[INFO] Slowfeeders

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 15:52

Ik zou iig iets van een metelen rand om de bak heen maken, anders knagen ze binnen een hele korte tijd je he bak stuk. Ik weet niet of de bak dicht bij je huis komt te staan maar een metalen rek rammeld nogal in de bak, wij hebben er voor gekozen om een aanhangernet met haken in de bak vast te maken, en dan het net gewoon groot houden en het elastiek aantrekken op maat van je bak zodat het net helemaal om je hooi heen komt, dit hebben wij nu voor het derde haar en het werkt echt heel goed.

Sanniej_

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 21:32

Ik heb als projectje vijver net besteld om te kijken hoe dat houdt als extra net kom er net een te kort eigenlijk.
Heb wel dikste besteld die er was.
Ben 15 euro kwijt voor 4 bij 2 meter.

Ben benieuwd !

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 11:01

Vijvernetten zijn toch qua materiaal veel te dun... en dus te scherp !!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 11:32

kent iemand deze al? na 3:32 minuten filmpje komt hij in beeld, zelf gemaakt, en past precies een baaltje in

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 11:52

Interessant ontwerp, maar die afgeknabbelde stukje plastik vind ik minder./ Overigens heb ik dat gaas hier nog niet gezien.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 12:03

Marjo89 schreef:
Dani_ schreef:
[ [url=m/cumMpp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn paard is het niet eens met slowfeeden. :')

Wij hebben drie netten van Epplejeck, allemaal vol met gaten. Ik rijg het dicht met strowtouwtjes en op zich werkt dat wel. Maar zijn de netten die worden verkocht als 'extra strong' echt zoveel sterker? Want dan vind ik dat misschien nog wel de moeite waard om te proberen.

Ik heb van heunetze.de de extra sterk versie.
En deze zijn echt VEEL sterker dan andere netten, kortom voor mij nooit meer wat anders.
Mijn fjord sloopte in 3 weken tijd alle 3 de netten waar mijn pony's al een jaar uit aten :')
Wellicht was hij lichtelijk wat gefrustreerd, hij eet nu wel rustiger.

Dank voor je reactie. Zou je me een link kunnen sturen? Op een of andere manier kan ik de website niet vinden.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 12:57

Dani_ schreef:
Marjo89 schreef:

[ [url=m/cumMpp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn paard is het niet eens met slowfeeden. :')

Wij hebben drie netten van Epplejeck, allemaal vol met gaten. Ik rijg het dicht met strowtouwtjes en op zich werkt dat wel. Maar zijn de netten die worden verkocht als 'extra strong' echt zoveel sterker? Want dan vind ik dat misschien nog wel de moeite waard om te proberen.

Ik heb van heunetze.de de extra sterk versie.
En deze zijn echt VEEL sterker dan andere netten, kortom voor mij nooit meer wat anders.
Mijn fjord sloopte in 3 weken tijd alle 3 de netten waar mijn pony's al een jaar uit aten :')
Wellicht was hij lichtelijk wat gefrustreerd, hij eet nu wel rustiger.

Dank voor je reactie. Zou je me een link kunnen sturen? Op een of andere manier kan ik de website niet vinden.[/quote]

http://www.heunetzshop.de/Neue-Produkte ... f71umur0f4

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 19:30

DubbelDun schreef:
Vijvernetten zijn toch qua materiaal veel te dun... en dus te scherp !!

Excuus bedoelde vogel net heb het binnen maar ga het terug sturen is niet de dikte die ze op de website beschreven helaas.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:56

Vogelnetten zijn gelijk aan de omschrijving voor vijvernetten; net zo dun en dus te scherp. :D

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:43

Ik heb voor buiten in kuubkist een zandbak net, die is wel mooi stevig/dik. :)

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 00:07

Iemand advies voor mij ?
Ik zoek iets voor mijn fjord om de avond/nacht/vroege ochtend mee door te komen in de stal ;) iets waar minimaal 8kg in past ( of mogelijk 2 kleinere)
Hij is namelijk een ontzettende knoeierd haha hij smeert heel de stal onder met zijn kuilgras en dan eet ie het ook niet meer op dus nogal zonde.

Ik had alleen gelezen dat een hooinet slecht voor de tanden zijn ? ( verkeerde houding met eten, en iets over stof in de ogen/luchtwegen? )

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 08:17

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 10:39

Ik zag van de week iets voorbijkomen...

[/video]

Jammer genoeg nog niet betaalbaar zeg maar. :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 10:54

En hopen dat er geen sneeuw of iets anders met het zonnepaneel gebeurd want dan krijgen de paarden niks te eten (als ie net dicht zit).

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:06

Je kan met je mobiel even op de app kijken of 'ie 't doet geloof ik. Dat dan weer wel voor dat geld. :D

(Toch droom ik daar van, dat ik halverwege een leuke film niet af hoef te haken omdat ik moet gaan voeren wat net niet lukt in de reclame maar gewoon even op de camera kijken of ze staan te eten. Ik vind ze super leuk en verzorgen doe ik met plezier maar ik heb ook nog werk, een studie en een huishouden en een gezin dus alles waarmee ik minder tijd aan de verzorging besteed en meer aan rijden als ik na al het andere nog tijd over heb is welkom. En dan zonder dat ik me arm koop aan voer omdat je dan maar onbeperkt geeft.)

jvwFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:51

Je kan zelf heel makkelijk een slowfeeder maken. er zijn genoeg tutorials op internet. Vaak kan je er een oude container gebruiken of een voederbak.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:37

met tijdsinterval, dan kunnen ze gewoon gaan eten, onbeperkt, maar op bepaalde tijden?

Zou niet echt mijn keuze zijn, ideaal mss voor paarden die echt strikt rantsoen hebben zodat je ze om de zoveel tijd kunt een kleine hoeveelheid laten eten, maar dan zou ik eerder opteren voor een voederbox met chipherkenning of halsbandherkenning zodat het paard zelf kan gaan kiezen wnnr die wil eten en dan zoveel kilo of zoveel minuten krijgt.

Nu dwing je ze te eten op momenten dat je kiest, anders loopt het weg. Ik laat ze liever zelf bepalen wanneer ze honger hebben en wanneer niet ...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:41

Ik denk dat het lood om oud ijzer is...een paard wat niet kontinue kán eten zal altijd honger hebben op tijden dat het mág eten. En er zijn nu eenmaal paarden die gaan maat weten te houden met eten en/of waar het ivm een aandoening niet mogelijk is om ze altijd eten ter beschikking te stellen.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:45

Zoiets ja Duhelo. Als je uitrekent hoelang ze over 1 kilo doen kun je bij paarden die snel dik worden zorgen dat ze niet heel veel meer kunnen eten dan ze nodig hebben.

Ik ben al een poosje met mijn vriend aan het puzzelen voor zoiets. ik weg nu elke ochtend en avond 10 kilo kuil af wat mijn 2 dames moeten delen (2 voerplekken) en voor de rest is er onbeperkt stro. Maar ik ben het beu dat ze van het stro zo'n bende maken en dat ik s'avonds speciaal voor te voeren nog langs moet. Kost onnodig veel tijd zo met vegen opruimen harken en wegen en reistijd elke dag.
Ik heb het er graag voor over maar heb ook nog zoveel andere dingen te doen. Bovendien moeten de mijne idd een sober dieet, anders komt het niet goed.

Eten wanneer je wil is idd fijn, maar dat is hier ontaard in hooi/stro eten omdat het chill is en tijdens het kauwen de helft uit je bakkes laten vallen en dan niet meer opeten want pff het heeft op de grond gelegen en dan vinden we het niet meer lekker, bovendien zit er nog genoeg in de bak...

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 18:20

Ik verkoop een net van ongeveer 75 bij 180, kleine mazen (2cm geloof ik, kan ik even nameten). Merk is barefoot, ik maak 'm nog even schoon. Hij is overbodig geworden, mocht iemand hier interesse hebben.

Mijn pony's krijgen tegenwoordig onbeperkt hooi in de wei en s'avonds gaat een van mijn pony's op stal, hij krijgt een vol hooinet waar hij de hele nacht mee doet.

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 18:55

Ik heb wel interesse.
Is het een hangmat of een vierkante?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 19:29

Ik stuur je even een pb.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 21:01

Gypsy schreef:
Zoiets ja Duhelo. Als je uitrekent hoelang ze over 1 kilo doen kun je bij paarden die snel dik worden zorgen dat ze niet heel veel meer kunnen eten dan ze nodig hebben.

Ik ben al een poosje met mijn vriend aan het puzzelen voor zoiets. ik weg nu elke ochtend en avond 10 kilo kuil af wat mijn 2 dames moeten delen (2 voerplekken) en voor de rest is er onbeperkt stro. Maar ik ben het beu dat ze van het stro zo'n bende maken en dat ik s'avonds speciaal voor te voeren nog langs moet. Kost onnodig veel tijd zo met vegen opruimen harken en wegen en reistijd elke dag.
Ik heb het er graag voor over maar heb ook nog zoveel andere dingen te doen. Bovendien moeten de mijne idd een sober dieet, anders komt het niet goed.

Eten wanneer je wil is idd fijn, maar dat is hier ontaard in hooi/stro eten omdat het chill is en tijdens het kauwen de helft uit je bakkes laten vallen en dan niet meer opeten want pff het heeft op de grond gelegen en dan vinden we het niet meer lekker, bovendien zit er nog genoeg in de bak...

in een dergelijk geval snap ik je zeker.
ik ben gezegend met een oude merrie die vlug te mager wordt, en een jaarling die te mager is, en dan mijn zesjarige die wel extra heeft maar ik in het werk kan zetten :D.

Er was ooit een bokker die een soort voederplaatsen maakte achter een stroomdraadje. Met een timerklok ging de stroom op een bepaald moment eraf (ik geloof dat het draadje zelfs opensprong en zichzelf oprolde, waardoor de verschillende voederplekken op verschillende uren opengingen). klinkt een stuk goedkoper, maar vraag me nie meer wie het was ...

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 21:41

Ja die heb ik gezien ja! Maar ik kijk nog even waar mijn vriend mee op de proppen komt, die is elektrotechnicus en kan hopelijk iets sjieks maken.

Vlinder2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 20:03