Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 09:32

Ik ben net bezig geweest met de registratie en Jasmijn zit er in, maar Boon lukt niet omdat die niet gechipt is maar ge DNA't. Dus ik heb geen 'werk'(chip)nummer. Iemand een idee hoe het dan werkt ?? Letters werkt niet iig en 00000 ook niet :D

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 09:35

Heeft iemand de link waar je ze moet registreren dan?

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 09:45

Er staat toch een levensnummer op het paspoort? Aan de hand daarvan heb ik ze allebei geregistreerd.

Robijn, jeetje wat een geld voor die e herkenning!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 09:46

Ja een levensnummer heb ik wel en ook ingevoerd, maar hij blijft vragen om een geldig chipnummer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 09:49

Dan moet je idd de andere pakken, kwam ik bij Mo ook net achter _O-

Nou, die van mij staan geregistreerd. Nu de rest nog.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 09:49

Heb je de eerste drie cijfers van de landcode eraf gehaald omdat hij deze al invuld?

Zien jullie ook wat ik zie?
Afbeelding[/url]
Afbeelding[/url]

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 09:52

Haasjes!

Wij hadden er hier ook 3 in het gras zitten, maar 1 van de werkmannen was omgelopen en had er per ongeluk op 1 gestaan. Kan het hem niet kwalijk nemen want je ziet ze echt niet. In de avond kwam mama ze gelukkig nog wel eten geven aan de 2 die over waren. Ze zaten iedere dag op een ander plekje en ik loop nu nog heel voorzichtig in het hogere gras.

Mijn man mag het daar ook niet maaien van mij, stel je voor dat je over een haasje heen gaat...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 09:56

Ach wat leuk... haasjes. Ik zag er gister zo'n langoor het zandpad oversteken :)

We zijn weer een stapje verder, maar ik krijg nu deze keet "Dit paard is nog niet bekend. Vraag een paspoort uitgevende instantie dit te melden. "
Volgens mij doet de NQHA in Stroe niets meer met paspoorten ??

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 09:59

Ah wat leuk Duopenotti!

Hier ook omdat we een bedrijf zijn eherkenning aangevraagd, maar niet zo duur :=
Van te voren al gecontroleerd of alle paarden in NL geregistreerd staan, enkel t tinkertje moest nog geregistreerd worden maar dat is ook al gebeurd.
Sinds gister begonnen met de weidegang opbouwen *\o/*

Afbeelding

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:05

[***] je linkje werkt niet. Maar ik heb via geen enkel ander kanaal gehoord dat het op naam geregistreerd moet worden en vorige week nog contact gehad met het stamboek.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:10

Haasjes <3 wat leuk!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:13

Weer een stapje verder nl NQHA een mail gestuurd. Ben benieuwd wanneer ik daar iets van hoor.

Lekker paardjes op de wei. De friezen hierachter hebben er ook al weer even op gestaan.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:21

Hier ook al aan het opbouwen, genieten <3

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:31

Hier zitten ze nu op een uurtje weidegang per dag. Ik was eind maart al begonnen, maar toen het zo ging sneeuwen en regenen weer even gestopt. Ik heb niet veel gras, dus uiteindelijk gaan ze 2 tot 3 uur per dag, net hoe het uitkomt. Zo kunnen ze tot aan oktober elke dag even de wei op en ook effectief wat te eten hebben i.p.v. op een kale wei staan. Ze vinden het echt heerlijk en gaan vol gas de wei door als ze er net staan.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:40

Bedankt voor de herinnering voor het registeren! Dat moet ik ook nog doen.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:45

Ahhh haasjes <3 Sneu dat ze soms inderdaad kapotgemaaid worden.. gebeurt zo vaak! Fijn dat je man niet mag maaien :D

Oja... registreren _O- Nog helemaal 0 voor gedaan, en inderdaad Olympia.. ik krijg er ook een hele vieze smaak van in m'n mond... sowieso: registreren geeft gedoe, met paarden aanschaffen, verkopen.. ga ongetwijfeld vergeten een paard uit te schrijven hier, als ik hem verkocht heb enz.... :roll: En ik vind 't maar niks dat ze altijd alles precies moeten kunnen bijhouden :n

Hier nog niet op de weide... wil nog ff wachten, tot het gras nog wat flinker gegroeid is :D Maar het is héél moeilijk om te wachten haha

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:50

Ik heb vandaag een 'regeldag' en heb meteen maar even de registratie gedaan. Vaak aan gedacht, maar steeds op het verkeerde moment. Fijn dat jullie het noemden. :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:56

Jasmijn staat ook geregistreerd met de naam van degene die het paspoort heeft aangevraagd. Moet die persoon haar ook overschrijven op mijn naam ??

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 11:19

Abby staat ook op naam fokker/chip aanvrager, geloof niet dat ik daar iets mee moet.
Hij zal altijd de aanvrager blijven denk ik dan :)

Contact gegevens van die fokker heb ik niet eens meer want woont daar niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 11:38

MarloesHJ schreef:
[***] je linkje werkt niet. Maar ik heb via geen enkel ander kanaal gehoord dat het op naam geregistreerd moet worden en vorige week nog contact gehad met het stamboek.

https://www.rvo.nl/onderwerpen/agrarisc ... rdenhouder

Nu wel? Beetje naar beneden scrollen en dan bij "aanpassen gegevens" staat het. Het stamboek heeft hier volgens mij niets mee te maken. Het gaat om het RVO die aangeeft dat je ze op naam moet zetten.

Ik heb ook nog via geen enkel ander kanaal van het registeren gehoord en het moet toch ;).

Vind het allemaal erg vaag.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 11:48

Eerder werd er gezegd dat op naam helemaal niet moet.
Zou ook raar zijn want een paspoort is geen eigendomsbewijs.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 11:55

Ik lees dat in het paspoort de eigenaar bekend zou moeten zijn, niet in de database. Nu kan ik zelf in mijn paspoort van het ene paard(op een daarvoor aangegeven pagina) aangeven dat ik de eigenaar ben.

Op naam zetten moet via het stamboek (PPI) dus dan zou het stamboek er wel mee te maken hebben.

Mijn IJslander staat op mijn naam maar daarvoor heb ik het paspoort nooit hoeven opsturen en heb ik enkel een stamboekpapier terug op naam gekregen. In het paspoort staat niets over mij als eigenaar terwijl dit wel bekend is bij de PPI. Dan zouden ze alle paspoorten opnieuw moeten gaan uitgeven? Want de paspoorten van mijn IJslander en warmbloed zijn niet hetzelfde opgebouwd. Ik heb bij mijn Nederlandse paard een Brits uitgegeven paspoort want het stamboek bestond toendertijd niet in Nederland.

Maar tijdens de registratie zelf is er niet gevraagd naar de eigenaar, noch staat dit vermeld in de database. Ik heb ze geregistreerd staan op de UBN en verder staan ze beiden op hun eigen manier op mijn naam dus ik laat het verder zo.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:06

Oh jongens wat een feest. Ik heb nu nog minder zin in die registratie!

Ik heb net (het verhaal is eindeloos veel langer haha) toegezegd een zwerfkat te adopteren voor €95,-
Meer precies, het is dezelfde kat die al maanden bij ons logeert en die eet bij een goede bekende verderop in het dorp. Vorige week oproep op Facebook: van wie is die kater?
Hele verhaal uitgelegd en aangegeven dat hij verzorgd wordt. Heeft diezelfde vrouw hem tóch naar het asiel gebracht. Shaise.

Baal er zo van... was net een soort status quo waarbij mijn twee heksen hem accepteerden en hij hen. Geen geknok en verwondingen meer, geen gesloopte kattenluiken.

En dan wordt ie naar asiel gebracht door de persoon die we de week ervoor hadden gezegd dat hij een overnachtingsmogelijkheid had en eten krijgt.

Vervelende is dat als hij niet terugkomt er een andere zwerver voor in de plaats komt en de ellende opnieuw begint.

Dus zo kwam het dat wij zijn nieuwe baasjes worden. Als er binnen nu en twee weken geen eigenaar op de proppen komt, hij geen katten aids heeft en gezond is. Totaal ongepland, maar dit voelde zó niet goed!

Nu duimen we ons suf dat alles de goede kant op valt voor ons en voor hem.

Hij is heel schuw, maar steeds iets minder erg. Hier lag ie te tukken in de kas, op drainage materiaal en een paardendeken

Afbeelding

En hier in februari in de slowfeeder toen het zo koud was

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:08

Ah die kat. Hopelijk ga je hem mogen adopteren !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:19

Wat een dotje!