordt ie dus wat onrustig omdat Zanzi er niet is. Ik ben wel aan het uitbouwen, en blijf dus afwisselend steeds ietsje langer weg.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 08:09

Anke super dat samen rijden met je dochter. Die kant werken wij ook op. Alleen dat duurt nog even. Rosie is er nog niet klaar voor. We hebben laatst ons eerste ritje gemaakt op gehuurde paarden.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 08:20

Leuk is dat, ja. Heb deze week ook 2 x met mijn dochter gereden. Moet haar dan wel echt motiveren, maar eenmaal erop vindt ze wel leuk. En nu ik haar pony ook regelmatig mee neem, wordt hij ook wat minder heftig. Voor haar ook dijn, want ze is geen held.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 08:54

Fabster schreef:
Ik heb er 5, dus er is er nooit 1 alleen. Maar wil wel afbouwen, dus er is een uitsterfbeleid. Eens zien hoe dat gaat als ik er nog 3 heb en dan Sjaak alleen achter laat. Op de wei maar, denk ik. Is hij hopelijk afgeleid door t gras. Maar voor later zorg.

Uitsterfbeleid :D , dan worden ze vast allemaal 40+ ;)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:00

Fabster schreef:
Moet haar dan wel echt motiveren, maar eenmaal erop vindt ze wel leuk.

Hier andersom..haha