Ondanks het sjouwen toch nog koude bovenbenen gekregen

De meiden stonden met lange nekken te kijken (maar konden er niet bij
), dus maar een wortel wezen brengen en wat water, want dat was nu toch wel op. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

), dus maar een wortel wezen brengen en wat water, want dat was nu toch wel op.
Lekker op de harde grond.. mijn ruin is echt een klier soms en het was weer zover vandaag.. Morgen zet ik ze maar heel vroeg op het land en dan moet de man ze er na 2 uurtjes er maar afhalen voor het fructaan hoog is. Hij zet ze op stal met hooi, ze strompelen echt heel moeilijk en sneu in de paddock en de merrie poept waar ze staat en normaal loopt ze altijd naar 'haar' hoekje.

Als het er goed uitziet,fris ruikt,grof is en de paarden vinden het lekker...zie ik verder geen probleem 
Zapje schreef:Het oude was grover, stengeliger, langer. Nog wat droger, lichter van kleur. Wel een beetje stoffig, hier en daar wat zuring. Komt van onbemest natuurland. midibaaltjes.
Wat zou jullie voorkeur hebben? Losse pakjes grofstengelig hooi zijn het best dacht ik? Of verschilt dat nog per behoefte van het paard? Had nu geen tijd voor pakjes (andere auto/aanhanger nodig).
[ [url=m/vHcYjf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Boer kreeg de trekker niet aan, dus heb eerst maar wat los in mijn auto geladen. Boer vond het maar zonde van mijn autootje geloof ik haha. Maar ik doe niet anders dan met hooi rondrijden. Foto van de auto is trouwens het oude hooi, niet het nieuwe. iets oudere foto.
) hoor ik het graag!
Hij gaat dit jaar proberen een stal/schuur te bouwen...

voor het wachten! wat mag je dan blij zijn met paarden aan huis he? Lekker warm even binnen gaan zitten of nog even wat doen ipv wortels schieten op een pensionstal. Fijn dat je wel goed geslaagd bent!
Kan je geen tegels op de zeilen leggen ofzo? Pallets werkt ook als het groter moet? Die heb ik hier nog genoeg staan voor je, wel een eindje rijden om ze op te halen 

Wat het tapijt betreft,voor klei is het denk ik verstandig om te wachten totdat je bodem droog en vlak is.Als het tenminste geen noodgreep is.
ik wens je veel veilige en plezierige km met je nieuwe zadel 
Inmiddels wordt het gebracht door de boerman. 
Ik hou niet van wachten! 

Wil ze eigenlijk wel even op het gras zo.. Beer is nergens gevoelig voor maar Viool wel maar met ons huidige beleid heeft ze buiten af en toe een wat harde nek nergens last van. Dus 2 uurtjes zo meteen om 8 uur zou wel moeten kunnen denk ik dan..

Met een extern iemand die ik niet ken dus hoop dat dat klikt. 
Helaas voor haar zat het hek gewoon netjes dicht. Anders moeten ze vandaag maar wat eerder op stal, dat maanlandschap is ook net niks.
Of gewoon een lange rit over de heide...wie weet...ooit op een dag.
ga zo mijn berenpak maar eens omwisselen voor mijn thermo-overbroek en 600 lagen kleding