Nee ze ging tot zondag vrij vlot de trailer in. Toen ik thuis was nog ff paar keer in en uit en liep ze er zo op en af. Dus waarom ze nu niet wilde? ze is nogal kopschuw en bang voor doorgangen dus denk dat dat het is. Hoop dat t morgen bij daglicht wel wil. Moet t ook alleen doen want vriendlief is niet handig met paarden en krijgt er zoveel spanning door dat het averechts werkt.
Gek dat ze ineens de trailer niet op wilde Marjan!
Dais_
Geplaatst: 01-11-23 00:35
Hokuspokus, halloween... ik snap wel dat ze niet mee durfde te gaan
manzano
Geplaatst: 01-11-23 00:42
Dais_ schreef:
Hokuspokus, halloween... ik snap wel dat ze niet mee durfde te gaan
Hahaha dat dacht ik ook.... Ik was ook niet mee gegaan naar een hocuspocus meneer.... Zeker vanavond niet
boemel
Geplaatst: 01-11-23 07:07
Wel heftig zoveel water Malenka. Wij hebben een plek in de wei waar heel veel water in staat. Af en toe komen er ganzen en eenden in. Gaaf fornuis! Heb je al eerder op zo’n manier gekookt?
Oh wat balen Marjan! Al die tijd in je eentje staan prutsen of met z’n tweeën?
Het is zo vervelend afspraken maken als je laadproblemen hebt.
Zo fijn als je alleen kan laden. Dat lukt nog niet hier. Heb vrijdag wel les waar ik met de trailer heen moet, dus hopelijk kan mn vriend ff helpen. Dan staat hij er in 2 minuten op.
DubbelFun
Geplaatst: 01-11-23 10:12
@malenka: dat lijkt me een gewichtig fornuisje Die pijpjes links is voor water? Of kan hij ook op gas ?? @marit: drukke tijden dus. Hopelijk met de verhuizing wel beter weer! @marjan: misschien was jij onbewust gespannen voor de 'vreemde' behandeling ??
De plassen in de paddock vielen me mee, maar dat we de 'natste oktober ooit' hebben gehad is wel duidelijk.
Dais_
Geplaatst: 01-11-23 10:18
Alleen laden is een kwestie van oefenen. Ik had altijd mijn man als back up, maar uiteindelijk wilde ik het ook gewoon graag alleen kunnen. Het lukt me nog niet door haar vooruit te laten lopen, maar ik loop voor haar uit, zeg dat ze moet blijven staan en loop zelf naar achter en dat gaat ook goed.
Maar nu gaat ze nergens heen want met haar dikke pook past ze niet meer tussen het schot van een 2-paardstrailer vrees ik . Ze is echt al model kamerolifant
Malenka, wat een mooi fornuis!
Boemel, wat sneu dat de behandelingen zo'n strijd zijn
boemel
Geplaatst: 01-11-23 10:19
Ondanks dat ik niet zo’n stoere ben, zijn ze wel alledrie alleen te laden.
Orale sedatie was niet genoeg, brak ze opnieuw doorheen. Dus toch nog een injectie erbij gehad. Sonderen ging goed. Hopelijk hopelijk was dit de laatste keer. Zekerheidshalve ga ik de vlozaadkuur nog wat verlengen tot aan de nieuwe foto’s volgende week vrijdag.
Vanmorgen was ze wel heel lief tegen ons. De mest was ook redelijk. Hopelijk is het een goed teken.
MarjanB
Geplaatst: 01-11-23 10:21
Df nee niet zenuwachtig oid, wel moe maar goed ze heeft en karakter maar is ook bang. Dus in dit soort situaties geen handige combinatie.
Ja heb idd alleen gedaan want vriendlief die raakt zo onrustig dat ik meer met hem bezig ben dan met paard
Met kaat ook ik doe het alleen en dat werkt het beste. Je hoeft dan ook alleen op jezelf en paard te letten
2 paards trailer is ook veel makkelijker alleen laden. Heb een 1,5 paards. Is ook veel oefenen. Was ik toevallig ook mee begonnen afgelopen weekend. Ze lopen er prima op alledrie, alleen is de stang dicht doen/blijven staan een dingetje. Ben gewoon verwend met mn merrie die in een drafje voor je uit erop loopt M'n ruin loopt nu ook voor me uit erop en blijft staan als er maar een hooinet in hangt alleen uitladen is met hem lastig, zeker op vreemde locatie. Dan heeft hij zo veel stress. De nieuwste is gewoon echt nog oefenen. Voor nu gewoon even extra handje voor de stang. Dan zijn we met 2 minuten klaar. Scheelt ook stress.
joyce83
Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-23 10:43
Mijn oudje was daar altijd wel een kleine rotzak in. Laden met de intentie om echt weg te gaan ging niet, oefenen ging 9 van de 10 keer gelijk goed. Met andere woorden het lag vooral aan mij Hebben ook wel eens gehad dat we wel erheen waren gekomen maar niet terug... Ben toen in de schemer door het bos nog naar huis gevlogen en mijn man stiekem met de auto en trailer terug. Was niet echt ver maar was er niet op voorbereid dus hij wachtte ons wel op bij het oversteken van een druk punt.
Guus ging de eerste keren eigenlijk wel in 1x erop terwijl ze het nooit gedaan had. Alleen de laatste keer ging ze echt klieren. Angst was het niet want ze stond gewoon op de klep te stuiteren, maar oudje stond te roepen dat ze weg ging. Ze vind het echter wel echt spannend erop, ze is er alle keren zeiknat van het zweet afgekomen.
Nou hier is de bak nog nooit zo nat geweest als nu. Als het even 1 of 2 dagen niet regent zal het grotendeels wel weg zijn behalve bij de stallen helaas. Dat is nu echt flinke modder geworden. Nadeel is dat ik dus nu niet erin kan met auto om hooi aan te vullen.. Baal ik wel van dat wordt nog even puzzelen hoe ik dat ga doen. Denk in de garage waar de pakken nu op de aanhanger staan dan maar netten vullen en bladzakken en die maar in het voorraadhok leggen. Is denk ik niet echt een pak waar ik de plakken handig af krijg anders ga ik plak voor plak maar omleggen.
Boot zou dit weekend komen, maar dat gaat niet door. De auto zal nu echt wel flinke sporen trekken als hij al niet blijft hangen in de modder. Maar mijn ouders betalen een gedeelte mee dat hij bij de haven blijft. Ik vind het prima, kunnen we er een jaar over nadenken wat volgend jaar.
Boemel, nee ik heb nog niet eerder zo'n fornuis gehad. Maar ik heb meerdere mensen gesproken die ze wel hebben en heb er wel vertrouwen in dat het goed komt.
DF, ja hij weegt bijna 400kg... Die pijpen zijn om een groot boilervat op aan te sluiten voor warm water. Hij geeft genoeg warm water voor 9 radiatoren of in ons geval voor vloerverwarming in alle ruimtes en warm tapwater in de keuken en voor de douche.
Marit, er is zeker verschil tussen G4 en mudcontrol. Ze hebben beide hun voor en nadelen. G4 is buigbaar en kan daardoor goed de heuvel op en af. Het heeft echter wel echt een goed voorbereide ondergrond nodig want anders trappen ze het de grond in, trekt het allemaal krom en breekt zelfs af. De mudcontrol platen kun je daarentegen zo in de modder leggen. Ze zijn heel erg stug en daardoor vormen ze samen een sterk oppervlakte wat de druk verdeeld en daardoor goed recht blijft. Het nadeel is dus dat ze niet handig zijn met hoogteverschillen anders dan een hele flauwe glooiing.
En trailerladen... Als je zelf een combinatie hebt kun je in ieder geval nog oefenen op momenten zonder druk. Ik vind vooral altijd de wisselende combinaties en chauffeurs een probleem. De paarden weten niet waar ze aan toe zijn en je merkt dat ze dan toch met veel minder vertrouwen instappen.
Gisteravond de kippen ook naar gevangen en in de doucheruimte gezet. Ook hun ren is vol gelopen met water (alles op het normale maaiveld staat inmiddels blank).
Hier is het ook echt nat. Begin stukje paddock zak je weg, derest nat maar stevig. De wei drama.
Ze eten me arm,27 kg per dag. Door de nattigheid kan ik nu geen kleine baaltjes sjouwden door de wei en paddock dus negen midi baaltjes gebracht. Vlas gehaald en kippenvoer, hardgelopen. Druk met verbouwen en studie. Hopelijk over vijf maanden klaar maar nog veel te doen.
Balen zeg Marjan van het laden
Boemel, wat sneu. Hopelijk was dit de laatste x. Begrepen ze maar dat het in hun belang is.
Hier vermaken de kippen zich nog goed buiten. Nog genoeg droge stukjes.
DubbelFun
Geplaatst: 01-11-23 12:39
Je kunt beter eenden gaan houden op die manier. Kippies zitten er zo wel lekker bij
Ik heb deze week 2 uitlaathondjes alleen de ene is een jonge Belgische Herder met teveel energie. Dus ik dacht ik gooi wat stokjes. Nu is ie alleen een beetje té enthousiast en heeft al 2x mijn vinger te pakken gehad als ie de stok pakte terwijl ik hem ook net wilde pakken en net wilde ik de stok gooien en sprong hij omhoog en had mijn arm te pakken. Dwars door mijn jas heen; jas niet kapot, ik wel. Meeste blauw, maar ook een klein puntje bloed. Hond meteen gecorrigeerd, maar dat komt niet binnen. Dus voortaan geen stokjes meer gooien. Thuis meteen de boel goed met Hibiscrub ingesmeerd en een pleister er op. Het zal wel goed blauw worden en hopelijk hoef ik geen tetanus shot te halen.
DF, dat klinkt als een pijnlijke beloning voor je goede bedoelingen. Iets te enthousiaste hond. Misschien is twee stokken een oplossing? 1 gooien en 1 die bij jou achterblijft en dan zo rond?
En het is zeker de bedoeling om ook eenden te houden. Hopelijk volgend jaar. Die zullen wel blij zijn met zo'n natte tuin.
2 stokken ook geprobeerd, maar hij is zo verdomd snel dat ie vaak al weer bij me terug is voor ik de stok gepakt en gegooid heb. Ik heb niet zoveel kracht om heel ver te gooien