Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 11:23

[***] ik zou toch een regenbui afwachten

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 11:30

Elza Sofie, geboren 14-04-15 om 20:15uur

Afbeelding

Afbeelding

Nieuw gras wachten wij maanden ook mee, maar toevallig net een kapot gereden stuk opnieuw gezaaid. Gelukkig maar een klein stukje, kunnen we afgezet houden.

@Dushi welkom!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 11:39

Wat apart gevlekt, lijkt wel overo en tobiano door elkaar, wat is ze voor ras?

wel een prachtig diertje :j *\o/*

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 11:47

Wat een snoepie santos..

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 12:28

mooi veulentje!!!

ik ga vandaag (of morgen) eindelijk mijn stalletjes bestellen. Er komen 2 paardenboxen en een ponybox. ik bestel ze bij http://www.uw-stal.nl. ik twijfel alleen nog een beetje over de voorwand met schuine kanten of met ronde kanten..

Afbeelding

Afbeelding

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 12:36

Ik vind rond het mooiste :D

Vivat

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 12:37

Gefeliciteerd Santos! wat een schatje <3
Ik vind ook de ronde het mooiste Juval :D

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 12:53

spatter schreef:
Wat apart gevlekt, lijkt wel overo en tobiano door elkaar, wat is ze voor ras?

wel een prachtig diertje :j *\o/*

Een platenbont hengstje (welsh) x Appaloosa (snowflake)

Rond staat wel heel sjiek!!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 12:56

Let wel erg goed op de kwaliteit van het hout bij dat bedrijf. En weet je wat de spijlafstand is? Dit naar aanleiding van enorm slechte ervaringen bij dit bedrijf bij een vriendin van mij.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 12:57

Wat een schatje Santos. Gefeliciteerd!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 12:59

Flieft <3 Wat een snoepje :) Gefeliciteerd Santos!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 13:11

Santos wat een schatje! Geniet er van!

Juval ik vind rond ook het mooiste :)

Ik moet even stoom afblazen, ben zo boos! Mijn vriend heeft overleg gehad met de zandleverancier omdat het zand dat is geleverd dus niet goed blijkt te zijn. Nu willen ze eigenlijk niet meer doen dan gratis een partij zand leveren (ongeveer de helft van wat ik nu heb) en daarbij geen onkosten vergoeding voor de loonwerker voor het vervangen van het zand. Ze zouden nog even in overleg gaan met hun leverancier maar het klonk niet veel belovend. En hij zou er volgende week pas op terug komen. Hallo ik wil kunnen rijden met dit mooie weer!!

Ten eerste vind ik al dat het gehele zand vervangen moet worden, voordat ik straks weer met een bak zit die niet goed rijdbaar is. Wie geeft garantie dat 50% vervangen voldoende is?? Daarnaast heb ik betaald voor 100% goed zand en niet 50%.

Ten tweede lijkt het mij logisch dat wij in ieder geval niet degene zijn die voor de kosten van het vervangen van het zand opdraaien. Zij hebben verkeerd geleverd! Ik schat in dat het wel een dag of 4 kost om het zand er uit te halen en nieuwe aan te brengen (is niet te bereiken met een grote tractor dus moet het in kleinere hoeveelheden heen en weer gereden worden naar de bak). Het kan toch niet zo zijn dat wij dat maar moeten betalen??

Jeetje wat ben ik boos zeg! Ik wilde die man zelf spreken maar hij is niet bereikbaar vanmiddag. We konden het zand elders voor de helft goedkoper krijgen maar zij claimde het echte goede gecertificeerde M3C zand te hebben en dat er behoorlijk kwaliteitsverschil in kan zitten dus dat het goedkope echt niet goed kon zijn. En wat krijg je vervolgens geleverd?! _-:( -:(-
Laatst bijgewerkt door Daan_O op 15-04-15 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 13:12

besita schreef:
[***] ik zou toch een regenbui afwachten

Oke. Thanks!

Oooooh wat schattig zo'n veulen!!!!

Heel veel plezier en geluk met dit prachtige diertje <3

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 13:14

Neehoor ik vind dat je helemaal gelijk hebt. De afgesproken kwaliteit is niet geleverd. Aangeven dat hij gewoon moet gaan leveren wat afgesproken is. Willen ze dat niet, een aangetekende brief sturen om ze in gebreke te stellen. Dat maakt soms net iets meer indruk, het lijkt dan net of je weet waar je juridisch gezien mee bezig bent. ;)

En gefeliciteerd met het veulen,wat een bijzonder ding!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 13:16

Daan jezus dat is poedersuiker zeg!! Wat een waardeloos bedrijf. Ik vind dat jij compleet in je recht staat en dat ze er gewoon voor moeten zorgen dat je krijgt wat je betaald hebt.

Zijn ze nou helemaal knettergek?!

Aangetekende brief is een goed idee! Daarin stel je inderdaad dat ze in gebreke zijn en dat je ze een bepaalde (redelijke) periode de kans geeft om hun fout te herstellen voordat je verdere stappen onderneemt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-04-15 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 13:18

Wat een flauwekul...ze hebben rotzooi geleverd en moeten nu voor de kosten opdraaien.Niet een 1/2 vracht voor de deur kiepen en veel-plezier-ermee en :evaw:
Gypsy heeft een goed punt...ben je toevallig in bezit van een rechtsbijstandverzekering?

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 13:26

Thanks, voelt goed dat mensen me begrijpen ;)

Ik hem de beste man een mail gestuurd met het verzoek mij te bellen omdat ik niet het gevoel krijg dat de klacht serieus wordt genomen. Ben benieuwd wanneer ik wat hoor. Als hij dan niet wil meedenken gaan er zeker vervolgstappen ondernomen worden maar uiteraard krijgen ze eerst de kans het netjes op te lossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 13:30

Juval ik vind rond het mooiste, maar het lijkt of het paard bij de schuine kanten meer ruimte heeft voor hoofd en hals. Als dat het geval is zou ik voor schuin gaan. Als het qua ruimte niet uitmaakt dan rond!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 13:31

Ik zou zoveel mogelijk schriftelijk doen,dan heb je bewijs wat je voor de voeten kunt gooien als het nodig is.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 13:39

Wow ik zou ook woedend zijn hoor Daan!
Er komen goede tips voorbij. Ik zou het er in ieder geval niet bij laten.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 13:41

waardeloos Daan ..probeer wel op papier te krijgen dat ie toegeeft "slecht" zand te hebben geleverd want denk dat je anders weinig te miepen hebt ... als het nou iemand is die bakken aanlegt en daar garantie geeft op altijd berijdbare bak dan wel maar alleen op zand is dat lastig
wel echt poedersuiker hoor maar als hij bereid is te vervangen dan maar helemaal hoor en niet de helft en op jullie kosten ..nee helemaal en hij moet maar het werk laten uitvoeren ( oude zand eruit en nieuwe erin )

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 13:44

Mijn mail was al wel iets uitgebreider dan hierboven beschreven, leek me inderdaad al handig om schriftelijk alvast iets gemeld te hebben en misschien is krijgt hij hierdoor ook al iets meer het gevoel dat we ons niet laten afschepen, door mijn werk ben ik redelijk bekend met het opstellen van dergelijke brieven/mails. Ik heb er ook in gezet dat zijn medewerker direct heeft bevestigd en geconstateerd dat dit niet het goede zand is.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 14:19

[***] schreef:
Juval ik vind rond het mooiste, maar het lijkt of het paard bij de schuine kanten meer ruimte heeft voor hoofd en hals. Als dat het geval is zou ik voor schuin gaan. Als het qua ruimte niet uitmaakt dan rond!

ja, dat is nu precies waar ik ook over twijfel, ik wil het meeste ruimte, dus waarschijnlijk de schuine kanten. Mijn pony is niet heel groot (1.50) dus ze moet wel met haar hoofd over de deur kunnen komen, ik ben bang dat de ronde te hoog is. Ik ga even de precieze maten opvragen.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 14:23

Balen van dat slechte zand zeg, hopelijk komt er toch nog een oplossing waar jullie je kunnen in vinden!

Wat de stallen betreft, rond vind ik met stop het mooiste!

Hoe zit het bij jullie met verharen? Mijn 3-jarige heeft deze winter nog een echte teddyvacht aangemaakt (stond nog in de opfok) en moet nu al die haren kwijt. Hij verhaart als gek maar staat deze dagen dus ook te zweten op de wei... Hij heeft ook flinke jeuk. Sommigen raden aan om hem nu te scheren maar dat lijkt me ook niet zo super.
Laatst bijgewerkt door Mallootje op 15-04-15 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 14:25

@daan: hou als bewijs wat zand achter en ook kun je dit door een onafhankelijk labo laten testen naar de kwaliteit.
Verder is een rechtsbijstandverzekerig idd heel handig in dit soort zaken. Anders de rijdende rechter eens benaderen :)

@Santos: mooi veulen. Maar het Appaloosa gen is dus niet aanwezig, alleen het bontgen (Sabino/Tobiano). Ze lijkt nu vos, maar ik gok dat ze nog donkerder gaat worden.