Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
neile schreef:Oké, 't is hier weer een waterpartij. SSDesign, ik ga je een berichtje sturen om mss volgende week van de kerstvakantie eens bij jou te komen kijken om inspiratie op te doen, als je dat nog steeds ziet zitten.
Belker schreef:Jeetje wat een nette hooiprijzen.
Ik bestelde die grote via Louis Venhorst en betaalde €127,50 per pak. Dit jaar kwam er nog eens €20 bij. Nu heb ik kleine baaltjes voor €4,25. Ik heb via de mestboer nu 4 ronde balen staan. Zijn ook iets van 350 kg en kostten €60 per baal.
8nnemiek schreef:Is er iemand die het leuk vindt om met mij mee te denken?
Ik wil mijn weides een beetje opnieuw gaan indelen, en liefst iets meer als paddock paradise.. Maar ik kom er toch niet helemaal uit.
Zo is het nu:
[ [url=m/AHo6n0.jpg]Afbeelding[/url] ]
De paddock/rijbak is 35x20m groot.
We hebben nu onze moestuin achter in de wei, die ga ik verplaatsen naar de rijbak, waardoor die wat kleiner wordt, en omdat ik deze eigenlijk nauwelijks nog gebruik om te rijden wil ik deze inzaaien. De omheining rond de bak is een vaste omheining, die kan niet worden aangepast, en het enige poortje zit bij het verharde stuk.
Vanaf het huis/gazon moeten we naar de rechterschuur kunnen lopen, dus daar moet in ieder geval een paadje lopen.
Rondom het perceel staan veel bomen, waardoor het niet echt lukt om een track helemaal rondom het perceel te maken, dan blijft er nauwelijks weide over.
Maar er zijn vast mensen met betere ideeën dan ik![]()
Dit was mijn enige idee tot nu toe![]()
[ [url=m/Jz2gEo.jpg]Afbeelding[/url] ]
neile schreef:Ik heb een pensionklant in de vorm van mijn beste vriendin die hier haar paard heeft staan. Ze betaald gewoon de onkosten van het hooi en haar eigen voer. Ik heb het overwogen om effectief een pensionplek aan te bieden, eventueel ook vreemden, maar ik heb geen zin in iedere keer volk over de vloer. Ik ben ook wel wat bang om belazerd te worden: pension dat niet betaald wordt, ook zien hoe andere mensen niet goed voor hun paard zorgen bij bvb dierenartskosten... Ik heb geen zin om op een paard te staan kijken waarvan ik écht vind dat het meer zorg nodig heeft.
Marjo89 schreef:Belker schreef:Jeetje wat een nette hooiprijzen.
Ik bestelde die grote via Louis Venhorst en betaalde €127,50 per pak. Dit jaar kwam er nog eens €20 bij. Nu heb ik kleine baaltjes voor €4,25. Ik heb via de mestboer nu 4 ronde balen staan. Zijn ook iets van 350 kg en kostten €60 per baal.
Ik had eerder ook besteld bij Venhorst, maar spijt mij wel begrijp niet dat mensen dit nog doen.
Ik vond het hooi niet van kwaliteit.
8nnemiek schreef:Dat was ook mijn eerste ingeving inderdaad, maar de bomen staan te dicht op de omheining en daar kunnen ze niet achter langs, dus het paadje zal er dan voor langs moeten lopen. De fruitbomen staan afgeschermd.. Dus dan houd je uiteindelijk bijna geen gras meer over![]()
Maar misschien moet ik dat idee echt eens goed op schaal uittekenen met de juiste padbreedte, en kijken wat ik dan daadwerkelijk aan gras over houd.
Zoals ik de paden nu heb getekend zijn ze grof geschat zo'n 2 tot 3 meter breed, en dat is misschien al wat aan de krappe kant.
[ [url=m/eWwq40.png]Afbeelding[/url] ]
Daihyo schreef:Nice!
Ir111 ga je dit het lostrekken en zand storten zelf doen of laat je het doen? En in geval van het laatste: door wie?