Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 18:25

Symke, dat met die kittens herken ik wel.
Toen we net kittens hadden, stonden kittens geadverteerd voor honderden euro's en die waren binnen no time gereserveerd.

Ik kon toen nog niet adverteren, want ze hadden oogontsteking. En daarna was ik eigenlijk te laat, want heel Marktplaats stond vol.
4 kittens hebben gelukkig een heel goed adres gevonden. Allemaal prinsen en prinsesjes geworden, ha ha.

1 hebben we er gehouden.
Maar, ik heb echt wel even stress gehad dat hier heel veel katten zouden blijven.

Ik heb even 9 katten in huis gehad. Ik maakte echt iedere dag 3 kattenbakken schoon, maar het rook echt vies in huis.

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 19:08

boemel schreef:
Toen we net kittens hadden, stonden kittens geadverteerd voor honderden euro's en die waren binnen no time gereserveerd.

Ik kon toen nog niet adverteren, want ze hadden oogontsteking. En daarna was ik eigenlijk te laat, want heel Marktplaats stond vol.
4 kittens hebben gelukkig een heel goed adres gevonden. Allemaal prinsen en prinsesjes geworden, ha ha.

1 hebben we er gehouden.
Maar, ik heb echt wel even stress gehad dat hier heel veel katten zouden blijven.

Ik heb even 9 katten in huis gehad. Ik maakte echt iedere dag 3 kattenbakken schoon, maar het rook echt vies in huis.

Fijn te horen dat jij hetzelfde had en dat je en de kittens en de stank kwijt bent!
Als ik er een zie gaan loop ik er al heen naar toch stinkt het.
Manlief heeft ze nu op Facebook, hopelijk lukt dat.
Weet alleen niet zeker of het poesjes of katertjes zijn en dat willen mensen wel graag weten.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 20:36

Symke schreef:
boemel schreef:

1 hebben we er gehouden.

Fijn te horen dat jij hetzelfde had en dat je en de kittens en de stank kwijt bent!
Als ik er een zie gaan loop ik er al heen naar toch stinkt het.
Manlief heeft ze nu op Facebook, hopelijk lukt dat.
Weet alleen niet zeker of het poesjes of katertjes zijn en dat willen mensen wel graag weten.

onduidelijk te zien of zie jij het niet? anders hier eens foto`s plaatsen, vast mensen die mee willen kijken? Bij een katertje zit het 2e gaatje veel lager dan bij een poesje

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 22:09

En anders kun je vaak ook bij de dierenkliniek aan de assistentes vragen om even te controleren. Doen ze niet moeilijk over.

Ik zou overigens niet snel honderden euro's neerleggen voor een vuilnisbakje.
Gratis af te halen vind ik tegenwoordig ook niet meer kunnen; het zijn immers levende wezentjes die recht hebben op een goed leven en dat is soms nog wel eens lastig als iedereen ze overal op kan halen alsof het wegwerp-artikelen zijn.
Hier komt niet eerder weer een nieuwe kat ( of twee) als de oude is overleden. En die doet het nog uitstekend, ondanks haar 16 jaar...

Ons nieuwe paardenleven is begonnen hoor;

vanavond eerst shetje even van mooie voeten voorzien; Ze liep gelijk tien keer beter; de tenen achter waren echt te lang en de voeten waren scheef en duidelijk toe aan een vijlbeurt. Dat is nu grotendeels opgelost.
Daarna mocht ze ze gelijk uitproberen; grondwerk, goed instappen en buigen en daarna nog een paar rondjes aan de longe; eerste keer met haar; maar ze luistert helemaal prima. Er moet nog wel gewerkt worden aan die scheefheid, maar dat gaat wel goed komen.

Terwijl ik aan het vijlen was, was ML Bennie aan het longeren. Bennie was het er niet zo mee eens en had een paar keer bezoek van bakkabouters, dus de bak moet morgen ook echt gesleept worden. Lange tijd geleden dat ie zo in gebruik is geweest.

Mental note: volgende keer in de andere volgorde longeren... :D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 00:37

Lekker bezig greendragon!

En ja hoor, plaats maar foto's van de kittens hun achterwerken, ik kijk graag mee. Is inderdaad niet moeilijk te zien :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 09:09

Ik heb járen katten gehad en ik heb altijd veel verschil gemerkt in wat er in de kattenbak zit aan steentjes/korrels e.d. Én of je een open bak hebt of eentje met een kap en klepdeurtje.

Ik moet ook nodig de heven weer doen, maar dat wil ik mijn rug nu niet aan doen, dus ik zal de smid maar een berichtje sturen (en hopen dat ie niet op vakantie is).

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 17:46

Hoefjes van een minishet zijn ook wel een verademing versus de hoeven van een paard. Je kunt er ook nog bij wijze van bij gaan zitten. ;-)

Wat voor temperaturen staat er bij jullie in de voorspelling voor volgende week?
Ik zie nu de 40 letterlijk in de app staan voor dinsdag %)

Wat gaan jullie doen ter voorkoming van hittestress?

Ik las nog ergens dat een lichte vliegendeken kan helpen, omdat deze de zon weerkaatst. Shetje is zwarter dan zwart en die voelt nu ook al warm aan op de rug. Duidelijk verschil met de spierwitte Bennie.
Mijn oudje (bruin) liep altijd met vliegendeken dus daar nooit iets aan gemerkt..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 18:07

Deels reden voor de (lichtblauwe) vliegendeken van Jasmijn is dat ze er onder minder heet aan voelt als puur op de zwarte haren.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 18:16

Ik heb geregeld dat ik thuis kan werken en ze gaan overdag tijdens de ergste hitte op stal. Voornamelijk ook ivm de vliegen en dazen waar ze gek van worden.

Ik moet nog 2 achterhoeven vijlen van mijn ene merrie, maar mijn rug had er ook ff geen zin in. Ze zijn zo hard nu, ik heb regen nodig voor de hoeven :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 18:18

Ik heb de smid een bericht gestuurd en die komt de 25em dus dat is nog goed te doen tot dan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 18:20

Hier kwam de smid vandaag.
Heb het eerste stuk van de bak vanmorgen onder laten lopen en ze daar een half uur ingezet. Scheelde echt veel. Misschien ook voor de zelf kappers hier een idee?

Ik gooi juist de de dekens af. Ondanks wit en uv werend zijn ze er hier warmer onder.

Gooi maar hooi in en voor de schuilstal om ze daar zoveel mogelijk te houden in de schaduw

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 18:32

Ik zou wel een ander 'dak' op de schuilstal willen hebben, want dat tentdoek/vrachtwagenzeil is behoorlijk benauwd en zeker als er niet zoveel wind staat dan waait het windvangdoek langs de zijkanten ook niet veel door.
Het zou - denk ik - al schelen als ik er een wit doek over kon spannen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 18:35

We hebben een vernevelaar besteld. Hopelijk komt ie op tijd binnen.

Verder hebben ze beide een lichte vliegendeken op en kunnen ze kiezen of ze op stal willen staan of in de wei. In de wei is schaduw aanwezig.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 18:40

Tijdelijk een laken erover, DubbelFun? Even el cheapo halen bij de Action ofzo

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 18:43

Tja t wordt warm maar goed het is maar 1 dag zo enorm heet en ze kunnen zelf kiezen hier. Zal ze misschien tussendoor ff keer afspuiten maar verder redden ze zich vast wel. Zolang er maar voldoende vers water beschikbaar is zullen ze het vast wel volhouden.

Hier vandaag de bekapper… ze had plakijzers in de kliniek gekregen nou dit was t resultaat -O-

Waarschijnlijk een reactie op de kit die ze daar gebruikt hebben.. ze heeft nu nieuwe Nikes. Zal zo ff foto’s maken nog
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 18:44

Hier voldoende schaduw onder de bomen. Als er wind staat ook zat plekken waar het door kan waaien. Verder gaan we het zien. De grond rond de waterbakken is hier altijd nat, bewuste actie met deze droge tijden.
De shet loopt bloot, Fiesta heeft een bucas vliegendeken. Ik ben thuis. Dus ik zie wel wat we doen en laten. Ik moet vooral goed op mijn eigen lijf letten……

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 18:45

Holyfuck. Dat spul is dus veel te agressief voor hoeven. Mijn hemel. En nu?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 18:45

Jeetje Marjan. Heftige reactie, niet normaal.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 18:46

Wow... Wat heftig.
Daar wordt je niet blij van...

1 dag 35 en dag daarna 39 vind ik toch niet zo.
Eerst had hij de 3e dag 32 dat is nu gelukkig op 29 gezet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 18:48

@hilary: dat zal zeker goedkoper zijn dan het vliesdoek waar ik nu naar zat te kijken :D
Alleen het dakoppervlak is 3,60x 5 mtr... gaat niet lukken met één laken :D

@marjan: dat ziet er niet fijn uit. Kit is heftig chemisch spul, al moet ik zeggen dat het spul wat ooit eens onder Missy gezeten heeft (spuitijzers) bij het verwijderen niet dit beeld gaf.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 18:57

Flink lakentje idd :+

:oo Marjan, mijn hemel! Mijn merrie heeft dit met haar imprints echt nooit gehad, jeetje dat ziet er slecht uit! Hopelijk kon je smid er wat moois van maken Y;(

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 19:07

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 19:24

Jeetje heftig van die hoeven :oo

Hier doe ik niet zoveel bijzonders. Moet ook gewoon werken.

Ik zorg bij alle dieren voor voldoende water en maak het zand nat. Schaduw hebben ze.
En voor de rest moeten ze het maar uitpuffen, net als wij.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 19:26

Ik weet niet wat voor een kit hij had maar het was twee componenten. Wat in een bekertje zat begon te sissen en te roken. Dus t was wel een sterke reactie. Ze heeft alle loszittende stukken weg gevijld en afgerond. Nu hopen dat t goed gaat..

Nu staat ze hier op met andere lijm

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 19:31

Oh jeetje Marjan! Dat is wel een flink heftige reactie!!! Ziet er iig beter uit zo! Hopelijk reageert ze niet op deze lijm en blijft het mooi zitten!!

Hier zetten we er een in de paddock en de andere in het voorste weitje, dan kunnen ze in de schaduw staan met wind. Ik overweeg om dan tussendoor de benen nog af te spuiten met koud water ter verkoeling. In het voorste weitje is nog geen drinkbak maar die gaan we onder de bomen zetten. Paddock heeft altijd fris water ter beschikking gelukkig! Maandag staat er hier 35 graden, dinsdag 39 en woensdag 30... Paarden hebben dus mooi vrij die dagen!!!