pmarena schreef:Barbaras : bij v/d Helm in Middelharnis hebben ze strokorrels
Skipper :
ik ben het wel eens met russel : als je paard aan zijn stalbedekking begint , dan is er iets in het voerbeleid niet goed. Inderdaad wat je zelf zegt : als je paard tussen de voerbeurten door behoefte voelt om te knabbelen. Heeft hij dan niks , dan vind IK dat een slecht voerbeleid.
Maar dat komt omdat IK wil dat ze altijd toegang tot ruwvoer hebben.
Kun je natuurlijk zeggen dat ze dat ook hebben , gezien er stro op de grond ligt
Maar dat stro is natuurlijk bedoeld als bed en als ze daar van gaan eten dan liggen ze al weer snel met wat gewrichten op de harde vloer.
IK vind het dus een slecht beleid als paarden geen andere keus hebben dan hun matrasje opeten
Mee eens maar ook weer niet helemaal

Maar stro is idd bedoeld als bed, maar op wat knabbelen valt voor mij ook stro onder.
En met gewrichten op harde vloer, dan strooi je gewoon of te weinig of nog een keertje bijstrooien bij laatste voerbeurt en hebben we nooit geen last gehad.
Ik wil mijn paarden dus als ik ze op stro korrel bij zet, plakje stro bij geven al is het voor bezigheidstherapie. Ze staan bij ons op hooi, maar bij paarden op kuil en weidegang vind ik dat ze te weinig droge structuur binnen krijgen en teveel nat spul en vind ik stro zelfs voorwaarde.
Maar dat is MIJN mening