Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ohjajoh6 schreef:@Palousa boy. Ik gebruik al jaren butox, maar het helpt geen 6 weken tegen de vliegen ben ik bang. Nu spuit ik het verdund op, ivm allergische reacties van mijn kleine, maar dat werkt hooguit 2 dagen en dan zitten ze er weer constant op het lijf. Tegen dazen doet het al helemaal niets. Het enige wat een beetje helpt zijn vliegendekens.
Heb nagenoeg geen last van teken met de butox en dat vind ik al heel wat eigenlijk....
Anke schreef:Die grote D's van mij hebben dekenmaat 185 (tinker en pinto).
Moet je bij de vliegenuitrijddeken een maat groter?
Ilsje_007 schreef:Bedankt voor de tips.
De loonwerker had al voorgesteld om eind juli te spuiten, dan 4 weken later het te frezen en daarna opnieuw in te zaaien. Misschien moeten we met de hand zaaien, want hij heeft zon grote tractor, die kan de draai naar het weiland niet goed maken. En dan zou het land tot het voorjaar niet worden gebruikt door de paarden...
Het kleine weilandje hebben we meteen na het inzaaien flink gekalkt en een beetje gemest en daar staat nu een serieuze grasmat op. Ik ga het binnenkort weer maaien met de benzinemaaier. Hopelijk kunnen de paarden er over 1-2 maanden op.
Hoevaak kalken jullie? Ik twijfel of het kleine weiland nog een keer moet.
palousa_boy schreef:Ik stond van de week nog met lucerne zaad in m'n handen om in de wei wat te zaaien. Maar daar is het eigenlijk een beetje laat voor dus dat komt volgend jaar wel.
De hooi wei staan bergen jkk. Maandag een klein beginnetje gemaakt met eruit trekken van die bende. Ik hoop dat ik op het ergste deel ben begonnen![]()
Ben 2 uur bezig geweest en misschien net 20m2 gedaan en had 2 kruiwagens vol.
Hoop dat ik met de steker/trekker die we gehaald hebben toch de meeste wortels eruit krijg.
Dan mag het gras hun werk doen om de gaten weer op te vullen en hoop ik volgend jaar wat minder te hebben weer.
Na het maaien over een paar maanden nog een rondje voor het jonge spul.