Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kvulden

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:30

Ik zie dat jullie ook allemaal actief zijn met dit druilerige weer.
Hek heb vandaag de deken van Marinka nog een keer ingespoten met tent spray. Hoop dat hij nu wel dicht is. Oh die stallen. Ik wil mijn paarden graag in het weiland houden, maar zie ze ook graag in een inloop stal staan. Helaas mag dat niet bij de wei. Vind het heerlijk met slecht weer bij ze in de stal te knuffelen. Helaas ik weet geen oplossing.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:53

Hier was het gelukkig droog vandaag, wel grijs maar geen regen. Weet je al of je het bosje kunt gebruiken?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:55

Ik had nog foto`s gemaakt van zijn nekje, de schirfels onder zijn manen, hij blijft zich ook schuren. Zijn vacht is ook al mega dik en er is amper zomervacht vanaf gekomen. Hij verhaart zo slecht. Ik wil deze week eens bloed afnemen en laten onderzoeken, ben wel benieuwd hoe zijn insuline/glucose is

Afbeelding

en zijn nieuwe look

Afbeelding

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 21:01

Lynn_Nikita schreef:
Ik had nog foto`s gemaakt van zijn nekje, de schirfels onder zijn manen, hij blijft zich ook schuren. Zijn vacht is ook al mega dik en er is amper zomervacht vanaf gekomen. Hij verhaart zo slecht. Ik wil deze week eens bloed afnemen en laten onderzoeken, ben wel benieuwd hoe zijn insuline/glucose is

[ [url=m/r00HXr.jpg]Afbeelding[/url] ]

en zijn nieuwe look

[ [url=m/2cGHPL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ppid misschien?

Ik heb ze nog niet kunnen spreken. Meestal zie ik ze wel een keer lopen. Maar nu niet. Wil eigenlijk ook niet bellen.
Laatst bijgewerkt door kvulden op 13-11-18 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 21:01

Hij ziet er zo wel hilarisch uit hoor Lynn _O-

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 21:02

kvulden schreef:
Lynn_Nikita schreef:

[ [url=m/r00HXr.jpg]Afbeelding[/url] ]

en zijn nieuwe look

[ [url=m/2cGHPL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ppid misschien?

daar vind ik zijn vacht weer niet op lijken maar ga hem wel meenemen in het onderzoek, zeker als ik toch al bezig ben

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 21:04

Lang niet alle paarden hebben die typische vacht.

Had bij mijn andere bericht nog geschreven over het bos. Nog niet dus.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 21:37

overheen gelezen, vergeet ook vaak te reageren, sorry mensen, lees vaak van gsm en neem dan voor om "later" te reageren en vergeet t weer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 22:09

Mijn mini had ook geen typische vacht en op het eerste oog erg weinig symptomen, maar helaas toch wel PPID. :( Ik zou het zeker even meenemen in de test!

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 22:12

Lynn_Nikita schreef:
overheen gelezen, vergeet ook vaak te reageren, sorry mensen, lees vaak van gsm en neem dan voor om "later" te reageren en vergeet t weer

Nee ik had het later toegevoegd, maar jij was zo snel. Haha dus dacht al dat je het niet gezien had en was een antwoord op je vrasg. Dus dacht ik haal het nog even aan.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:05

Lynn_Nikita schreef:

Dit had ik kunnen schrijven :+ :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 00:17

Heb wel al even gekeken laatst naar blazers en zuigers, maar op stroom gaat het niet redden denk ik. Moet hele paddock en track kunnen doen. Hoewel.....eigenlijk maar de helft, want andere helft komt geen blad op.

Op benzine is voor mij echt heel zwaar en de eigenaren hebben een kind dat snel huilt, dus zoveel lawaai is wel een dingetje.

Vandaag 3 kruiwagens blad met de hand geruimd en dan ben ik nog niet eens halverwege, maar belangrijke plekken zijn schoon voor nu even.
Het lastige is dat de eigenaren hun blad niet ruimen, dus 1 windje en alles waait van tuin onze paddock weer in, Voornamelijk eikenblad.

Azmay, lastig. Ik denk omdat je nu vrij bent in je keuze, het ook lastiger is ene keus te maken. Wat is wijsheid? Ik vind zelf onze shet een super leuke pony en men er nu ook zelf mee. Is vroeger gereden door zoon en daarna voor sulky gekomen. Maar ik vind hem niet per se veel goedkoper. Hij eet wat minder en poept kleinere hoopjes, heeft minder wormenspuit nodig, maar verder is alles wel gelijk. Als je dan graag rijdt, is groter wel leuk.
Pony moet natuurlijk wel alleen kunnen blijven als je met je andere paard wil rijden.

Lynn, hahaha zo kan het ook :) De reden is natuurlijk niet leuk, maar dit is wel effectief. En het groeit wel weer aan.
Onze shet is zwart en daaronder grijs. Vroeger als ik hem scheerde liet ik de benen zitten. Leken dan net hele foute beenwarmers :) Heb nu alleen bij hem en de merrie een baantje.

Heb de shet laatst wel getest, omdat hij wat veel vacht maakt en langzaam wisselt, beetje buikprobleempjes etc. Hadden al een en ander uitgesloten, maar wilde dat ook uitsluiten. Hij had het niet, maar wel fijn om te weten.

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 00:25

Azmay schreef:
Zo ze is weg, Diva zal het nog wel een paar uurtjes goed moeilijk hebben. Ze eet wel hooi dus dat is een goed teken.

Ga het pruttelpotje missen, die lekkere murmers als ik ze kwam voeren of op de wei zetten <3
[ [url=m/L8Zhps.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sterkte zal vast even wennen zijn 1 over

Ik heb er destijds een mini bijgenomen ivm minder poepen en een tweede grote zou ik toch gaan rijden, waar ik geen tijd voor heb. Voor mij de beste keus wil toch alles op mijn manier en geen pony in pension. Zovéél mensen en zoveel wensen.

Zijn er meerdere hier die 150kg balen hooi voeren? Die rechthoekige bedoel ik. Ik kan deze voor een leuke prijs 27.50 per baal halen. Vraag me alleen af of ik ze dan me trailer uit ga krijgen met ze tweeën zonder heftruck?

Nu heb ik 15 kg baaltjes van 5.50 per stuk, dus prijstechnisch zou het leuk zijn

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:46

Heb 300kg balen, krijg je met 2 man amper 20cm verschoven. :=

Diva voelt zit al weer een stukje beter volgens mij. Dadelijk komt mijn verzorgster dus ben benieuwd hoe dat gaat. Mag ze die draak voor het eerst longeren ~~}>

Ze is volgens mij wel blij met haar bed O:)
Afbeelding

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:52

*Ik kruip even onder mijn meeleessteen uit*

Azmay, ik woon ook bij jou in de buurt. Kennissen van mij hebben een aantal shetjes in Brunssum staan waar ze mee fokken en volgens mij moesten ze nog wat kwijt. Heb zelf ook een shet van hun. Als je wil kan ik eens navragen wat ze hebben?

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:58

Ik ken wel de 150kg ronde balen, die kreeg ik wel in mn eentje gerold maar mede vanwege de vorm natuurlijk.
Rechthoekig lijkt me lastiger :D

Welke cavaletti blokken hebben jullie?
Ik wil ze graag aanschaffen maar wil niet van die super lichte die wegwaaien bij een zuchtje wind.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:10

Ik heb kunststof blokken van agradi. Afhankelijk van hoe je ze neerlegt zijn ze 20, 40 of 60 cm hoog. Het weegt idd helemaal niets maar als ik ze niet gebruik liggen ze binnen.

Wil iedereen duimen voor kliek? Hij is sinds het weekend erg ziek. Oorzaak onbekend. Pijnstillers doen hun werk maar als vanmiddag de koorts niet gezakt is doet de ab duidelijk niets en wil ik hem niet langer laten lijden.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:20

Wat naar Nathalie! :(

Ik heb gewoon sherrycans. Van die blauwe 25L. Werkt prima. Opgehaald voor 2 euro per stuk. Heb er een beetje water in gedaan zodat ze niet wegwaaien.
Je kan ze op de kant leggen, opstapelen etc, en staan stevig. En als het moet vallen ze ook om (als paard door de hindernis gaat i.p.v. erover ;) )
Heb er 8, maar bevallen zo goed dat ik er nog wel wat bij wil.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:46

Zal een kaarsje aan steken voor Kliek :(:)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:12

Sterke met kliek. Hopen dat hij snel opknapt

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:14

Nathalie, ik duim dat Kliek er bovenop komt!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:25

Sterkte met Kliek!! :(:)

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:28

Sterkte voor Kliek!

Mooie stallen Chasey!

Vierkante balen lijken mij niet hanteerbaar.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:32

Ik werk binnen op stal met kleine baaltjes (15/20 kilo) en buiten met ronde 100 kilo balen. Die kan ik nog zelf rollen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:42

Sterkte voor kliek, vingers blauw draaien zal ik dat de ab wel aanslaat!