Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 19:27

iedereen bedankt voor de felicitaties!
Om 20.00 komt ze thuis met vriend en kunnen we het vieren, morgen dagje stadten en savonds uit eten.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 19:56

Vandaag weer een kleine overwinning. Wilden gaan rijden maar er kwam een stormfront opzetten dus maar even in de wei gedoedeld. Lute wilde ff op Stef zonder zadel en daarna moest ik ook n keer. Vind dat zoooooooooooo eng.
Afbeelding

Martje80

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 20:23

Gefeliciteerd met je dochter spatter.

Ik rij graag zonder zadel. Zit haast beter zonder dan met hihi.
Wegens bijna eenn half jaar zadel loos al die tijd zonder gereden. Wel met bbp. Heerlijk.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 20:26

GO ABBY!! *\o/* *\o/* *\o/*

Ik heb ook een tijd zonder gereden met bpp,helaas is mijn balans nu te slecht geworden door mijn PoTS en krijg ik teveel pijn,dus dan maar zadel erop.Ook niet erg :)

Leuk Spatter!...Have fun!! :D

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 20:27

Wat goed :D mooie foto!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 20:54

Gefeliciteerd Spatter! *\o/*

Wat goed Abby! :j

Hier hebben we net een wolkbreuk gehad.. Ga nu de schade opnemen. Hondenhok is iig zwembad geworden en de paddock staat voor de helft blank.. -O-
Helemaal klaar met de regen!!!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 20:59

Goedzo Abby! Vroegah reed ik ook veel zonder zadel. Op mijn oude fjordenruin (gewoon op de blote rug) en op Sjaak (wel bbp, want met zon hoge schoft wordt je echt niet vrolijk). Maar Caj is echt te breed voor mij om zonder zadel op te zitten (alhoewel ik t nu wel weer een x kan proberen. Ze is aardig afgevallen) en Sjaak wil ik juist goed wennen aan een zadel. Dus tegenwoordig alles mét zadel. Alhoewel, het is een Ghost; 'het zadel wat er niet is'.... :D :+

Vandaag de paarden voor het eerst weer echt op het gras. 2 met IR met korf. De bpony was zó zielig. Hij stond me de hele tijd aan te kijken of ik niks aan die korf kon doen. Caj keam even snuffelen bij de B. 'Jij ook zo n ding op je neus?'

Afbeelding

De laatste 10 minuten mochten ze wel even zonder korf. Konden ze toch nog even echt grazen.

En de Belg had bezoek van een slak, vannacht....

Afbeelding

Net toen ik Sjaak wilde pakken vanmiddag, begon het te plenzen. Ik wilde met hem buiten wandelen, maar ik moet m altijd wel even longeren vóór ik er iets mee kan doen. Maar dat kon nu niet, want de bak was te nat. Dus nu maar gelijk naar buiten. Niet helemaal relaxt, maar toch niet ontevreden.

Ik vind dit wel lekker als zomer, eigenlijk. Maar hier hebben we ook niet dat alles steeds onder water staat. Hier best lekker weer, met af en toe een bui. Kan ik goed mee leven.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 21:04

Haha dat slakkenspoor :P

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 21:05

Slakkenvriendje.

Stoer zonder zadel!

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 21:23

Haha dat slakkenspoor :')

Ik zou zo graag zonder zadel en bitloos willen rijden. Vind die foto's zoals nu laatst datvtrekpaard op het strand zo ontzettend mooi. Dat wil ik ook. Is echt mij doel.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 21:47

AbbyBlues schreef:
Haha dat slakkenspoor :')

Ik zou zo graag zonder zadel en bitloos willen rijden. Vind die foto's zoals nu laatst datvtrekpaard op het strand zo ontzettend mooi. Dat wil ik ook. Is echt mij doel.

Ik zou zeggen: go for it! Over 5 jaar zonder zadel en bit op pad!
Laatst bijgewerkt door Fabster op 17-06-16 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 21:48

Ik heb vroeger ook veel zonder zadel gereden. Deed toen ook nog een beetje stunten enzo met m'n instructrice.
Kwam zij in galop langs en sprong ik achterop of sprong in galop van het paard en in 1 sprong er dan weer op..

Dat doe ik nu niet meer :+

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 21:50

Sjeesus, Palousa Boy! Dat deed ik zelfs in mijn jonge jaren niet! _O-

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 21:51

haha, dat slakkenspoor. Mijn paardje zit onder de vogelpoep (er zit een nestje in zijn stal). Hier ook een gigantische wolkbreuk met onweer helemaal zwart buiten en giga veel regel en ik...............was net op tijd aangekomen bij de binnenmanege joehoeeeeee. Ik was vier dagen op rij nat geworden maar vandaag eindelijk eens niet!! jippie

Zonder zadel deed ik vroeger wel eens, maar het zit toch niet echt lekker. Mijn grote heeft een hoge schoft en op Ozzie heb ik het wel eens korte stukjes gedaan, maar met zadel zit gewoon lekkerder :D

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 22:02

Goedenavond,
Vandaag voor het eerst weer gereden sinds zondag... Staprondje...
Ze is er nog niet... Maar hoest niet meer.

Hooi 5 ton 912 euro... Moet er nog 2 ton bij krijgen.... NH is het hooi duur...

Veel zonder zadel gereden, ook op mijn kwpner.... Gek genoeg nog nooit op mijn ijsje....

Gefeliciteerd spatter met je dochter..

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 22:57

Ik reed vroeger het liefst zonder zadel op mijn fjord. Op mijn warmbloeden zit het toch een stuk minder lekker met die schoften... :P

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 23:46

Binnenkort komen ze hier 60 grote plastic pakken brengen.
Een rib uit mijn lijf zo in 1 keer. Voordeel is wel dat we dan voor het hele jaar klaar zijn.
Valt me dan wel gelijk op hoe duur deze hobby is.

Zonder zadel is op sommige paardjes heerlijk. Op anderen echt niet fijn. Ligt aan de bouw en hun gangen.
ging vroeger veel met halster en touw op buitenrit.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 09:55

Hè, nog niemand wakker?
Vandaag wordt ( na lang wachten) een aanzet gemaakt tot het vergroten van de paddock... ( zandgedeelte wordt groter...).

Ja hooi en stro.... Klappen met geld.... Die boer had voor mij niet genoeg hooi, dus moest ff wachten op nog eens 140 balen. Stro heb ik niet zoveel nodig... 150 balen per jaar... Dat zijn er zon 3 in de week.
Ik probeer altijd maar direct per maand om te rekenen.... Dan scheelt het wat.
Voor drie paarden kost me dat dan 125 euro in de maand...plus voer 40 euro per maand.... Nah.... Kopie :=

Het stoppen met roken gaat nog steeds goed... Nu ruim twee weken... Uiteraard heb ik moeilijke momenten.... Maar.... Ik overwin ze steeds.....
Iedereen een fijne dag....

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 10:02

Wat goed monmaster! Knap hoor!

Ik was om half 8 op.. Dieren verzorgd en terug in bed gekropen.. Het regende hier alweer vanaf 7 uur en het is net droog..
Ik ben er echt helemaal klaar mee.. -O-

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 11:03

Hadden gisteravond feest. Dus rind half 2 in bed. Paardjes wat hooi bijgegeven. Half 9 eruit. Afwassen en opruimen. Zou half 11 les geven. Echter regende het flink hard. Moeder de les afgezegd. Vanaf 10 voor half 11 droog en zon.

Dat is niet duur. Eentje staat bij jou in pension toch? Dan heb je vast het hooi/stro/voer van die van jou daar wel mee uit. Denk ik.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 11:05

Namiro ik ben ook zeikenat geregend. En dan net klaar als de zon doorbreekt. Echter ga toch zo wei onderhoud doen. Dus wel fijn als het droog is.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 11:57

was wel wakker Monmaster...al vanaf kwart voor 6 maar de nieuwe voorraad hooi installeren en afdekken heeft inmiddels zijn tol geëist en lig als een wrak op de bank.
Wel jongens gedaan en net even voer gehaald maar was eigenlijk alweer teveel...ben er klaar mee voor vandaag.

Hier nog droog maar volgend BR krijgen we zo een beetje regen,we gaan het zien.

Knap stoppen met roken...YOU GO!! *\o/*

Stro...omgerekend zo'n E13,- p/m voor 3 paarden,is te doen zeg ik :P

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 12:12

half 2 in bed zou voor mij betekenen dat ik een hele week brak ben vanwege slaap tekort. Ben van kleins af aan een grote slaper, als ik nu naar bed ga slaap ik, zet ik geen wekker wordt ik vanavond ergens wel weer een keer wakker of als ik naar het toilet moet.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 12:20

Lekker als je goed slaapt. Hier niet alles gedaan. We moeten hooi halen, maar het regent. Dus even wachten. Wel gevoerd, pony bekapt, maar nog maar half gemest. Moeten vandaag nog met de pony fietsen. Vanaf de zomervakantie wil ik die dus serieus voor de kar gaan zetten, dus pony moet veel naar buiten, langs de weg. Gisteren al met hem gaan lopen in menpositie. Vandaag met de fiets op pad. Maar dat vindt hij eigenlijk maar niks. Hij stopt steeds en wil dan niet meer verder. Dus dochter mee met zweepje om hem af en toe naar voren te wijzen (je hoeft hem gelukkig nooit te raken, want hij heeft echt ontzag voor de zweep). Hopen dat hij het dan goed gaat leren, zodat ik ook alleen met hem kan fietsen. Zo zie je maar dat ze allemaal wat hebben. Caj altijd moeilijk doen, maar juist met de fiets zo mak als een lam. Eens kijken of we hem ook zo ver kunnen krijgen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 12:27

Ik kan altijd wel slapen maar 's nachts ben ik er heel vaak uit, 2x is heel gewoon.
Hier is alles eigenlijk klaar, tenminste wat ik kon doen, stallen vanmorgen goed uitgemest, stroomdraad is weer vrij van onkruid, erf gedaan met de bladblazer, gedeelte van het gras kunnen maaien, huis is al op orde, de honden moeten nog naar het bos maar het dreigt weer te gaan regenen, dus daar wacht ik nog even mee. Zit er heel hard over na te denken om even naar de vlindertuin te gaan en een poosje te fotograferen. Zolang het regent ga ik niet buiten aan de gang.