Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 22:12

Ah balen van het ziekzijn

Ik heb vandaag de Hippiade mennen dressuur gejureerd. Mazzel met het weer!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 01:46

Balen Abby! :(:) Snelopknappen maar.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 08:50

Mooi uitzicht Flew!
[***], 20 kub dat is behoorlijk. Om de paddock aan te vullen toch?
Diva kan toch ook niet anders dan op de foto willen? De naam is er naar ;)
Abby, wat rot zeg :( is alles goed gegaan met ophalen?
Anke, leuk zeg. Jij klinkt altijd zo super actief!

Het weer was inderdaad heerlijk! Wij hebben mest gereden naar de boer, hooi gekocht en alle stallen leeggehaald. Die mogen eerst even drogen (potstallen) daarna ga ik er met dettol doorheen en kunnen ze met slecht weer naar binnen.

Ook de drinkbakken en slowfeeders schoongespoten.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 10:21

Selka, waar spuit jij de stallen mee schoon? Ik wilde woensdag eens een poging wagen met de kärcher of doe jij dat gewoon met een tuinslang?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 11:06

Kom ik vannacht laat terug van een reünie in Zandvoort, hebben de paarden het hem eruit gelopen -O- . Paken afgebroken en overal draad natuurlijk. Beau zijn sok kwijt. Altijd leuk terug komen :+ . Gelukkig geen buitenhek, dus niks liep los rond. Dus de boel even proffessorisch gerepareerd en straks de achade maar eens bekijken....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 11:28

abbey beterschap!

Selka het zand was inderdaad om de paddock op te vullen. Nu het verdeeld is zie je niets meer van die 20 kuub...... We moeten nog wel een paar dagen slepen om het geheel nog wat mooier vlak te krijgen, maar vooralsnog is het redelijk egaal.

Oei Fabster dat is even schrikken!

Bij mij een klein kippendrama. We hebben 4 kippen die gewoon om het huis scharrelen en het verkiezen om in de bomen te slapen ipv het mooie kippenhok. Sinds een dag of 3 missen we 1 kip en is er 1 niet helemaal in orde, lijkt wel een wondje te hebben, maar krijg haar niet te pakken, ze drinkt wel, maar is wankelig en blijft de hele tijd op 1 plek zitten. De andere 2 zitten ergens achter in de bosjes en komen heel af en toe te voorschijn om te eten, maar zijn extreem angstig en schrikkerig. Ik vermoed dat er een overactieve kat is bezig geweest.
Heb gisteravond de gewonde kip in het donker kunnen vangen en die zit nu in het hok, maar ik heb er een hard hoofd in dat ze het gaat redden. Dierenarts vind ik teveel stress, maar ik durf het beestje zelf ook niet uit zijn lijden te verlossen. Nu maar hopen dat ze toch nog opknapt en anders dat ze heel snel dood gaat :o . Heb wel een bevriende buurboer die zelf kippen slacht, die zou ik kunnen vragen of hij mijn kipje wil helpen, maar hij is met zijn vrouw naar het ziekenhuis. Lastig hoor.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 12:16

Hier lopen er ook nog weleens wat kippen los omdat het te druk is in de ren. Ze slapen al op het hok ipv erin en vanaf het hok is het simpel (hok staat aan de buitenkant van de ren) "ontsnappen".
Laatst had een hond van de buren eentj te pakken gehad, daar was weinig meer aan te redden want die was helemaal binnenstebuiten gekeerd.
Soms lopen er 10 buiten, soms 2.. Probeer ze sochtends wel de goede kant op de dirigeren maar ze kunnen ook gewoon over het gaas dat we als eerst hebben gebruikt voor de ren, later hoger gaas gebruikt maar daar zouden ze ook overheen kunnen.
Staat nog wel een keer op de planning om het lage gaas te vervangen maar de tijd hebben we niet echt :+

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 13:10

Ondanks de mist toch een lekkere rit van 15 km gehad
Afbeelding

fabster dat is niet leuk thuiskomen, hopen dat de schade meevalt
Abby gaat het een beetje? heb je nu alleen de shet nog?
Zielig kipje, ik durf ze ook niet zelf uit het lijden te verlossen, ik schakel dan de stoere buurman in

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 13:19

Zo lastig met die kippen he, hoop dat ze er weer bovenop komt :(:)

Hier zit ik wat research te doen maar ik kom er echt niet uit, heb zo het idee dat ik met bellen wel eens slapende honden wakker zou kunnen maken dus misschien eerst hier vragen :Y)
Ik wil dus een hek plaatsen achter, maar nu is mij verteld dat ik die een stuk van de weg af moet zetten. Langzaam ben ik me steeds meer af gaan vragen of dat niet voor heggen geld gezien de groei en niet zo zeer voor een hek.

Dit is de kadastrale kaart van het stukje bij de weg(pijl)vanaf Funda.
Afbeelding

En de situatie (aanhanger staat er wegens veel te hard rijden)
Afbeelding

Ik kan nergens regels vinden hiervoor en wil hem om de snelheidsduivels eigenlijk toch wel redelijk dicht bij de weg hebben.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 14:44

Azmay schreef:
Zo lastig met die kippen he, hoop dat ze er weer bovenop komt :(:)

Hier zit ik wat research te doen maar ik kom er echt niet uit, heb zo het idee dat ik met bellen wel eens slapende honden wakker zou kunnen maken dus misschien eerst hier vragen :Y)
Ik wil dus een hek plaatsen achter, maar nu is mij verteld dat ik die een stuk van de weg af moet zetten. Langzaam ben ik me steeds meer af gaan vragen of dat niet voor heggen geld gezien de groei en niet zo zeer voor een hek.

Dit is de kadastrale kaart van het stukje bij de weg(pijl)vanaf Funda.
[ [url=m/SV5iGR.png]Afbeelding[/url] ]

En de situatie (aanhanger staat er wegens veel te hard rijden)
[ [url=m/4LlNyw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik kan nergens regels vinden hiervoor en wil hem om de snelheidsduivels eigenlijk toch wel redelijk dicht bij de weg hebben.

Ik kijk morgen wel ff als ik weer op t werk ben. Heb jaren bij bouwtoezicht gewerkt dus ik vind mijn weg iets makkelijker.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 14:46

Lynn_Nikita schreef:
Abby gaat het een beetje? heb je nu alleen de shet nog?

AMH :o
En ja. Melody is er nog. Is wellicht beter om voor haar ook iets nieuws te zoeken maar dan ben ik helemaal paardloos. ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 15:07

Azmay, ik vraag eigenlijk zo min mogelijk...... Heb ook overal hekken geplaatst, maar er nooit over nagedacht of dat mocht. Heb ze op mijn eigen grond geplaatst dus, denk niet dat dat een probleem kan geven.

Net nog bij de zieke kip gekeken, maar dat ziet er niet goed uit.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 16:25

Zo, ff bij gelezen.
Pfoe, heel wat zieken zeg, wil jullie veel beterschap wensen.

Zoeffie: ik heb via MedPets ooit podocomp besteld voor mijn shet toe hij bevangen bleef en dat gecombineerd met pure wilgcapsulles die ik via de apotheek bestelde. Die capsulles was met een shet goed te doen, geen idee of het voor een paard betaalbaar blijft (was 1 capsulle per 100 kg). Toen ik donderdag thuis kwam, vond ik Bacardi onzuiver, dus heb ik hem onmiddellijk op die podocomp gezet. Gisteren zag ik hem al terug meer gewicht op zijn slechte voet zetten. Sinds vandaag loopt hij redelijk zuiver. Nu was de mijne maar licht bevangen, dus geen idee of het bij een zware pt ook efficiënt is.

Vind dat sommigen hier vrij goedkoop aan midibalen geraken zeg. Ik betaal 25€ per baal en dat is in mijn regio nog goedkoop. Ze worden per 16 geleverd en ik moet 25€ per levering betalen.

Onze hond is super goed hersteld van haar maagtorsie, morgen mogen de draadjes eruit. Moest er iemand een goed speeltje weten waar we voer in kunnen steken, tips zijn welkom. Voorlopig is mijn vrien nog thuis en lukt het prima om 4-5 keer per dag te voeren, maar eens hij terug moet werken, lukt dat niet meer.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 19:23

Abbey, hé daar heb ik ook gewerkt waar zit jij nu dan?
Azmay, ik zou ook niet te verl vragen maar gewoon doeFabster bha, dat is balen gaat ook gelijk weer een hoop tijd in zitten hé
Svrl fijn dat het zo veel beter met de hond gaat...helaas geen eettips. Thanks voor de tips voor dirk

Beterschap voor de kippetjes

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 19:42

Afbeelding
Iemand nog tips voor mijn hit-activ matras. De randen gaan helemaal omhoog staan. Het stiksel heeft volgens mij losgelaten garantie is al lang verlopen en het stikken was loeiduur (want verzendkosten ect). Ik haal normaal het vuil er helemaal uur en ik heb geprobeerd met tyraps maar dat houdt niet

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 20:00

Geen ervaring mee, dus kan je helaas niet helpen.

Kippen heb ik niet. En weet er weinig vanaf. Lijkt me wel moeilijk als je er weinig aan kan doen.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 20:04

Svrl een wobbler was hier heel populair...

Geen tips voor het matras.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 20:11

zoefie schreef:
Abbey, hé daar heb ik ook gewerkt waar zit jij nu dan?

In Roermond van 2010 tot 2015. Ik zit sinds 2015 op het gemeentearchief (als bouwhistoricus veel meer op m'n plek)

ZosamajaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-17 20:37

Hallo allemaal! Even een linkje naar ons avontuur in Kirgizië. Heel bijzonder! Nu na drie dagen weer internet dus kunnen we een update plaatsen en iedereen weer bereiken. Nu gauw slapen want is hier nu half 1 en morgenochtend om 8u vertrekken we weer.

[VVDD] Trektocht in Kyrgystan / Kyrgizie !

Afbeelding
Afbeelding

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 20:43

Wat gaaf Pauline! Hoe gaat het met je enkel met rijden?

Lastig van de matras, heb geen tip. Vind het op de foto lastig te zien, zou het eventueel gelijmd kunnen worden?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 20:47

Oh wauw wat een gaaf avontuur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 20:59

Wobbler doet het hier ook Super!
Met matras geen ervaring.
Gave foto's Pauline!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:01

Vandaag was Dunya met Sky op Bixiewedstrijd.

Mooi weer!!

Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:03

Wat verschrikkelijk gaaf pauline! <3
Sky is echt een leuk ding Anke :j

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 07:36

Schattig en moou verzorgde combi!

Hit Matras zou ik ook denken aan verkijken. Eventueel met extra stukje rubber als het bij de naad gescheurd is.

zelf naaien misschien met ijzergaren of sterk nylon draad wat gebruikt wordt in de tuigmakerij en met bijbehorend gereedschap?