Hele dag hard gewerkt bij de wei. Omheining vrij. Stroom op het lint. En al bij de wei ernaast begonnen met de onheining vrij maaien. Nog veel werk. Blij als het klaar is.
Tinky12
Geplaatst: 18-06-16 17:31
Wat een mooie Spikkel
Hier net van buurtje een stukje gras wat ik mag gebruiken,een paard kan het allemaal niet op.Erg blij mee en buurtje ook,kunnen elkaar goed helpen zo. Morgen vast wat paaltjes uitzetten
Oh wat fijn zeg. Zelf durf ik die kleintjes niet tussen alleen lint te zetten. Wil altijd een buitenomheining van gaas hebben. Dus tijdelijk ergens neerzetten is voor ons geen optie.
Anke
Geplaatst: 18-06-16 18:02
Slapen. Moet doorgaands ook 's nachts wel 1 of 2 keer gaan plassen. Ben nu wel moe. Kan ook van de hele dag aan de gang met de bosmaaier. Bramenstruiken zijn pittige dingen! Nu de kids wegbrengen. Dan met de volwassen familie naar de bios.
Tinky12
Geplaatst: 18-06-16 18:04
Ja je hebt gelijk met die frutjes hoor...zou ik ook niet doen.
Slapen...kan ik kort over zijn...beroerd Goed inslapen en om een uur of 3 klaarwakker...soms rond een uur of 5 nog wat indutten...soms niet. Rustig slapen...ehm...nee ook niet.Hoort bij mijn ziekte helaas.
Die ken ik Tinky. Gelukkig heb ik eindelijk aardige medicijnen gevonden, waarbij ik redelijk slaap en toch niet zo duf als een konijn wakker wordt. Niet slapen doet n mens geen goed.
Hé meer mensen die vandaag weide-onderhoud verricht hebben. Hier vandaag ook het lint vervangen. Ik was aan het twijfelen tussen koord en lint maar nu het lint er zit.....dacht ik had ik toch maar koord gepakt. Het lint zit niet mooi strak hopelijk gaat het zich nog een beetje "zetten" . Ipv wit heb ik nu bruin/oranje dat is dan wel weer mooier dan het witte. Voor de rest tussen de buien door nog een rap buitenritje
Ik moet ook het een en ander in de wei gaan doen maar met die plensbuien elke keer had ik er weinig trek in. Komende week geven ze beter weer af, dan maar weer verder. Ben lekker naar de vlindertuin geweest, zit bij ons achter op een paar minuten fietsen, heb direct maar een seizoenskaart gekocht, haal ik er makkelijk uit.
-Namiro-
Geplaatst: 18-06-16 20:50
Prachtig meggiemeg!
Hier ook weinig op de wei kunnen doen. Hadden vandaag een stuk van de paddock af willen zetten waar ik met mijn nieuwe in kan gaan werken.. We hebben de ene plensbui na de andere gehad. Snelweg zelfs tijdelijk afgesloten door de hoeveelheid regen.
Hier door de regen niet gaan fietsen met de B. Morgen dan maar met 2 paarden fietsen. Dan schijnt t beter weer te worden.
dynamiek
Geplaatst: 18-06-16 21:28
Leuk he de vlindertuin Meggieg. Ben er 2 jaar geleden nog met mijn moeder geweest, is het nog hetzelfde? Of veranderd?
Ik moest vandaag de hele dag werken, net heerlijk ze alle 3 gepoetst en lekker lopen tutten vind ik heerlijk bijkomen zo. Morgen weer lekker rijden.
kvulden
Geplaatst: 18-06-16 21:43
Vannacht niet super geslapen. Mijn zoon van 16 had een gameavond/nacht. Met 6 vrienden. Het was een hele gameroom met computers en supergrote schermen. Vervolgens vond mijn buurman het wel nodig om om 7 uur zijn haag te snoeien. Pffff
Mijn hooi voor het komende jaar staat weer klaar. Balen van 400/500 kilo voor 40 euro. Lekkerrrrr elke drie weken wordt er eentje gebracht.
Vandaag tussen de buien door een verharde plaats gemaakt waar de baal mooi kan staan voor nu. Straks komt er nog een overkapping. Dan schuift de baal een stukje op en komt daar een overdekte voerplaats. Stapje voor stapje komen we er wel. Morgen nog wat dingen verplaatsen en dan kan de plek voor de mestbak gladgemaakt worden en betegeld. Ik wilde over de tegels een laag beton doen. Dus nog weer even een klusje.
Hier ook al week met weideonderhoud bezig. Vorige week rondom alles weggemaaid wat tegen het gaas en striom groeide en de nieuw ingezaaide wei gemaaid en bemest vandaag die wei weer in 2 stukken verdeeld ( was voorheen ook zo maar ivm inzaaien en het bewerken wegehaald zodat het makkelijker ging). Morgen spierpijn door de grondboor ben ik bang maart nu is het weer netjes en klaar.
Anke bramen zijn idd ondingen. Scherp en amper weg te krijgen
Ja handmatig was geen doen. Vriendlief wilde het met de zeis kappen. Resultaat: zeis kapot. Bosmaaier met 3 punt hakblad werkt het beste. Gaan nog wat uren werk in zitten. Oude omheining is prikkeldraad. Wil de de onheining vrijmaken. Die weghalen en een nieuwe plaatsen.
Bedoeling is om de bramenstruiken erna kapot te spuiten. Iemand ervaring welk gif het beste werkt?
Zapje
Geplaatst: 18-06-16 23:45
Wij mogen niet spuiten, dus dat weet ik niet helaas. Wij gaan morgen ook bramen maaien. Daarna gedeeltelijk uitgraven denk ik. Ze vormen ook een natuurlijke omheining, dat vind ik dan wel weer handig. Bijhouden is wel veel werk.
Fijn dat je hooi geregeld is kvulden! Ik twijfel nog over hoe ik het moet opslaan. Ik heb van die plastic balen. Moet je die op pallets zetten? Of gewoon op de grond? (ik heb geen verharding dus ik denk dat op pallets beter is, anders lijkt het me zo vochtig.) En dan nog kuildoek er over? Als extra bescherming? Daar dacht ik aan.
Ingeschreven voor de endurance in ruinen. Met lichte twijfel. Vandaag liep ze eerst weer wat gek (ze heeft een blessure gehad), na paar minuten weer goed. Ze is gister geënt, dus kan ook zijn dat ze daar wat last van had. Doe mee voor de ervaring.. Niet super getraind maar conditioneel is het een makkelijk paard en het is maar 22 km. Ben erg benieuwd hoe het gaat.. Zeker nu ze weer niet helemaal lekker liep (voorbenen kruisen). Pff als we maar kunnen starten ben ik al blij haha.
Voer idd ook gemaaide brandnetels. Verder niet. Ze snoepen o.a. ook jonge braamblaadjes en paardenbloemen in de wei.
KvulDen. Wilgentak krijgen ze. Verder niks al wil ik wel een kruiden rand maken als ik ze daad werkelijk aan huis krijg ooit.
Ik kan niet slapen heb een soort valse kroep ademen doet pijn. Hoop dat een hete douche straks oplucht. wel vanmiddag rijden tussen de vaderdag bezoeken in.
Voordroog op pallets is fijner ivm met worden. Net erover ook.
Tinky12
Geplaatst: 19-06-16 06:30
Hier krijgen ze brandnetel en framboos als dat teveel woekerd...vooral de framboos vinden ze erg lekker. Brandnetel knip ik altijd in korte stukken,dan eten ze de oudere dikke stelen ook.
Fijn dat hooi weer geregeld is Kirsten en zap,ik zou de balen zeker op een stevige ondergrond zetten zodat ze niet in de blub kunnen staan.Het nadeel alleen van pallets is dat er ongedierte onder kan komen. Een kuilnet is zeker een goede optie.
Mooi een vliendertuin Meg ben wel eens naar die in Artis geweest maar daar stonden toen geen banken,niet zo handig als je niet zo lang kunt staan
Anoniem
Geplaatst: 19-06-16 08:16
Anke schreef:
Brandnetels als ik ze afgemaaid heb.
Bedoeling is om de bramenstruiken erna kapot te spuiten. Iemand ervaring welk gif het beste werkt?
Wij hadden een groot stuk met bramen op het land, hebben het ook af gemaaid met de bosmaaier en daarna gespoten met round up(niet de round up uit de bouwmarkt/welkoop). Het is nog steeds weg.
Ik geef de paarden ook wel brandnetels, kleefkruid en van de week een heel aantal melkdistels. Vinden ze heerlijk!