het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Dais_

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 22:57

Heb je een cao waar je op terug kunt vallen?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 08:33

Hoop gedoe, kijk maar uit dat het niet teveel wordt. Balans werk en prive moet toch echt goed blijven
Jaren geleden zat ik ook in zulke situatie, de werkdruk groeide en personeel viel weg en maar meer en harder werken , van huis uit mail checken , om 5 uur s`morgens belden al chauffeurs met problemen , tot ik een paniekaanval kreeg nadat ik woorden kreeg met de bazin omdat zij een betalingsprobleem door geldtekort afschoof naar mij omdat ik dit nog niet verwerkt zou hebben. Bedrijf ging kort erna ook failliet en toen werd ik bedankt en was het ook "ieder voor zich".

Daar heb ik wel van geleerd, werk is om van te leven en niet andersom. Daar ben ik nu voor mijzelf heel duidelijk in. Na erna jaren met paarden gewerkt te hebben werd het daar ook steeds later en fysieker moeilijker en heb ik weer een overstap gemaakt.
Heb gekozen voor deze nieuwe baan vanwege de uren en afstand en meteen heel duidelijk geweest over. In nood wil ik extra komen en in de hele drukke periode mits ik oppas heb ook, meteen uitbetalen en verder werk ik 3 dagen door de week tijdens de schooluren en de zaterdag. Verder wil ik buiten werktijd niet lastiggevallen worden.
Moet zeggen dat het in het begin wel eens geprobeerd werd en een collega doet dat allemaal wel , maar bij mij wordt het gerespecteerd.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 10:09

Ik heb ook al vrij jong geleerd dat je eigen leven nét iets belangrijker is als het bedrijfsleven en na een flinke tijd overspannen thuis (toen heette het nog geen burn-out :D ) heb ik vooral eerst voor mezelf gezorgd. En zeker toen ik de paarden aan huis had en express 3 dagen ben gaan werken zodat ze geen 2 dagen achter elkaar stil hoefden te staan heb ik ook aardig wat discussies gehad over overwerken/langer werken. Vooral mensen met kinderen die uit de crèche gehaald moesten worden konden nooit langer werken. Nee, net of mijn paarden zelfs het hooi uit de schuur konden halen nadat ze 's ochtends om half 8 hun laatste voer hadden gehad!

Wat ik ook altijd zo oneerlijk vond was iemand die (toen nog) gewoon 40 uur werkte bij overwerk meer uurloon kreeg (afhankelijk van tijd en dag) en ik met mijn 24 uur eerst de 40 uur moest volmaken voor ik recht had op extra loon.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 10:46

Hoezo kreeg iemand meer loon dan? Je uurloon is toch je uurloon?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 11:09

Bij overwerk krijg je compensatie boveop het uurloon. Maar dat geld pas voor de uren die boven 40 uur per week gewerkt worden. Tot 40 uur per week is het meerwerk. Dus normaal uurloon.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 11:15

Belker schreef:
Bij overwerk krijg je compensatie boveop het uurloon. Maar dat geld pas voor de uren die boven 40 uur per week gewerkt worden. Tot 40 uur per week is het meerwerk. Dus normaal uurloon.

Oh die regeling heb ik sowieso nooit ergens gehad. Dat je nog extra compensatie krijgt bedoel ik dan.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 12:54

Zo behoor je over je overuren ook extra geld te krijgen ivm vakantie uren opbouw. Bij ons is dat rond de 14% per gewerkt overuur. Heel veel mensen weten dat niet en krijgen dat ook niet.

Ik wist het ook niet. Ik kwam er pas achter hoeveel ik altijd te kort ben gedaan door vorige werkgevers toen ik zelf de loonadministratie ging doen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 13:49

In het weekend werken kon wel tot 100% meer loon opleveren of uren vrij natuurlijk. Wat in veel gevallen gunstiger was omdat je anders ook meer belasting ging betalen.
Overigens geldt dat niet voor alle loonschalen, vaak alleen voor de lagere.

@dais: dat is balen! En vaak kom je daar dan ook veel te laat achter ;(

Ik had ze hier net op tijd de halsdekens op gedaan... nu regent het.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 14:11

Heb jaren zonder CAO gewerkt, dus ben eigenlijk niet anders gewend. Geen overuren, geen pensioen, slecht salaris. Ben blij dat ik daar weg ben.
Nu kan ik simpelweg geen overuren boeken omdat het niet bij mn functie hoort en omdat het niet wordt gevraagd formeel.... Maar als je in je eentje een vestiging hebt en door zoeken 3fte in je eentje bent ontkom je er niet aan of het loopt echt in het 100. Maar het is dus in hun optiek "eigen keuze". Dus tja.... Nou ja, ff doorbijten en het zal vast ooit goedkomen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 14:23

Klinkt alsof het structureel niet fijn voor elkaar is Manzano.
Andere job wellicht een optie?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 19:00

Ik krijg net een mail van Welkoop; woensdag 8/11 van 18-21 hr 20% op alles !! (voor klantenkaarthouders). Maar als je nog geen klant bent kun je ter plekke wel een klantenkaart aanvragen.

Ik had vanavond een lekkere pizza. Komt de bezorger op een brommertje (normaal komt vaak een auto). De arme jongen stond als een verzopen kat aan de deur ondanks zijn gele regenpak :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 19:32

Een vriendin tipte mij dat iemand die zij kende een bijrijpaard zocht en ook al ben ik niet op zoek, aangezien ik zelf veel te weinig rij kan het voor die dikzak ook geen kwaad om meer beweging te krijgen.
Ze gaat bij meerdere paarden kijken dus het is nog afwachten wie ze kiest maar het viel mij niet tegen.

Zowel in omgang met haar, met rijden en denkwijze over rijden en paarden was er wel een klik.
Jammer dat mijn paard veel spanning had vanwege de wind, hij kan zo al spooky zijn, met wind is het niet eens de vraag OF hij spooky is maar hoevaak hij om niks schrikt. Maar zoals zij ook al zei, nu heeft ze hem op het ergst gezien, kan alleen maar beter gaan dan
Nadat ik zelf gereden had en zij kon zien wat hij deed en hij ook weer ontspande ging zij erop. Beide natuurlijk zoekende in elkaar maar ik denk wel dat die 2 bij elkaar passen.
Ben benieuwd.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 19:38

Altijd spannend, hopelijk wordt het wat :)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 19:52

Als er een match is, dan kan dat heel fijn zijn Lynn Nikita. Gewoon proberen.

Mirtje was vanmorgen met het verkeerde been uit bed gegaan. Phoe wat is ze vreselijk boos. Ze wil aandacht/geen aandacht/ aandacht/ geen aandacht.
Kon amper veilig de paddock mesten.

Ben daarom grondwerk met haar gaan doen. Ze heeft volgens mij veel last van haar hals door alle injecties, dus geprobeerd met grondwerk om het zachtjes wat te buigen en te bewegen.
Ze werd er i.i.g. rustiger en vrolijker van.

Vanmiddag Diekke gereden.
Ze ging echt heel fijn. Zijgangen gingen lekker en de galop was mooi beheerst.

Mirtje was wederom heel erg boos dat ze niet mee mocht de rijbak in. Die stond in de paddock te bokken.

Daarna grondwerk en longeerwerk met Tess gedaan. Ondanks de wind was ze goed bij de les. We hebben het wijken geoefend, terwijl ik er naast stond en dan zelf ook ging wijken, dat vind ik er zo leuk uitzien.
Ging niet slecht voor een eerste keer.

Dus ik ging helemaal blij naar stal terug met haar.
Tess is altijd bangig met winderig weer en dat veroorzaakt spanning in haar hals. Ik weet inmiddels aardig hoe ik hals en schouder los moet maken, dus lekker aan de slag.

Nog even haar voorbeen strekken… en toen schrok ze van iets, kwam met gestrekt voorbeen naar voren, waardoor haar hoef heel hard op mijn voet belandde.
Toen was t klaar met de paardenpret.
Viel bijna flauw van de pijn en nu 2 uur later is t nog niet best.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 20:05

Zou fijn zijn LN. Hopelijk komt ze.
Boemel, := sterkte.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 20:10

@boemel: jeetje, is er niets gebroken ??

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 20:18

DubbelFun schreef:
@boemel: jeetje, is er niets gebroken ??

Ik hoop t niet, maar daar ga ik i.i.g. vanavond niet achterkomen.
Als het morgenochtend nog zo’n pijn doet, ga ik de huisarts bellen :o

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 20:39

Auwie Boemel, beterschap

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 23:28

Auch boemel, dat klinkt naar!!

@LN, spannend! Ben benieuwd of het wat wordt :)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 23:41

Ik moest van mijn vriend de huisartsenpost bellen. Ik zei al dat dat geen enkele zin heeft, maar ja … toch gebeld.
Volgens de huisartsenpost aannemelijk dat het gebroken is, maar ze hebben instructies dat als er geen open wond is of voet in een rare bocht het niet als spoed gezien wordt. En dat snap ik ook wel.

Nacht even afwachten. In principe gaat er bericht naar de huisarts en zou ik niet eerst nog naar de huisarts hoeven voor doorverwijzing.

Helicopter cirkelde hier rond ivm vermissing.
Is een bekende van ons. Pfff dit is heel naar.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 00:00

Hopelijk krijg je vannacht nog wat slaap Boemel! Pijn is niet fijn... Ik hoop dat het allemaal meevalt!

Oh bah wat naar van die vermissing! Vreselijk! Hopelijk is hij/zij snel weer terecht!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 00:31

Gelukkig al terecht.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 07:57

Hoe gaat het met je voet vanmorgen?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 08:21

Oh boemel dat klinkt niet goed, gelukkig is diegene wel weer gevonden.

En kan je vandaag in het ziekenhuis terecht? En als het gebroken is zit je wel even aan de zijlijn ben ik bang -O- :(:)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 09:11

Fijn dat de vermiste persoon terecht is.
Hoe gaat het met je voet?

Lynn klinkt als een goede match. Hopelijk kiest ze voor jou.