Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rover_

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:24

Welkom.

Hier te weinig tijd voor de paarden door alles wat er moet gebeuren. Mijn jonkie is 4 en wil proberen haar deze zomer zadelmak te krijgen. Lastige is wel dat ik het aan huis wil laten doen, zie het niet zitten om haar weg te brengen.

Gefeliciteerd Azmay. Zoek je plek in pension in de buurt van Geldrop? Als je zegt wat je zoekt kan ik wel eens polsen, vriendin woont daar en weet misschien wel wat voor je.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:31

Welkom

En Azmay gefeliciteerd.

Rover welke omgeving woon je? Mocht dat niet heel ver van Geldrop zijn waar je vriendin woont weet ik nog wel iemand voor aan huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:52

Ik heb een half uurtje van Geldrop af ook nog plek over per augustus :+

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:55

En hier zouden we eventueel ook kunnen kijken wat er tijdelijk mogelijk is in die periode :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:56

rover_ schreef:
Welkom.

Hier te weinig tijd voor de paarden door alles wat er moet gebeuren. Mijn jonkie is 4 en wil proberen haar deze zomer zadelmak te krijgen. Lastige is wel dat ik het aan huis wil laten doen, zie het niet zitten om haar weg te brengen.

Gefeliciteerd Azmay. Zoek je plek in pension in de buurt van Geldrop? Als je zegt wat je zoekt kan ik wel eens polsen, vriendin woont daar en weet misschien wel wat voor je.

Ik zoek wat waar ze lekker buiten kan staan en waar ik niet mee hoef te doen in voerbeurten of mesten. Kan ik fysiek niet aan. Daarom ook echt zo dichtbij mogelijk. Heb al wel een vriendin die er mee bezig is maar heeft nog niets concreets opgeleverd helaas.

Robijntjah schreef:
Ik heb een half uurtje van Geldrop af ook nog plek over per augustus :+

Half uur met de auto is helaas serieus te ver weg, kan geen auto meer rijden -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 10:03

Nee dat begrijp ik. Ik pb je nog even met een mogelijke plek maar dan wel in Eindhoven.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:40

Hoe ver vanaf Geldrop dan vraag ik of ze iets weet.
En dag en nacht in de wei in de zomer of juist niet?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:04

rover_ schreef:
Hoe ver vanaf Geldrop dan vraag ik of ze iets weet.
En dag en nacht in de wei in de zomer of juist niet?

Straal van 5km zou fijn zijn, anders vries ik in de winter van mijn scootertje :brr:

Diva is geen stal gewend maar voor een ideale plek wil ik snachts op stal nog overwegen. Liever niet.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:35

Haha moest heel wat pagina's bijlezen, maar ging vooral over regen _O-

En ervaring van paarden aan huis. Ik wil NOOIT meer anders, maar ik heb dan ook een héle fijne vriend die mij 100% meehelpt, anders was het een stuk minder grappig geweest. Maar ik heb dan ook 5 paarden en inmiddels 3 mini's staan :P Daarnaast nog 6 konijnen, inmiddels 3 katten en 1 grote hond :P Dat het rijden er bij in schiet merk ik ook wel ja :j Al helpt het ook wel om dat als prioriteit te gaan zien, dan lukt het ineens wel :') Ik vind het heerlijk om geen gezeik te hebben, geen regels, alles zelf te kunnen regelen qua huisvesting en voer. Mijn paarden zijn er zó enórm van opgeknapt!! Qua kosten scheelt het ook een berg. Tis alleen ff werk om zelf je hooi en brok te regelen, is iets waar je ff in moet komen en dan wordt het ook weer gewoon normaal. Dat ik geen reistijd heb, en gewoon even tussendoor wat bij de paarden kan doen, vind ik ook heel erg fijn! Zeker nu met het thuiswerken haha.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:21

Om even voort te borduren op het 'alles zelf doen'... halen jullie zelf je voer of laat je de brok en bedding ook aan huis bezorgen ??

Momenteel zit ik weer bij Lavor, die bezorgt bij 5 zakken voer gratis aan huis en dat is toch wel érg makkelijk :)

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:23

Ik haal het zelf, maar heb niet veel nodig. Af en toe een zak vitamine korrel en wat bietenpulp. oh ja hondenbrokken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:24

Die hebben ze volgens mij ook. :)
Het moet natuurlijk wel net je merk zijn, maar ik vind het goed spul van hun huismerk, maar ze hebben ook merkspul.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:24

Ik bestel om de paar weken een pallet vlas en een aantal zakken voer bij De Groot. Die leveren het gratis op een vaste dag en zetten het dan ook op de goede plek neer. We zijn ons hele 'paardenleven' al klant en ik bedacht me laatst dat het áltijd vlekkeloos verloopt. Bestelling klopt, alles is heel, alles is op tijd. Nog nooit enige ergernis gehad in meer dan 20 jaar. Ze zouden er een prijs voor moeten krijgen!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:29

Ik haal zelf en laat bezorgen, ligt een beetje aan welk product ik nodig heb en waar dat het goedkoopste is :')
We hebben geen stalbedekking, hooi van eigen land en als het op is halen we dat zelf extra

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:31

@lorette: Dat is ook een fijne leverancier dan :)

Ik heb de Welkoop en nog een voerleverancier een paar km verder in het volgende dorp zitten, dus ik hoef ook nooit zonder te zitten, maar Lavor is iets goedkoper met alles én het scheelt mij weer rijden en benzinkosten.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:35

Ik haal mijn hooi maandelijks, stro laat ik bezorgen maar dat zijn denk ik max 2 keer 2 grote pakken per jaar. Die worden dan met de verrijker op zijn plaats gezet.

Mijn vitaminebrok/muesli bestel ik online want gratis thuis bezorgd. Kan het wel halen maar is niet echt in de buurt en ook niet op mijn woon- werkroute.

Ik ben in de winter overgegaan op strokorrels voor mijn grote paard. Zoals dat er nu naar uitziet moet ik daar twee keer per jaar max een pallet van laten bezorgen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:36

Hooi haal ik overal en nergens vandaan. Paar keer een grote hoeveelheid, maar na de winter is er altijd een periode dat ik er doorheen ben en dat er nog geen nieuwe voorraad is (zoals nu). Dan is het sprokkelen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:37

Vlas gaan we ook zelf halen, 2 pallets tegelijk.
Bij iemand die al jaren dezelfde prijs hanteert ook als het eens wat duurder is, vast ook als hij het goedkoper in kan slaan.
Altijd fijn stofvrij. Heb het wel eens elders gehad maar vond ik het rommel.

Hij brengt geloof ik gratis vanaf 4 pallets, maar dan ben ik bang dat de muizen het te leuk gaan vinden :+

Hooi hebben we zelf.
Stro haal ik van het land als het ergens in de buurt ligt. Is het goedkoopste. Maar heb maar een 40 pakjes, dus 1 aanhanger nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:54

Vitamine korrels bestel ik en hooi wordt geleverd. Voor de rest hebben wij niks nodig vooralsnog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 15:05

Brokken bestelde ik altijd, dan kocht ik vaak voor ongeveer drie maanden aan voer. Maar nu zit er een vitalbix verkooppunt in de buurt, dus denk dat ik dan gewoon maandelijks voer ga halen. Qua bodembedekking heb ik strokorrels, daar koop ik eens per jaar een pallet, die wordt dan bezorgd. Hooi laat ik meestal brengen, hangt er net vanaf waar het vandaan komt en wat anders de bezorgkosten zijn.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 16:29

MarloesHJ schreef:
Ik haal mijn hooi maandelijks, stro laat ik bezorgen maar dat zijn denk ik max 2 keer 2 grote pakken per jaar. Die worden dan met de verrijker op zijn plaats gezet.

Wat een luxe! Hier komen ze niet leveren voor minder dan ik geloof 8 pakken := En dan is het ook meteen mega duur.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 17:02

Maartje_M schreef:
MarloesHJ schreef:

Wat een luxe! Hier komen ze niet leveren voor minder dan ik geloof 8 pakken := En dan is het ook meteen mega duur.

8 pakken. Dan kan ik twee jaar vooruit :7

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 17:09

Wij moeten dat allemaal nog uit gaan zoeken. Hopelijk vinden we voor alles goede adressen die kunnen brengen. Hooi moet hoog in eiwit en laag in suiker zijn. En ik weet eigenlijk niet hoe gebruikelijk het tegenwoordig is dat leveranciers het laten testen?

Ik ben zo verliefd op Roos. Ze staat nog bij de fokker. Maar ik ben begonnen met haar hoeven bijhouden en heb voor mijnnverjaardagsgeld een hoofdstel voor haar gekocht. Ze ziet er dan al zo volwassen uit. <3 deze maand wordt ze drie en ik kan niet wachten met haar de wereld laten zien. Ik denk dat we zo veel plezier gaan hebben samen.

Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 17:30

Oh wat een knapperd Malenka <3

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 17:31

Malenka schreef:
En ik weet eigenlijk niet hoe gebruikelijk het tegenwoordig is dat leveranciers het laten testen?

Eerder ongebruikelijk dan gebruikelijk. ik heb het iig nog nooit meegemaakt.
Misschien bij de grotere fourageshandels.

Lekker koppie heeft ze toch :)