Stro-korrels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaraNova

Re: Stro-korrels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:47

scheelt ook niet veel voor 1 of twee pallets dan?

andys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:24

Jawel , onze korrels zijn gemaakt van puur tarwestro , en van niets anders , toen wij zaken gingen doen in Oost Europa , hebben wij ons er eerst van op de hoogte laten brengen , wat er in de korrel zit/zat , hiervoor hebben wij zelf diverse papieren kunnen lezen omtrent oorsprong enz.
En toen zijn wij tot zaken gekomen , en het gaat als een sneltrein , soms even iets minder maar per saldo groeit de strokorrel markt bij ons enorm , dit zal natuurlijk ook wel mede de oorzaak zijn van dat andere gronstoffen behoorlijk in prijs zijn gestegen en dat men op zoek gaat naar alternatieven , wij merken ook dat sommige klanten blijven vasthouden aan vlas , maar dan gaan ze mengen met strokorrel , och zo kan het ook he , het is wat de klant wil en waar hij of zij goed gevoel bij heeft.

granu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:48

andys schreef:
Jawel , onze korrels zijn gemaakt van puur tarwestro , en van niets anders , toen wij zaken gingen doen in Oost Europa , hebben wij ons er eerst van op de hoogte laten brengen , wat er in de korrel zit/zat , hiervoor hebben wij zelf diverse papieren kunnen lezen omtrent oorsprong enz.

1 Misschien kan u die diverse papieren even inscannen en tonen?
2. De foto die u nu verwijderd heeft toonde toch verschillende types korrel in de zak, glanzende, ruw, gele, bruine,...

andys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:13

Ik zal de foto mogelijk volgende keer weer op zijn plek zetten , maar af en toe verander ik van foto op de website.
U heeft de opmerking gezien omtrent de foto dat deze met flitslicht is gemaakt , op de foto is trouwens geen strokorrel van huidige fabrikant hoor.
De papieren heb ik gelezen , echter ik heb ze niet hier en dat is ook niet nodig , scannen zou ik evengoed niet doen , daar alles erop staat fabrikant enz enz .
Ik heb u gezegd dat alles van puur tarwestro gemaakt is , als u mij niet geloofd , kan ik het ook niet helpen.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 22:21

barbaras schreef:
@ kaspar, dank voor je uitleg. Zoek iets wat makkelijker mest als vlas omdat ik nu bijna 33 weken zwanger ben dus vandaar op zoek naar iets anders als vlas....

Ik heb tot ik in het ziekenhuis werd opgenomen mijn hele zwangerschap de stallen uitgemest met strokorrels.. vond het prima te doen

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 22:32

russel schreef:
zit hier 19% of 6% btw op?

6%

andys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 22:35

6% op strokorrels en 19% op transport

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:09

Waarom zit er dan op houtkorrels 19%?

granu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 08:01

andys schreef:
Ik zal de foto mogelijk volgende keer weer op zijn plek zetten , maar af en toe verander ik van foto op de website.
U heeft de opmerking gezien omtrent de foto dat deze met flitslicht is gemaakt , op de foto is trouwens geen strokorrel van huidige fabrikant hoor.

Het siert uw eerlijkheid, maar een foto op uw site zetten van een product van een andere fabricant dan u verkoopt, dan lijkt me toch misleidend, en blijkbaar doelbewust zo gedaan.
Heeft u zo nog van die "waarheden" op uw site?

granu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 08:06

andys schreef:
De papieren heb ik gelezen , echter ik heb ze niet hier en dat is ook niet nodig , scannen zou ik evengoed niet doen , daar alles erop staat fabrikant enz enz .
Ik heb u gezegd dat alles van puur tarwestro gemaakt is , als u mij niet geloofd , kan ik het ook niet helpen.

Er is ook een forum : Hippo Gold bodembedekking. Wie heeft of had?

Daar werd ook beweerd door de verdeler dat Hippo Gold enkel Trawestro was, terwijl de producent op zijn site schreef dat hij diverse soorten stro gebruikte.

Gezien u ook fotos op uw site zet van producten die u niet verkoopt als lokker, zou ik toch graag zien of de leverancier van uw korrel uw bewering hard maakt dat het van tarwestro is.
Als u dat niet kan of wil, dan kan iedereen zelf zijn besluit trekken omtrent de geloofwaardigheid van uw informatoie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 09:17

Vind ik wel een beetje kort door de bocht, heb hier nog geen papieren van de tarwestroverkopers gezien.

Als men tevreden is, dan is dat zo en de prijs is erg gunstig. Mensen gaan over op strokorrels omdat ze er goede ervaring mee hebben. Over koliek, dat is iets wat helaas gewoon kan gebeuren, zelfs van slecht hooi, of voordroog, juist bij voordroog heb je soms niet door dat er een plek schimmel in zit, als paarden niet kieskeurig zijn en honger hebben eten ze alles en dat is soms te veel...

Diverse soorten stro is toch niet erg? Het is nog steeds stro...

Ik heb helaas vaak mee moeten maken dat produkten waar ik als consument aan verslingerd was, ineens een mindere kwaliteit werden en daar werd ik als consument nooit over in gelicht..laat staan dat de verpakking in eens kleiner werd met daarover heen nog een prijsverhoging..wij als consument geloven idd alles, maar zo is het nu eenmaal.

Het is helemaal niet verkeerd als het stro uit het oostblok komt, daar zal het een stuk goedkoper zijn als hier in Nederland, dan ken ik iemand die graag stro meeneemt vanuit Italie, omdat die daar ritten naar toe heeft, kennelijk is het daar ook goedkoper en beter dan hier...

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 09:32

ja inderdaad, vraag me af of mensen ook zo moeilijk doen over kattenbakkorrels, ik vindt het werkt of het werkt niet...ze horen het toch niet te eten, net als mijn vlas heb ik dat ook nooit uit gezocht wat er precies in zou zitten.En ben daar nog steeds niet ontevreden over maar wil kijken of het nog makkelijker kan.

Goedemorgen allemaal trouwens

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 10:22

Ook goedemorgen op deze gezellige morgen.

Hier bevallen de korrels nog steeds prima!
De kwaliteit is nog steeds goed en m'n paardjes vinden ze nog steeds lekker :+

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 10:46

Zolang het stro niet uit de buurt van tsjernobyl komt en mijn paarden straks gaan stralen lijkt het me het proberen wel waard.;-)

andys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 12:56

Granulator ik heb met je te doen , de foto's op de site zijn onze korrels , die wij heden verkopen , en jawel Diana1 heeft de oorsprong aan mij gemaild en dat was volledig juist , dus granulator kijk op de site en leef jezelf uit , ik vond het ook maar niks om een foto te plaatsen uit een monster van een 20 kg zak , die men ons wilde doen verkopen , dus de foto's zijn onze korrels die wij nu verkopen.
De foto's zijn genomen in stal Bastiaan op verzoek van mij , en daar kun je je vergapen aan ons prachtig product.
Ik wens u een prettig weekend. FF auto laden met 6 pallets strokorrel , dus ff werke.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 12:59

barbaras schreef:
ja inderdaad, vraag me af of mensen ook zo moeilijk doen over kattenbakkorrels, ik vindt het werkt of het werkt niet...ze horen het toch niet te eten, net als mijn vlas heb ik dat ook nooit uit gezocht wat er precies in zou zitten.En ben daar nog steeds niet ontevreden over maar wil kijken of het nog makkelijker kan.

Verschil met katten is dat die hun bakvulling écht niet zullen eten en er zin idd zat mensen die over die kwaliteit net zo moeilijk doen :D
Niemand zit te wachten op een stinkende kattebak, de kat zelf al helemaal niet :)

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:39

whaha is er nog eentje uitgeslapen...ennuh Dinopino, ik geef olie bij om mijn paarden te laten stralen haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:43

barbaras schreef:

Goedemorgen allemaal trouwens

Ik ben nu aan de kattenbak korrels en dat bevalt mij weer heel goed ;)

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:36

russel schreef:
Ik ben nu aan de kattenbak korrels en dat bevalt mij weer heel goed ;)

Zijn die niet erg duur dan?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:47

Ik ben ook aan de kattebakkorrels en dat bevalt idd ook erg goed.
Ja ze zijn wel iets duurder, maar ik wilde ze eerst proberen voor ik 'groot' in ga slaan :D

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 13:13

waar kopen jullie die kattenbak korrels? Dat zijn toch maar kleine zakjes?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 14:10

Die van mij zijn 15 kilo en ik heb ze bij Top vandaan.
Mijn IR-ouwetje doet nu al 2 weken met 2 zakjes, terwijl ze anders aan 1 baal houtkrul per week nauwelijks genoeg heeft.

granu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 15:54

andys schreef:
Granulator ik heb met je te doen , de foto's op de site zijn onze korrels , die wij heden verkopen , en jawel Diana1 heeft de oorsprong aan mij gemaild en dat was volledig juist , dus granulator kijk op de site en leef jezelf uit , ik vond het ook maar niks om een foto te plaatsen uit een monster van een 20 kg zak , die men ons wilde doen verkopen , dus de foto's zijn onze korrels die wij nu verkopen.
De foto's zijn genomen in stal Bastiaan op verzoek van mij , en daar kun je je vergapen aan ons prachtig product.
Ik wens u een prettig weekend. FF auto laden met 6 pallets strokorrel , dus ff werke.

Is maar logisch dat je fotos van uw product op uw site zet, en niet die van een product dat je niet verkoopt.

granu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 16:03

andys schreef:

Zo veel moeite is het toch niet om een link te leggen
hier enkele voorbeelden
http://www.granofyt.cz/aboutus.html
http://www.ateap.cz/podestylka.html

dit zijn producenten die verklaren dat ze met tarwestro werken

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:33

granu schreef:
andys schreef:

Is maar logisch dat je fotos van uw product op uw site zet, en niet die van een product dat je niet verkoopt.

Die foto's zijn gemaakt bij ons op stal en als je op de site kijkt dan zie je de handen van onze staleigenaresse. Het zijn de korrels die wij iedere maand via Andy's dierensuper geleverd krijgen.

Wij zijn in ieder geval nog steeds heel blij met jouw strokorrels Jan! Ik hoor alleen maar tevreden stalgenootjes . Laatst gaf de leverancier die bij ons voer komt brengen (en vroeger ook strokorrel) aan dat hij ons ook een korting kon geven als we weer strokorrel bij hem gingen bestellen. We hebben hem meteen gezegd dat dat niet gaat gebeuren, omdat hij zelfs met korting niet aan de gunstige prijs van Andy's dierensuper kan tippen. En de kwaliteit van de strokorrels die wij nu via Jan (Andys) geleverd krijgen zijn vele malen beter dan die wij vroeger door onze oude leverancier kregen. Nemen beter op en vallen beter uit elkaar. En een blije staleigenaresse, want de mesthoop groeit niet zo snel als met vlas en stro (dat afvoeren van mest kost namelijk ook kapitalen). Je haalt grotendeels alleen de mest eruit en af en toe de natte plekken. AMEN!