Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_deB

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:29

Netjes! Fijn zo'n handige man :D

Wie geeft mij even een schop onder mn kont?
De kinderen zijn opgehaald, ik heb Jewel al gelongeerd en de paarden op de wei gezet + een nieuwe strook gegeven.
Maar nu moet ik echt aan de slag: de wei mesten, het gewone stalwerk, blad van de netten halen, onkruid uit de wei uitsteken and so on and on.
Maar kom niet van mn stoel :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:30

Karin_deB schreef:
Netjes! Fijn zo'n handige man :D

Wie geeft mij even een schop onder mn kont?
De kinderen zijn opgehaald, ik heb Jewel al gelongeerd en de paarden op de wei gezet + een nieuwe strook gegeven.
Maar nu moet ik echt aan de slag: de wei mesten, het gewone stalwerk, blad van de netten halen, onkruid uit de wei uitsteken and so on and on.
Maar kom niet van mn stoel :D

Waarom moet je dit nou posten?
Zit nog in mijn pyama en moet eigenlijk ook nog vanalles :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:35

Whahaha! Terwijl ik alles al gedaan heb voor de dieren en nu ik moet stofzuigen, mij er niet toe gezet krijg: heb nu eindelijk de stofzuiger gepakt en toen dacht ik, ach doe mij nog maar een peukie...

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:36

Sorry :D

Dinsdag op woensdag gaan mn kinderen altijd logeren, ene keer bij mijn ouders andere keer bij mijn schoonouders. Ze worden dan altijd in de ochtend opgehaald.
Ik neem me dan altijd voor om die hele dinsdag en woensdag van alles en nog wat aan klusjes te doen maar eigenlijk wil ik gewoon lui op mn reet zitten :')

Heb 17.00 massage dus daarvoor moet ik wel soort van alles gedaan hebben wat echt moet

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:37

:')
Het zal het weer zijn.
Dieren zijn verzorgd en nu weer lekker binnen met de kids boekjes lezen. Die klusjes komen vanmiddag wel als ze allemaal slapen.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:44

Herkenbaar :')
Ik was net vol enthousiasme begonnen met het sauzen van de muur. Klein stukje gedaan maar de kleur valt me niet mooi uit en nu heb ik geen zin meer...

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:47

Ja Daan is heel handig :)

Ohhh heel herkenbaar Karin! Ik heb ook nog niets gedaan! Ik hoor de hele tijd de wasmand roepen, de vaatwasser en de stofzuiger.
Nou ja... niets. Ik heb wat ontspanning gedaan. Een zelfportretje gemaakt. Sinds lange tijd eindelijk weer eens getekend.
Moest wel even inkomen, heb me gewoon nu een keer gedwongen om er voor te gaan zitten. Want wil het al zo lang, maar steeds gun ik me er de tijd niet voor. Omdat ik nog zoveel 'moet doen'.
Uiteraard wel eerst de beestenboel gedaan, paddock uitgemest enzo.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:50

Heb Diva vanmorgen alleen de poort open gedaan, beestje staat nu een beetje naar de buurponys te staren :(:)
Hoop dat ze meer binnen gaat eten weer. Is toch handiger in de winter..

Was heb ik al wel in gezet. Wilde alleen eigenlijk een shirt aan doen die er nu in zit dus vandaar het in mijn pyama zitten. Moet mijn gemak ook een beetje houden want ik "moet" nog weg vanavond.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:59

Beesten al gedaan hier maar ik heb last van beginnende griep dus na de kleinste inspanning ga ik weer gestrekt. Wil wel
Vanalles maar dat gaat hem niet worden

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 13:06

Wij zitten alweer aan de lunch die ik net gekookt heb :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 13:30

Ik loop er ook al om 6 uur naast hoor Lizy29. Ik heb zo wie zo in de ochtend de meeste energie en daar heb ik zo ongeveer mijn hele dag indeling op aangepast; in de ochtend is het dieren doen (geiten vd verhuurder, Grumpy de hond en GVR en help met de rest vd paarden buitenzetten), uitmesten, aanvegen, als ik wat met GVR kan doen door het weer is dat voor 9 uur al weer klaar, zodat hij lekker met de rest naar buiten kan.

Dan is de middag en avond, voor hooi brengen op de wei aantal keer per dag, ze weer binnen halen, mijn huishouden en computeren, de hond aandacht geven, enz. enz.

Het gaat echt tot laat door, maar echte inspanning en /of zwaardere klusjes doe ik vroeg in de ochtend.

Ik heb het op mijn manier drukker dan toen ik nog gewoon betaald werk had de hele dag. Maar nu kan ik het voor mij op de beste manier indelen en pauze nemen wanneer dat voor mij het beste uitkomt en dat doet mij goed, blijkt wel weer....

Ik zou echt niet meer de hele of halve dag kunnen werken, heb het concentratievermogen van een platvis (door het vele zuurstofgebrek) en heb te veel korte of langere pauzes nodig tussendoor. Maar zo ben ik toch de hele dag bezig en dat werkt fysiek en in mijn koppie zoveel beter, dan achter de geraniums...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 13:56

Ow, wat erg, ik moet ook nog alles doen. Zat nog wat te onderzoeken, sprak gister iemand aan op messenger die reageerde, dus even zitten kletsen en moet nu nog van alles.....

Gister op paddock blad weggehaald, maar als ik zie wat nu de tuin in waait, kan ik weer opnieuw beginnen, dus heb er zoooo geen zin in. Had een blad blazer of zuiger willen kopen, maar weet niet wat handig is op een eventueel toekomstig terrein.

Ik heb bechterew en moet eigenlijk klussen beter verdelen, maar lukt gewoon niet. Dan doe ik alles op stal, ga thuis weer eten en drinken en met hondjes lopen. Ben dan 's avonds nog aardig, maar heb ontzettend veel nachtrust nodig en kom soms gebroken uit bed, omdat ik eigenlijk meer tijd nodig heb om te herstellen.
Maar als ik eenmaal op gang ben, gaat het vaak wel. Soms wat langzaam, maar dat is geen ramp.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:27

Stille meelezer..
Azmay ik moest aan jou denken toen ik deze oproep zag:
Graag delen!!!!
Wie o wie heeft er plek voor Arab.
Ivm het overlijden van mijn zwager zoeken wij een plek voor Arab.
Arab is een Arabier en een Ruin (gecastreerde hengst).
Hij is ruim 25 jaar oud en wij zoeken voor hem een plek als weidemaatje/stalmaatje.
Arab kan gezien zijn leeftijd niet meer bereden worden (en er is al ruim 8 jaar niet meer op hem gereden.)
Eventuele belangstellenden kunnen Arab kosteloos overnemen.

Misschien lijkt het je wat.. dan kan ik je de contactgegevens doorgeven.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:30

* schop schop * naar Karin, hoppa!!

Ik begin op mijn vrije dagen meestal ook meteen met de dingen die ik moet doen. Gisteren stallen uitgemest, mest weggebracht en hooi gehaald, erna rijles gehad.
Vandaag de shet zijn nekkie geschoren, is altijd extra werk omdat ik het aggregaat moet tanken, mee naar de wei moet meeslepen, en dan pas heb ik stroom. Het arme beestje bleef zich schuren en die vacht onder zijn manen zat vol schirfeltjes. Nu het dak van de kleine schuilstal vervangen voor platen van de serre van mijn ouders die ze wegdeden, omdat de golfolaten doorzakken en ik de stal iets aangepast heb. Is ook maar een klein stalletje, van 2 x 1.60. De shet maakte er geen gebruik van maar joeg mijn merrie uit de stal en ging lekker in de grote stal staan en mijn merrie stond dan in de stromende regen. Nu ik die kleine stal gedraaid heb, ingang aan zijkant ipv voorkant gaat hij er wel in. Zo blijf je bezig. Zo mijn zoon weer oppikken, hij zit op een school een uur verderop, zo krijg ik mijn dag ook wel om, door de files vanmorgen zal ik vandaag uiteindelijk 5 uur auto gereden hebben.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:34

-Namiro- schreef:
Stille meelezer..
Azmay ik moest aan jou denken toen ik deze oproep zag:
Graag delen!!!!
Wie o wie heeft er plek voor Arab.
Ivm het overlijden van mijn zwager zoeken wij een plek voor Arab.
Arab is een Arabier en een Ruin (gecastreerde hengst).
Hij is ruim 25 jaar oud en wij zoeken voor hem een plek als weidemaatje/stalmaatje.
Arab kan gezien zijn leeftijd niet meer bereden worden (en er is al ruim 8 jaar niet meer op hem gereden.)
Eventuele belangstellenden kunnen Arab kosteloos overnemen.

Misschien lijkt het je wat.. dan kan ik je de contactgegevens doorgeven.

Lief dat je aan me denkt maar dat is precies wat ik niet wil.
Nog een zorgenpaardje met hoge voerbehoefte en veel poep :o

Wil iets kleins zodat ik minder werk heb of iets in pension hier zodat ik minder kosten heb. Een ouder groot paard van mezelf is beide absoluut niet -O-
Een goed pension (voor mij) in de buurt is ook prima maar die zijn ook schaars merk ik.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:14

Snap ik Azmay! Ik ken het paard in kwestie ook niet..
Waar zit jij precies? (Mag ook in PB) zit ook in Limburg dus misschien weet ik nog wat..

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:15

-Namiro- schreef:
Waar zit jij precies? (Mag ook in PB) zit ook in Limburg dus misschien weet ik nog wat..

Ik zit in Bingelrade tussen Brunssum en Sittard in.
Heb ook geen haast, wil het wel goed doen. Maar moet toch rustig aan op zoek als ik binnenkort wat wil hebben :o

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:17

Super pony wij hebben een bladblazer en een zuiger. De blazer pakken we vaak voor de grote stukken (de kleinste professionele van stihl, echt een top apparaat!). De zuiger pakken we eigenlijk alleen voor langs het huis en onder de carport waar het blad vaak al bij elkaar ligt. Die zuiger moet je toch best precies op elk plekje langs om alles weg te krijgen, de blazer pakt veel meer mee. Hele goede rugdrager zit er ook bij, maar de blazer is wel zwaarder dan de zuiger, dat ik echt zo’n hobby dingetje. Voordeel van de zuiger is wel dat je alles meteen in een zak hebt en zo weg kan gooien.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:36

Wij hebben een apparaat waar je de buis kunt verplaatsen en zo als blazer en zuiger kan gebruiken. Werkt prima :j

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:52

Azmay schreef:
-Namiro- schreef:

Ik zit in Bingelrade tussen Brunssum en Sittard in.
Heb ook geen haast, wil het wel goed doen. Maar moet toch rustig aan op zoek als ik binnenkort wat wil hebben :o

Oow dan zit je toch nog een stukje uit de buurt, maar hou je in gedachte! :j

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 16:26

Ik zou een oproepje plaatsen met wat je precies zoekt. ik had nog navraag gedaan maar enige wat er nu te koop stond bij de smid was een dales pony voor ong. 1000 euro en c maat maar den dat je eerder een shetje oid zoekt heeft Anke niks "over"

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 16:53

Baasje voelt zich schuldig, paard krijgt een boxspring matras _O-
Afbeelding
Die Dales had ik gezien ja, maar is het net niet.
Ben pas sinds gisteren echt op zoek, dus kijk echt nog even rustig rond. Weet eigenlijk ook niet meer zo goed wat ik liever heb, eeb kleintje maar geen gezeur met een pensionklant of een pensionklant en geen risico dat het extra beest ziek word oid.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 16:55

Kun je geen shetje lenen van diegene die zo dichtbij staat?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 17:05

Geen fokker in de buurt die een plek zoekt voor een jonkie of drachtige? En dan in bruikleen

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 17:47

Nou ik heb best aardig wat van mn klusjes voor elkaar gekregen :D
Nu lekker ontspannen naar mn massage haha.