Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DubbelDun schreef:En een hengst in de natuur dekt dus die houdt zichzelf schoon
Santos_05 schreef:Injecteren moet al een paar jaar.... dan zit het wel direct op het land en bij de wortels![]()
Wij houden minimaal 2 weken, het liefst 3 weken aan na het bemesten. Die van ons mogen dus komend weekend weer het land op!
Onze merrie is sinds gisteren aan het kegelen.... vandaag onze ruin wegbrengen naar zijn nieuwe huisje, dus hoop niet dat vanmiddag alles tegelijk gaat gebeuren
Wendy schreef:Het injecteren is bepaald niet onomstreden, zie bijvoorbeeld hier http://www.boerenbusiness.nl/mestmarkt/ ... p-aannames
Santos_05 schreef:Lezen is ook een kunst (EERST goed lezen.... hoor het mijn leraar nog zeggen)![]()
Ja, heb alleen injecteren gelezen en het woordje 'kunstmest' drong niet helemaal door
DubbelDun schreef:Ik denk ook niet dat elke hengst in de natuur gecontroleerd wordt op bonen
DubbelDun schreef:Feit is gewoon dat een paard gehouden in 'gevangenschap' dit soort dingen kán ontwikkelen en dat ze er last van kunnen hebben. Dus is het aan ons om dat te vermijden en als je paard toch verdoofd is voor een bepaald onderzoek of tanden doen dan kun je die gelegenheid mooi even gebruiken om te kontroleren op bonen zonder dat ze je het licht uit de ogen slaan
Santos_05 schreef:JAAAAA, we hebben een bont merrie veulentje!! Dubbel moment, want ik had net mijn andere paard naar een nieuw plekje gebracht en stond afscheid te nemen toen mijn man belde... maar thuis mee kunnen genieten van de eerste stapjes van het dametje!!! Prachtig!!