Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 15:55

Bedankt voor deze aanmoediging :')
Ik moet zo naar buiten :+

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 16:04

Heel veel sterkte boemel.

Hier echt medelijden met de paarden. Weinig tot geen schaduw, maar nog warmer in stal.
Dobberend in het zwembad is het hier goed vertoeven.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 16:09

Sterkte boemel :(:)

Net even op de camera gespiekt, de ruin staat te drinken en de merries zie ik niet dus die zullen wel in stal staan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 16:11

Ik heb alle schaduwplekken in de paddocks nagelopen om te zien waar het het beste voeren was en de stallen en schuiltent waren echt een no-go zo benauwd. Langs het hek enigszins in de schaduw van de gekortwiekte berk was het met iets wind nog het beste te doen.
Vervolgens met een gieter-met-broes over eerst Jasmijn haar rug (hoef ik de volle gieter niet zo hoog te tillen :D ) Maar die liep hard weg. Boon deed 2 stappen, maar bedacht zich toen en bleef mooi staan. Daarna Jasmijn achtervolgt en vast gegrepen en alsnog de gieter leeg gegoten. Dus daar heb ik straks iets goed te maken :)

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 16:17

Hier staan ze op stal met de ventilator. So far so good. Blijft spannend dit soort temperaturen met een ziekig paard.

Heel veel sterkte Boemel, jij krijgt het wel voor je kiezen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-22 16:27

Veel sterkte boemel :knuffel:

Hier net wat emmers water over de paarden gegooid. Die konden het wel waarderen want de ruinen begonnen direct weer met elkaar te spelen, steigeren enzo >;)

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 16:50

Jeetje Boemel, je krijgt het wel voor je kiezen zeg :(:) Heel veel sterkte!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 17:03

Boemel, sterkte jullie! :(:)

Hier lekker douchen op z’n tijd
Afbeelding
Afbeelding

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 17:17

De paarden haten me echt als ik met de tuinslang aan kom :=

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 17:20

Oh hier komen ze echt bij je staan en vooral Amy dringt zich echt op _O-

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 17:27

Hier ook geen liefhebbers van water, alleen de varkens

Net reed ik achter een dubbele wagen stro aan en dacht nog, dat is lekker veel.
Hij reed rustig en ging ook rustig de bocht om maar ineens beginnen die laatste pakken stro te schuiven in een bocht en omdat het vastzat met spanbanden aan de kar kiepte die hele kar met 40 grote pakken stro om.
Ik stond gelukkig op tijd stil en er was alleen een verkeersbord plat en het asfalt is beschadigd.
Hij zei zelf nog wat een "geluk" dat dit niet 2 km verderop gebeurde, daar zijn veel geparkeerde auto`s en fietsers.
Ik heb mijn gegevens achtergelaten, kon weinig doen met die grote pakken stro en een omgekiepte kar. Op terugweg even gestopt en was er al een collega van hem aan het helpen.

Eergisteren ben ik nog op de scooter aangereden door mijn eigen auto bestuurd door mijn man 8)7
Veel geluk gehad met alleen materiële schade, blauwe benen en een brandplek op mijn wreef door de band van de auto Mijn voet zat klem onder de band maar ik had godzijdank net voor ik vertrok mijn slippertjes verwisseld voor klompen.
Nu die kar die net voor mij omgaat.
Volgens mij heb ik iemand boos gemaakt of zo,
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 19-07-22 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 17:29

Oei, dat is schrikken.
Inderdaad gelukkig geen letsel.

Water willen ze hier ook niet uit zichzelf, pak ik ze vast lijken ze het wel prima te vinden.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 17:34

Ok je bent door je eigen man aangereden? Hoe dan!? Maar gelukkig beide keren geen grote schade voor jou!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 17:39

Jeetje LN dat is wel echt schrikken 2x!
Iemand boos gemaakt, of juist een engeltje op je schouder!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 17:41

Jeetje LN, engeltje op je schouder.

Hier vinden ze water alleen fijn als je ze vasthebt. Net even afgespoten en nu even zonder deken rollen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 18:00

@lyn: dat zijn wel 2 heel onfortuinlijke dingen om mee te maken.

De temperatuur binnen stijgt gestaag; nu 25.7. Een kamer op een hoek met 2 grote ramen heeft zo zijn nadelen met dit weer :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 18:11

MarjanB schreef:
Ok je bent door je eigen man aangereden? Hoe dan!? Maar gelukkig beide keren geen grote schade voor jou!

Staat zelfs op film, zowel onze als de beveiligings camera van de buren hebben het op beeld
Ik was mest opruimen een stukje verderop aangezien mijn paard op een wandelpad gemest had en toen ik terugkwak reed hij net achteruit de oprit af naar wat ik dacht een parkeervak. Ik rij de oprit op en hij rijdt ineens weer vooruit terug de oprit op.
Toen lag ik eronder. je hoort mij ook behoorlijk schelden, eerst HOOOOOO en erna IDIOOT en rij achteruit mijn voet zit klem.
Geluk gehad dat ik niks gebroken had, mijn voet stond plat op de grond en de band reed via mijn tenen tot aan mijn scheenbeen en stond toen stil. Ik heb de profielafdruk op mijn klomp staan en een brandplek op mijn wreef
Dag erna waren wij 12,5 jaar getrouwd, ik vroeg hem al of hij het daar niet mee eens was of zo

Afbeelding

filmpje krijg ik niet erop

Wel nog een foto van de tractor . Ik ben iets van hem af gaan stilstaan, net voor de bocht met de alarmlichten aan om het verkeer te waarschuwen. Waar ik stilsta, net voor de kruising begon het pak te schuiven en heb ik op rem getrapt en hij is nog zover doorgereden terwijl de pakken gleden en de kar omging en ook een stuk afsfalt kapot trok.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 19-07-22 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 18:13

Ohhh echt! Dat is ook wel echt een dom ongeluk zeg! Gelukkig maar dat je niks gebroken hebt.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 18:16

Jeetje LN, wat een geluk bij een ongeluk heb jij gehad! Ik zou de rest van de week maar binnen blijven voor de zekerheid :=

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 18:49

Dais_ schreef:
Jeetje LN, wat een geluk bij een ongeluk heb jij gehad! Ik zou de rest van de week maar binnen blijven voor de zekerheid :=

Nee dat zou ik het thuisfront niet aan doen :+ }> dan vermoed ik dat het niet meer zo goed afloopt. :D sorry kiek je weet wie het zegt.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 21:05

Jeetje LN, dat is allemaal wel schrikken zeg. Gelukkig ben je er nog "goed" vanaf gekomen.

Maar eh ... zo te lezen moet je geen ruzie meer met je man krijgen :D

Hier vinden de paarden het heerlijk om afgepoten te worden, maar moet ze echt wel even aan een halster vasthouden :D

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 07:16

Monty vond het idd wel lekker. Bleef rustig staan. Guus bleef wat onrustig, nou ja pech je wordt eens afgespoten, warm genoeg en dan krijg ik de hardnekkige vlekken er eens af. Terwijl ze het wel goed vind als ze los loopt in de wei. Tenminste benen is goed, ze loopt soms even weg maar komt ook weer terug. Hals en rug vind ze niet fijn.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 08:13

Tjee, wat is het warm gebleven vannacht.
Ik kwam gisteren om 22.30 uit t ziekenhuis en het was gewoon nog 30 graden.

Ben op mn nieuwe slaapbank gaan liggen op mn werkkamer.
Oei, ik weet nu dat ik dit mijn logees niet aan moet doen. Wat ligt dat ding hard! Moet echt een goed topdek matras erbij kopen.

Eenmaal op de bank, kwam ik erachter dat ik een klein ronkend monstertje naast me had liggen ... Mouse <3.
Heb het voor de uitzondering gezellig zo gehouden, totdat ie mij vannacht als prooi zag en steeds bovenop me sprong, toen heb ik m uit de kamer geknikkerd. :D

Omdat ik gisteren niet wist of ik thuis zou slapen, heb ik de paarden gisteren met heel veel hooi achter gelaten en.zo te zien op de camera is t nog lang niet op, dus ik kan rustig aandoen.

Zal ze zo hun vliegenpyama aantrekken en de wei in laten.

Schoonvader blijft volhouden. Is al dagen niet meer aanspreekbaar en krijgt geen voeding/vocht, maar ademhaling en hartslag zijn nog steeds goed, dus het wordt weer een dag aan de telefoon gekluisterd zijn om bij verandering direct te kunnen vertrekken naar het ziekenhuis.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 08:25

Wat slopend zeg zo met je schoonvader. :knuffel:

Haha leuk dat je kleine monstertje je afleiding geeft.
Al is midden in de nacht niet zo handig.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 09:15

Hier is het ook maar weinig afgekoeld alhoewel de wind nu wel een stuk meer verkoeling geeft. Binnen nu 24.6, maar het staat wel even lekker tegen elkaar open.

@boemel: dat zijn slopende tijden ;(
Poes op bed is lief, maar idd meestal niet best voor de nachtrust. Ik ben er met poes iig nooit aan begonnen na wat probeersels.
Voor de harde bank misschien een campingmatje er bij op leggen. Die rol je op tot een klein pakje en berg je makkelijk op.

Jasmijn wil tegenwoordig eerst een kroeltje voor ze aan haar hooi begint :)