Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 11:52

Plaatje, Malenka!

Ik ben inmiddels aan de frambozenbladthee. :+ Bewegen doe ik wel. Grote opruiming in de stal.

Afbeelding

De zadelkamer was een chaos en vies. Nu een stuk frisser. Spullen naak ik schoon en leg ik weer terug. Ook moet ik nodig spullen kwijt. Niet nodig om zo veel te hebben voor 1 of 2 paarden.

Hebben jullie ook alweer zo verschrikkelijk veel gras in de wei? Ik moet zien te regelen dat het er nog een keer afgaat voor de herfst.

Malenka

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 12:02

Wat een mooie ruimte Lorette!
En succes in wat gaat komen en deze laatste loodjes van je zwangerschap. Ik hoop dat je er ook van kunt genieten.

En bedankt voor de leuke reacties op de foto's van jonge Nilay. Ik ken hem nu vanaf zijn geboorte en heb hem 20 jaar (kocht hem als jaarling) en ik merk dat ik ergens al aan het terugkijken en afscheid nemen ben. Zeker als ik terug kijk op deze 'gezonde' foto's dan denk ik dat hij het echt al heel lang heeft volgehouden met al zijn kwaaltjes en het niet eerlijk is om te willen rekken. Hij heeft me zo bizar veel gegeven. Van hem zou je er qua karakter 10 willen hebben. Altijd zonder problemen alleen op avontuur. Vele kilometers aan enthousiasme en het is altijd opstappen en wegrijden. Zelfs na lange periodes rust. Met recht een gouden paard. Hij verdient het niet om weg te kwijnen.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 12:07

_Lorette_ schreef:
Plaatje, Malenka!

Ik ben inmiddels aan de frambozenbladthee. :+ Bewegen doe ik wel. Grote opruiming in de stal.

[ Afbeelding ]

De zadelkamer was een chaos en vies. Nu een stuk frisser. Spullen naak ik schoon en leg ik weer terug. Ook moet ik nodig spullen kwijt. Niet nodig om zo veel te hebben voor 1 of 2 paarden.

Hebben jullie ook alweer zo verschrikkelijk veel gras in de wei? Ik moet zien te regelen dat het er nog een keer afgaat voor de herfst.

Prachtige ruimte zo zeg!

Malenka, echt een gouden paardje dus! Natuurlijk verdient hij geen weg kwijnen, geen enkel paard. Maar ik snap wel wat je zegt. Zo’n keuze is moeilijk maar wel dapper! :knuffel:

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 12:09

Lastige beslissing Malenka.

Wat een prachtige ruimte Lorette!! Sterkte nog met de laatste loodjes van de zwangerschap. Hopelijk is het eind van je termijn al wel een beetje in zicht.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 12:12

Malenka, ik begrijp je helemaal. De laatste jaren 2 veel te jonge paarden weloverwogen in laten slapen. Dat zijn geen korte termijn beslissingen, maar dat gaat in fases. Je voelt vanzelf wanneer het genoeg geweest is.

Ik merk aan alles dat je zowel gevoel als verstand mee laat spelen. Je bent een superbaasje :knuffel:

Erg mooie ruimte Lorette.
Fijn om zo gemakkelijk alles te kunnen pakken.
Je zet me aan het denken ha ha
(We hebben alles in afgesloten zadelkasten)
Laatst bijgewerkt door boemel op 16-07-25 12:27, in het totaal 2 keer bewerkt

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 12:21

Mooi Lorette! En nog lekker actief zo met een dikke buik :D

Malenka, snap je ook, heb voor dezelfde keuze gestaan met Kaat op een gegeven moment is het niet anders.. hoe mooi de tijd ervoor ook was, wij kunnen de keuze maken.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 15:59

@Malenka, wat een plaatje!
Je doet alles wat je kan he :(:)

@ Lorette, lekker bezig, heb hier ook nog een zadelkamer als je zin hebt hoor :D

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 16:17

Hoort zo’n opruimwoede niet bij de bevalling?
Gaat nu vast snel gebeuren :knuffel:

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 16:43

Meer bij het gegeven dat er tijdelijk geen paarden staan en het nu handig is om even wat achterstallig werk te doen nu het nog kan. :P

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 17:25

Volgens mij is het vorm van nesteldrang en zal het ieder moment komen :+

Ik vind het trouwens echt grappig dat we elkaar hier niet alleen helpen en adviseren bij zaken direct gerelateerd aan paarden aan huis houden, maar dat ik hier bijvoorbeeld ook voedingsadviezen lees voor paarden of tips om de bevalling in gang te zetten.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 18:14

Hoe ver moet je dan in zo'n nesteldrangproject zitten voordat er iets gebeurt? :')

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 18:41

Is je huis ook al schoon en opgeruimd? :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 20:06

Haha volgens chatgtp gebeurt het al vanaf 30 weken zwangerschap dus ik denk niet dat het, hetzelfde is als bijvoorbeeld bij een kat of konijn :+

Maar toch zou het fijn zijn als je snel kan bevallen en dit toch een teken is.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 20:23

Hoeveel weken was je Lorette?

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 20:44

Ik hoop dat je snel je baby in je armen hebt Lorette. Je tijd wel nuttig besteed aan de zadelkamer zo te zien. Mooie ruimte! Wij zijn de schuur aan het verbouwen en ben druk aan het bedenken en inspiratie opdoen hoe is de zadelkamer wil. Wil ik een aparte afsluitbare ruimte en dan alles zo mooi open aan de muur of een open ruimte met kasten waar de spullen in moeten? Lastige keuzes vind ik het..

Hier zie je een stukje van de paardenspullen gedeelte links in de hoek met de witte kasten. Er staat ook nog een soort kastenblok op keukenblok hoogte. Maar de hele schuur en indeling gaat op zn kop.

Afbeelding

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 21:01

Voor mij was dit handig in combinatie met wat kasten voor spullen. Maar nu we 1 of 2 pensionklanten overwegen is het juist niet praktisch om alles zo open te hebben. Al denk ik dat het in theorie prima moet kunnen dat iedereen bijv. 2 zadelsteunen, 2 hoofdstelhaken en 2 halsterhaken heeft met een kast voor overige eigen spullen. Ik kan (of wil??) me niet voorstellen dat iemand dan mijn zadel of hoofdstel zou pakken. Of laarzen/cap, die heb ik ook open en bloot hangen. Het vogelnest op de laarzen is na een paar jaar eindelijk verwijderd. :')

Moet wel zeggen dat we uiteindelijk een keer muizen in de wollen dekens hadden, dus sindsdien liggen alle dekens in goed afgesloten bakken. Vind het te vies voor woorden en ook echt enorm jammer van goede dekens.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 21:03

Gezien alle stof overal wil ik straks een afgesloten kast in de zadelkamer :') maar goed ik heb alleen een 50 jaar oude zadelkast in huis bij de oude stallen die in huis zitten. Dus ooit maken we een zadelkamer in de schuur en dan wil ik m’n zadel alsnog in een dichte kast waar een extra slot op kan.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 21:18

Wij hebben in onze grote nieuwe schuur ( goed geïsoleerd, warm en droog) tegen één wand kasten gemaakt om alle paarden spullen weg te stoppen.
Die schuur wordt ook gebruikt voor klussen en gereedschap, dus vanwege stof, alles in kasten.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 21:40

In mijn zadelkamer hangt het net zoals bij jou lorette en niemand heeft ooit mijn spullen gepakt.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:24

@KletsKoekje, ik heb nu alles open, wel achter een deur, maar ik ga straks in de winter alles juist achter kasten doen. Dat lijkt wat netter vind ik persoonlijk :-D

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:12

Over de stof heb ik nog niet eens nagedacht, goede van jullie!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:22

Zo'n open opstelling, zeker zo afgewerkt met hout en netjes opgeruimd vind ik er ook echt prachtig uit zien.
Mooier dan de kasten die wij nu hebben, waarbij aan de kastdeuren een samenraapsel van halsters hangt en bovenop de kasten dekens in zakken en dat soort losse troep.
Maar zoals ik al zei, wij weten dat in deze schuur stof gemaakt gaat worden met klussen en zagen dus daarom tuig achter een deur, in een kast...

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:41

Ook leuk om al die verschillende oplossingen te lezen.

Ik wil graag een antieke kast kopen waar mijn zadel in past. We hebben namelijk nog geen grote schuur en dat gaat voorlopig ook niet komen door budget restricties. Dus mijn paarden spullen liggen in huis.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:16

ik heb 1 ruimte voor hooi/ stro voer en opslag/. Alles in kasten dus ivm stof
aantal ladekasten en 2 zadelkasten, een roldeur kast voor de dekens

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:38

Ik kan zo met de hond naar de arts vanwege een oorontsteking. Ze heeft dr hele leven al allergieen en oorontsteking is 1 van de symtomen, Staat nu dagelijks op prednison voor de jeuk, de allergie medicatie deed te weinig en kost ook nog eens een fortuin.
Ze is 1 van de opvangers die ik ooit gehad heb en is teruggekomen en is blijven plakken. Dat gaat mijn beurs niet zo leuk vinden denk ik en dat terwijl ik nu al weet wat voor medicatie ze nodig heeft maar er hoort natuurlijk weer een consult bij.

De tinker heeft 0 respect voor draadjes, met of zonder stroom. 1 perkje van de track is inmiddels al zo platgetrapt dat de helft van de planten die er staan kapot zijn. 4 draden, laagste op +_ 25 cm hoogste op 160 en nog wurmelt hij zich erdoorheen.
Ik heb net de palen dichter bij elkaar gezet en er fruitboompalen tegenaan geschroeft. Hier kan hij niet zomaar onderdoor hoop ik. Natuurlijk kom ik wel meteen een stroomdraadje ervoor spannen want de xxl shetlander en zijn kleuter vriend gingen al terwijl ik aan het schroeven was aan het hout knagen.
-:(-