Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 10:54

Wat dat betreft had ik in het verleden graag wat andere keuzes gemaakt, maar ja toen was ik nog niet zo 'bijdehand'.

Ik stond net met uitmesten in de schaduw op de wind... het leek wel of ik voor een föhn stond in zijn hoogste stand %)
Strak de paarden eerst maar even natspuiten voor ze op de track gaan. binnen is het met 23 graden nog goed te doen.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 11:49

Ik heb ze ook net binnen gehaald. Op zich wilden ze wel mee maar als ik niet was gekomen was het ook wel goed. Maar de zon is echt heel sterk. Ook heeft mijn grote gisteren weer een allergische reactie gehad en durfde ik hem vanochtend niet buiten te zetten zonder vliegendeken. Wel UV-werend maar toch.

Voordat ik ga sporten zet ik ze wel weer buiten vanavond, kunnen ze dan nog een paar uurtjes de benen strekken.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-22 12:05

Heerlijk met die ventilator op stal!

Hier valt het voorlopig mee, in huis 22 graden, buiten wel een beetje warmer :') paarden staan in de schaduw van het bos en lijken niet echt last te hebben.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 12:21

Hier binnen nu 23,4 dus het stijft langzaam, gisteren op 28 geëindigd. Ben benieuwd wat het nu gaat worden. ik weet wel dat de buitenjaloeziën een game-changer zijn. Dat scheelt echt zóveel in temperatuur binnen.
Net de paarden afgespoten en met hooi op de PP gezet. Boon was verbazend rustig, alleen toen het koude water haar nek raakte keek ze lelijk naar me. Jasmijn was minder 'amused' maar die heeft weinig in te brengen óf is gewoon erg beleefd <3
Ze staan nu nadruppend te eten, dus kunnen weer even vooruit.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 12:45

Hier binnen nu rond de 23. Alle rolluiken zijn dicht, maar ondanks dat eindigen we straks op 28 graden.
De paarden staan op de wei, in de wind en schaduw. Straks afspuiten en hooi onder de bomen. Ik heb wat wortels en appels in de vriezer liggen. Die gaan als ze van de wei komen in hun waterbak.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 13:00

Hier is t nu 28.1 op zolder, maar goed ons halve huis ligt nog open, de vloerverwarming stond beneden nog volop aan..

Paarden zijn maar binnen gaan staan, enorm veel vliegen ook. Heb ze de dekens afgehaald een cocktail van vliegenspray op en twee hooinetten binnen gehangen.. daar moeten ze het meer redden

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 13:00

Ik heb ze gisteren na mn werk ook nog afgespoten maar de merrie maakte er eerst een enorm drama van :Y)
Vandaag werken tot half 6 dus rond half 7 thuis.
Dan even afspuiten en ijsjes geven.
Ze trekken het best aardig merk ik.

In huis 22/33 graden dus ook uit te houden.

Op mn werk heerlijk koel :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 13:03

Toen we nog geen buitenjaloeziën hadden heb ik met extreem warm weer wel eens winddoek rond metalen buizen in de dakgoot gelegd. Hierdoor kon de warmte de muur niet bereiken en dat werkte echt super goed... het zag er alleen niet zo mooi uit :D
Afbeelding

Afbeelding

Dezelfde kontruktie gebruik ik nl ook bij de stallen met oud jaar tegen invliegend vuurwerk en bij stuifsneeuw.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 13:14

Hier is het 25 graden in huis maar het is hier al dagen niet onder de 21 graden geweest binnen. Stal is het 23 graden ofzo. Het hele staldak is geisoleerd en dat maakt echt veel verschil.
We hebben nu van die suneclips schermen aan de ruiten. Dat maakt echt veel verschil want normaal zou het nu ook bijna 30 graden in huis zijn.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 13:35

Het is hier ook heel warm in huis.
Had net de gordijnen gewassen, omdat we ze zouden inkorten, maar we moesten naar t ziekenhuis omdat schoonvader nu echt heel slecht ligt en er gewaakt moet worden.

Dus t zonnetje brand aardig op de niet volledig afgedekte ramen. Hoop voor mijn schoonvader dat er snel een einde aan zijn lijden komt, want het is wel een heel verdrietige situatie nu.

Ik heb vannacht bij mijn moeder geslapen omdat t dichter bij het ziekenhuis is. Ga straks weer die kant op, maar aangezien het geen zin heeft om dagenlang met de hele familie te waken, ben ik nu maar thuis voor de dieren en tuin.
De paarden hebben een sproeier, een grote bak koud water, een stal met geïsoleerd dak, maar ze staan toch regelmatig een kwartiertje in de wei te grazen.

Ik zal zo wat koude appeltjes en komkommer aan de paarden en cavia's brengen.

Ik zie goede constructies voorbij komen.

Eh ..ik ga nu de paarden opsluiten, ze galopperen als een malle door de wei

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 13:50

Sterkte komende tijd, boemel :(:)

Paarden stonden vanmorgen nog in de wei, in de schaduw, maar kwamen er rond 9.30u uitgesjokt. Bakjes voer gegeven en hooinetjes binnen gehangen en dan moeten ze zelf maar bedenken wat ze doen. Mijn ruin was in de koelste schuilstal gaan staan en had zichzelf keurig in de strook schaduw en tegen de betonnen muur geparkeerd. Het is een Amerikaan en hij komt uit Texas, maar tegen de hitte kan hij niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 13:52

Ik heb net buiten geluncht maar eigenlijk was dat niet te doen... Zometeen voor werk nog 4 x even naar buiten voor ik naar huis mag straks en dan doe ik vanavond laat de paarden pas. Ik ben zo blij dat onze hele track in de schaduw ligt.

Heel veel sterkte boemel :(:)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-07-22 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 13:54

Sterkte Boemel.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 13:58

Sterkte boemel

ik heb ze hier net maar binnen gezet, ryan gaat toch staan grazen in de zon. Die was echt nat.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 14:06

Sterkte boemel.

Nou hier in de stal 40 graden. Zou ze liever naar buiten doen maar heb nu helemaal geen schaduw op de wei.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 14:34

Binnen in huis is het heerlijk koel. Beneden de luiken dicht gedaan en boven de shutters. Werkt echt top!

Had geregeld dat ik thuis kon werken ivm de paarden, maar die lopen gewoon in de zon in de wei. Ga ze denk ik zo toch maar even afspuiten en binnen zetten, maar ze lijken eigenlijk geen last te hebben vooralsnog, terwijl voorgaande dagen ze wel stonden te puffen en zweten. Schiet mij maar lek.

Dolce_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 14:52

Hier staan de paarden sinds 12:00 binnen. Ze zijn er beide klaar mee. Eentje stond net zelfs binnen te zweten onder de vliegendeken. Die heb ik net afgespoeld en nu staat hij zijn stal te verbouwen. Als hij droog is doe ik de vliegendeken weer om en zet ze beide weer buiten. Genoeg schaduw hier… maar binnen staan willen ze blijkbaar beide niet.
In stal is het overigens echt heerlijk!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 15:02

manzano schreef:
Binnen in huis is het heerlijk koel. Beneden de luiken dicht gedaan en boven de shutters. Werkt echt top!

Had geregeld dat ik thuis kon werken ivm de paarden, maar die lopen gewoon in de zon in de wei. Ga ze denk ik zo toch maar even afspuiten en binnen zetten, maar ze lijken eigenlijk geen last te hebben vooralsnog, terwijl voorgaande dagen ze wel stonden te puffen en zweten. Schiet mij maar lek.

Hier precies van hetzelfde. Misschien door de lage luchtvochtigheid? Hier is het nu 39,6 graden en een luchtvochtigheid van 19%.

Boemel, nogmaals heel veel sterkte.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 15:28

Sterkte Boemel, nare tijd zo!

Dolce_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 15:31

Heel veel sterkte boemel :knuffel:

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 15:32

Hilary schreef:
... Het is een Amerikaan en hij komt uit Texas, maar tegen de hitte kan hij niet.

Ik heb een Canadees en die staat momenteel vol in de zon (terwijl er 10 meter verder schaduw is).

@boemel: sterkte met schoonvader !

Hier nu 24.5 en ik heb heel mediterraans aan siësta gedaan, zo de paarden uit de PP loslaten, misschien nog eerst even afspuiten en in de grote paddock voeren.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 15:34

Hier ook even mijn ogen dicht gehad. Bij mij staan ze lekker op de wind tussen de bomen hooi te eten. Ik heb nu op het steen, is ook goed in de wind hooi neergelegd. Ze redden het prima.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 15:40

Dank jullie wel voor de lieve reacties :o

Ik heb de paarden net een perenijsje gegeven en dat vonden ze waanzinnig lekker.

Het is boven 30 graden en beneden 26 graden. Pfff.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 15:46

Ik weet niet precies hoe warm het is. Mijn telefoon zegt 38 graden maar zou best wel eens warmer kunnen zijn.

Ik ben in elk geval niet echt productief.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 15:55

Buienradar zegt hier 36, de buitenthermometer (die nu in de schaduw hangt) zegt 40.2