Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 12:18

Ik heb geen grote pakken, die kan ik hier niet goed kwijt. Dan moeten ze met de tractor door mijn wei rijden en aangezien die nu behoorlijk nat is blijft er niks van over. Afhankelijk van de leverancier heb ik sinds juni dit jaar € 19 tot € 22,50 (incl. bezorgen) per midibaal kurkdroge voordroog betaald.

Vroeger betaalde ik € 40 voor een grote baal hooi, ik zie ze in deze omgeving nog steeds voor die prijs op Marktplaats staan.
Laatst bijgewerkt door Flew op 20-09-17 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 12:19

Lynn_Nikita schreef:
Wat betalen jullie nu aan hooi of voordroog?
Ik betaalde 40- aan pak voordroog ( Vierkant) maar die zijn helaas vrij nat dus die wil ik pas gaan voeren als het echt koud is ivm broei

ik heb nu kleine pakjes hooi, maar daar ga ik geen jaar mee uitkomen ( 2 pakjes per dag nu) en de grote pakken die ik vind vragen ze 75- euro voor. Voorheen betaalde ik rond de 40- aan een groot pak hooi. In verhouding ben ik nu goedkoper uit aan de kleine pakjes dan de grote maar is nog steeds erg veel geld. Wat betalen jullie aan een groot pak hooi?

Ik betaal 65 euro voor een 2 meter lang rechthoekig pak hooi. Komen ze per pak brengen als ik het vraag (theoretisch gezien :') )

Zapje

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 12:48

Haha azmay!

Sterkte pauline wat een pech. Blijft stuk stuk of kan het nog herstellen?

Ik bestel maar een hele voorraad, wil stress dat het bijna op is voorkomen, en voordroog/hooi is nu nog goed te krijgen. midibalen voor 17,50, vierkante balen zijn meestal 40,- hier (koop ik zelf niet). Heb ook grote ronde balen (1,35 x 1,20 ik vind ze giga) voor 25,- Een koopje volgens mij. En mooi spul. Heb slechte ervaringen met eind vd winter voordroog moeten kopen (vaak mindere kwaliteit, nat, schimmel etc).

Hoelang doen jullie ongeveer met 2 d pony's en een midibaal? En zo'n grote ronde? Ik wil een paar grote voor als het echt koud is denk ik. Bang dat die midibaaltjes zo op zijn en ik niet genoeg heb en in verhouding zijn die grote erg voordelig.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 13:20

voordroog: 400 kg pak €50 bij de boer, €55 bij de handelaar
hooi: 500kg? €75 bij beiden.

Bij de handelaar krijg ik €25 transportkosten. Boer halen wij zelf op.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 13:45

Flew schreef:
Ik heb laatst een andere boer benaderd voor de levering van hooi. Die belde een kwartier voor de afgesproken tijd dat ie al bij mijn wei stond. Ik wist niet wat ik hoorde. :')

Onze hooiboer smst als hij thuis weggaat, of als hij weet dat wij wat meer tijd nodig hebben smst hij een verwachte aankomsttijd én als hij thuis weggaat. Hij geeft ook netjes door hoeveel hooibalen hij meeneemt en wat het gaat kosten.
Onze hoefsmid appt of belt ook altijd netjes hoe laat hij er ongeveer is, en nog een keer als hij bij het vorige adres vertrekt.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 13:54

Zapje schreef:
Hoelang doen jullie ongeveer met 2 d pony's en een midibaal? En zo'n grote ronde? Ik wil een paar grote voor als het echt koud is denk ik. Bang dat die midibaaltjes zo op zijn en ik niet genoeg heb en in verhouding zijn die grote erg voordelig.

Precies zeven dagen. Dan voer ik wel ook nog wat stro bij, vooral op dagen dat het nat/koud is.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:01

Sterkte Pauline! Echt een topper die huisarts van jou!

Zoefie, ik betaal nu 1,67 per pil en kliek krijgt er nu 2 per dag :$
Dat is een vrij gemiddelde prijs. De humane variant van dit medicijn kost tussen de 40 en 80 cent per pil. Maar die mag officieel niet worden voorgeschreven en wordt uit de handel genomen.

Ik voer iets wat tussen hooi en voordroog in zit. Baal van 450 kg kost 65 euro, geen bezorgkosten als ik er 15 tegelijk af neem. Dus dat doe ik dan maar. Is wel een zeer proffesionele handelaar. Maakt niet uit in welk jaargetijde ik bel, hij kan altijd leveren.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:03

Ik heb droge, grote bale hooi uit de Biesbosch. 350 - 400 kilo voor 50 euro. Daar doe ik met 5 paarden 5 dagen mee.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:05

Ik heb dit jaar voor het eerst midibaaltjes voor 14-15.50 per stuk. Ervaring vanuit het verleden leert dat ik met één zo'n baaltje een dag of 5 kan voeren in de winter, 2 kleine paarden.
Vorig jaar had ik grote balen voor 45 euro per stuk inclusief bezorgen. Was een nette prijs, maar dit jaar kon ik via een buurman rechtstreeks van het land kopen. Dan is de keuze snel gemaakt natuurlijk.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:06

Wow, dat is nog eens een nette prijs, Wendy. Daarvoor zou ik direct inslaan. :))

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:18

Ik had afgelopen zomer midibaaltjes van zo'n 100/120 kg voor 20 euro per stuk.
Grote rechthoekige pakken van ongeveer 400 kg voor 50 euro per st.
En kleine baaltjes van ong 20 kg voor 3.25 per stuk.

Grote pakken kan ik helaas alleen buiten opslaan dus die koop ik alleen als er niks anders te krijgen is van goede kwaliteit.
Helaas is de loonwerker een stuk duurder geworden met wikkelen waardoor ze dit jaar waarschijnlijk op 75 euro per stuk komen.

De midibaaltjes vind ik lastig voeren omdat je ze dus rondom moet afwikkelen.

In juni heb ik 350 kleine baaltjes laten komen van de eerste snede. Dus ik hoop dat ik daar een eind mee ga komen.
Heb op moment nog voldoende gras en onze haf is nog steeds uit logeren dus heb alleen een groot paard en een mini pony staan.

Hoefsmid is hier standaard te vroeg.
Appt altijd dat van te voren hoe laat hij denkt te komen.
Dierenarts is altijd netjes op de afgesproken tijd en mijn hooiboer appt als hij bij huis wegrijdt.
Ideaal!!! :)

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 09:13

Natalie, dat loopt inderdaad erg op in de kosten dan. Ben benieuwd wat het hier in DL kost.

Ik betaal €70 voor een grote ronde baal en volgens mij €30 voor een groot pak. Ronde balen is hier mega onhandig want het hooi ligt in de garage naast de auto en dan kom je de auto niet meer uit

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:27

@ zoefie

Onze cushing pony is dit jaar ook super zwaar bevangen geweest hij moest bij ons tien dagen op de buut, verder gewoon geweekt hooi en een schraal stukje om op te staan. Het heeft 2 weken geduurd voor zeg maar hij terug in zijn normale doen was. Poeder kreeg hij in een handje muesli maar dat was het dan ook. Mss ben je niet veel met mijn raad heb er maar snel over gelezen over de pagina s maar het kan maar een idee geven mss he :)

Hopelijk snel beterschap !

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 17:54

Ik betaal 4 euro voor gewone baal hooi. Wel moeilijk geschikt hooi te krijgen voor mijn pony. Ik had laatst een mooie partij op het oog, laten testen en er zat teveel suiker in voor mijn prinsje

Ik heb echt een top hoefverzorger. Hij komt iedere 4 weken en altijd op tijd! Als het anders wordt krijg ik een appje van hem. Pfff in het verleden heeel veeel gewcht op hoefsmeden..

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 22:12

Met de groeples naar buiten, gezellig.
En prachtig weer!

Afbeelding

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 08:17

Anke dat ziet er leuk uit en het is inderdaad super weer op het moment

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 10:25

Heerlijk Anke, echt genieten na die regenachtige dagen. Leuke foto.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 13:10

Afbeelding

:+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 15:05

Leuke foto's! En inderdaad is het heeeeerlijk weer!

Vanmorgen om 8:00 stond de loonwerker op het pad *\o/* , mijn zand (20 kuub) werd gebracht. Heb een uur of 4 op de tractor gezeten om het allemaal een beetje te verdelen en uit te vlakken. Maar het ziet er goed uit, dus ik ben blij. Morgen zal ik nog wel uurtje rond tuffen, maar ik ben vooralsnog tevreden met het resultaat.

Ook nog even met mijn jonge Diva gereden en dat ging ook fijn. Zo meteen maar eens een fles witte wijn open trekken en gewoon even hangen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 16:32

Wat een heerlijke fotos in de zon <3
Ik heb in de zon uitgemest, ook fijn :+

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 16:40

Mooi jongens.
Had gehoopt zelf nog een mooie rit te maken met Stef. Hij wordt vandaag opgehaald. Maar ik lig met 40 graden koorts in bed. ;(

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 16:44

AbbyBlues schreef:
Mooi jongens.
Had gehoopt zelf nog een mooie rit te maken met Stef. Hij wordt vandaag opgehaald. Maar ik lig met 40 graden koorts in bed. ;(

Wat jammer :(:)
Ik heb nog altijd niemand voor die speklap hier dus je mag altijd langskomen ;)

Diva kan niet zo goed alleen staan
Afbeelding
Wilde eigenlijk mooie fotos van Kim maar die vond het allemaal wel prima :')

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 16:58

Zodra ik me weer wat beter voel spreek ik graag een keer met je af.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 17:04

Abbey, wat balen, gelukkig heb je wel nog mooie foto's kunnen maken

horzieloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 18:01

ik lees ook mee, heb geen paard (aan huis) maar vindt het toch leuk om mee te lezen :)