Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 21:27

Goed punt! Ik ga eens rond kijken. Kramer heeft er inderdaad een aantal op hun site staan, maar dat is vast niet de enige.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 21:27

boemel schreef:
kK, voor buiten prima. Ik ben gek op katten, maar 5 katten binnen wil ik niet. Ik merk dat nu ze nog maar met z’n drieën zijn, ze blijer zijn.

Snap ik hoor, zou hier ook te veel zijn. Wij hebben drie binnen en 1 buiten/half binnen. Zou het moeilijk vinden nee te zeggen maar gelukkig is mijn man daar reeeler in.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 07:44

Nickeltje schreef:
Zijn er hier mensen die met een zadel tas rijden?
Niet te groot. Maar ik zoek iets voor de langere ritten. Waar een flesje water in kan, stuk touw, hoevenkrabber. Dat volume zeg maar.

ja, 1 die aan beide kanten een tasje heeft en achter het zadel vastzit
Vind het niet mega praktisch, als ik weg ga knoop ik een touw om zijn hals, waterfles schud alleen maar op en neer dus ik drink wel wat bij een cafe en de gsm heb ik in een heuptasje.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 07:46

Opvangers, ja huis vol mee.
Inmiddels 3 honden waarvan maar 1 bewust is aangeschaft. 2 katten en die kunnen niet met de honden samen dus dat is ook een heel gedoe. ik heb nu uitsterf beleid ingevoerd. Niks meer erbij, alleen minder. Behalve de kippen, ik heb er nu nog 2 van ruim 7 jaar oud, als die overlijden komen een deel bij. Inmiddels een groter kippenhok opgeknapt dus het zou passen

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 07:51

Lynn_Nikita schreef:
Nickeltje schreef:
Zijn er hier mensen die met een zadel tas rijden?
Niet te groot. Maar ik zoek iets voor de langere ritten. Waar een flesje water in kan, stuk touw, hoevenkrabber. Dat volume zeg maar.

ja, 1 die aan beide kanten een tasje heeft en achter het zadel vastzit
Vind het niet mega praktisch, als ik weg ga knoop ik een touw om zijn hals, waterfles schud alleen maar op en neer dus ik drink wel wat bij een cafe en de gsm heb ik in een heuptasje.

Ah, dat is de eerste negatieve ervaring, maar zeker zo belangrijk!!
Dankjewel.

Ik zit met een schuin oog te kijken naar een handzaam model aan de voorkant tegen het zadel. Heb ook het idee dat dat je daar al rijdend ook net makkelijker in kan dan eentje aan de achterkant...

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 07:56

Nickeltje schreef:
En is achter dan handiger dan voor?
Ik heb hier echt nul ervaring mee en er het dus gewoon niet...

Goeie vraag, weet ik eigenlijk niet. Wij moeten vaak toch flink klimmen en dalen en heb daardoor een borsttuig omhangen en mij lijkt dat niet fijn als daar een zadeltas tegenaan schuurt. Ik vind het zelf geen probleem om het flesje water eruit te halen. Het zijn er 2, van die soort sportflesjes , aan beide kanten kun je er eentje kwijt. Voordeel van achterop is wel dat het niet klappert en misschien het gewicht beter verdeeld? Ik weet niet of je in de buurt woont, anders mag je hem wel een tijdje lenen en uitproberen.

Lastig met de kat Boemel. Wij hebben dat 1x meegemaakt met een door ons gefokte pup. Wij hebben toen een nieuw huis voor hem gezocht en heengebracht. Misschien dat dat een optie is?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 07:58

Wij wonen in Dalfsen.

Boemel heb je een link naar die MP advertentie waar ze dan op staan?
Misschien kan ik die wel slijten aan mijn zusje, heeft net een huis gekocht en zit enorm op de wip of ze er wel of niet katten wil houden...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 17:29

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb deze al heel lang, ideaal.
Zit vast aan. De messing oogjes op je zadel en aan singelstoten. Beweegt niet.

Ik heb hem in 2009 2ehnds gekohct is v nylon zitten links en rechts ritsvakken en drinkfles houders en bovenop 3 vakjes. Regenjas 0ast in zji vakje.

Merk weet ik zo niet uit mjin hoofd.

Heb ookb1 voor achter je zadel, dat waren eigenljik soort fietstassen. Maar voorop was gewoon super handig, in galop je boterhammetje pakken en opeten⁸ :+

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 18:41

Dat ziet er zeker handig uit!! Dankjewel voor de foto's.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 19:00

Misschien ten overvloede. Maar ik zeg het toch maar nu het over zadeltassen gaat: altijd je telefoon op je lijf dragen en niet in een tas aan je paard stoppen. Mocht je er naast liggen en je paard kwijt zijn dan heb je in ieder geval nog een middel om hulp(diensten) in te schakelen. Er zijn nu steeds meer rijbroeken met een zak op je bovenbeen. Dat is goed te doen is mijn ervaring. En anders is een bovenbeentas ook nog een goede optie. Mags heeft hele leuke die ook nog functioneel zijn.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 19:19

Ja!! Inderdaad! Ik probeer mijn vriend er nog van te overtuigen dat hij, zeker bij de langere ritten en alleen, desnoods een heuptasje voor zijn telefoon mee moet nemen.

Ik wil ook ook nog kleine maar duidelijk leesbare labels waar ik naam en telefoon nummer op kwijt kan om aan het zadel te klippen.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 20:05

Dat is zeker ook aan te raden. Moet ik eigenlijk voor het wandelen met Roos ook nog regelen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 21:06

Malenka schreef:
Misschien ten overvloede. Maar ik zeg het toch maar nu het over zadeltassen gaat: altijd je telefoon op je lijf dragen en niet in een tas aan je paard stoppen. Mocht je er naast liggen en je paard kwijt zijn dan heb je in ieder geval nog een middel om hulp(diensten) in te schakelen. Er zijn nu steeds meer rijbroeken met een zak op je bovenbeen. Dat is goed te doen is mijn ervaring. En anders is een bovenbeentas ook nog een goede optie. Mags heeft hele leuke die ook nog functioneel zijn.

Die zit in heuptasje 9f broek of jas zak. Legitimatie in zo'n ding om je nek onder mjin kleren in broekland en ook altijd wat geld, stel je wilt jasje kopen...sleutels zitten daar ook in en niet in zadeltas, inderdaad onder motto als paard pleiten is wil ik die spullen nog hebben :+

Standaard in mjin zadeltasje een regenjas en zakmes.en meestal drinken en wat te eten.

Verder aan zadelnen hoofdstel label met tel nr van mji en vrienden en net gekocht van die Android google tag dingen, voor aan mjin paard ( tot nu toe nam ik 1 vd tractive trackers v een v mjin honden mee en stopte die in zadeltasje.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 21:06

Ja slim paard labelen. Hopelijk wordt ie netjes thuisbezorgd :D

Ice met zadel (past niet) net na aankomst en vandaag. Zien jullie al verschil? Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 21:18

Ik lees nog steeds mee maar weinig reageer tijd.

Echter wel een tip om je telefoon mee te nemen, een flipbelt.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 02:13

Ik rijd met een bovenbeentasje van Ali omdat ik met airjacket rijd kan ik geen heuptasje oid .

Ice ziet er goed uit!

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 05:39

Ziet er al goed uit boemel!

Welk tasje heb je Marjan? Zag ze met zo’n sluiting aan de binnenkant van been, maar niet handig als dat op je zadel komt.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 06:17

Heb deze Ik heb dit zojuist gevonden op AliExpress: €9,59 | Heren heuptas Heuptasje Verstelbare riem Draagbaar dijpakket Decor Heuptasje Drop-beenzak voor hardlopen Rijden Reizen Vissen
https://a.aliexpress.com/_EGIIF4a

De onderste riem kan je verschuiven en die heb ik gewoon om het lusje gewikkeld dat ie bovenop blijft

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-25 07:06

Ik heb voor de paarden hondenpenningen laten maken voor aan hoofdstel. Zelf heb ik ooit een polsbandje waarin je je gegevens kan doen voor het geval je buiten bewustzijn bent (al weet ik niet of zoiets bij mensen opvalt..)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 08:16

Yep ik ook, via Temu/ ali met mijn nr en dat van mijn man

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 09:24

joyce83 schreef:
Ik heb voor de paarden hondenpenningen laten maken voor aan hoofdstel. Zelf heb ik ooit een polsbandje waarin je je gegevens kan doen voor het geval je buiten bewustzijn bent (al weet ik niet of zoiets bij mensen opvalt..)

Ik heb ice nr's standaard op geplastificeerd briefje in telefoon zitten en dat ik 2 honden en kat en 2 paarden heb, mocht ik dood omvallen dan gaan ze in ieder geval thuis kjiken.. heb nu zo'n rebbelvAndroid vind tag in kaart vorm, dus die gaat bji mijn autopapieren in ( raak dat tasje nog wel eens kwijt thuis :+ iets met hersenen die niet meer 100% zjin) op dat kaartje ook die gegevens met watervaste pen.

Ventje heeft cadeautje gehad

Afbeelding

Afbeelding

Na 2 dgn testlopen in veel te groot oud lijkt v Heps en Toobs en hji hem niet sloopte. Zitten redelijk wat irritante beestjes, dus voor zjin comfort.
Zal helaas maar 1 zomer passen, zucht, maar je moet wat. Maat 1,75, hjinis wel groter dan Heps maar half zo smal en is korter, moet nog groeien :+ al zjin familie zjin best breed, dus komt wel.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 09:46

Mooi, weather Beetha? Zat Lando ook mooi

Lando heeft een zebra pakje gekregen :')

Afbeelding
Lewie snapte er niks van _O-
Afbeelding
En moet zeggen dat ik hem mooi in model vind nu
Afbeelding

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 16:23

Ik neem eigenlijk nooit drinken oid mee, alleen telefoon in bodywarmer of rijbroek. In ijsland met zadeltasje (voorkant) gereden maar gaat idd scheef hangen als t niet meer in balans is. Vrienden hebben dekje met zakken, maar vraag me af of of een fles goed zou blijven zitten in galop.

Ziet er al goed uit boemel! En die van jou ook Marjan.

Picasso gaat ook goed, enige nadeel daaraan is dat ik weer mn zadel na zou kunnen laten kijken. Is in maart nog gedaan maar ligt iets te ver achterover nu.

We zijn onderweg naar de paardendagen in Driezum-Walterswald. Best eindje rijden vanuit Limburg maar moet een leuke marathon zijn om te kijken.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 16:27

MarjanB mooie deken de zebra.
Ja we deken, maar voor heps past ie neit die is voor te breed en halsbanden te laag, bji Ventje zit ie voor mooie ook te strak.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 16:58

Mooi Zebra Marjan. Ice heeft ook een zebra pakje en ik vind het helemaal leuk staan :D

Lyss PPA, bij een nieuw zadel of zadel met nieuwe vulling is dat niet raar hoor. Zadel van Ice moest na 5 weken al aangepast worden.

Dames hier hebben net de paardentandarts achter de rug. Geen gekkigheid gelukkig. Volgende week osteopaat en hoefsmid en dan vind ik t wel even leuk geweest met de dames ha ha