Ik hoorde dat we minimaal 50 mm nodig hebben om de natuur weer een béétje bij te laten komen. Tot nu toe is er hier 5 mm gevallen. In totaal hebben we een 'achterstand' van 200 mm.
Ja het is nog steeds, of alweer kurkdroog na februari. Maar ben nu al blij met alle beetjes. Vorig jaar hebben we vanaf maart geloof niets meer gehad tot oktober of zo. Nu hadden wij hier na april ook niets mee gehad. We hebben toen laten mesten want ze voorspelde regen, maar er is toen niets gekomen.
_Lorette_
Geplaatst: 04-06-20 19:05
Regennnnn Ik heb zo verenigingsles buiten. Maar geeft niks, let it rainnnnn.
Hier ook fijn zonder stof kunnen longeren maar beide paarden hadden het wel nogal op hun heupen. Genoeg beentjes door de lucht zien zwaaien. Hier is op zich wel wat gevallen. In elk geval is het niet meer zo heel stoffig. En mijn IJslander heeft van de regen genoten. Die had zichzelf geplamuurd.
Hier nu toch ook veel gevallen gisteren Heerlijk, nieuwe bakbodem is eindelijk wat natter, waardoor ze al iets minder inzakken, maar alsnog teveel Maaaaar vandaag weer heel veel regen op programma in het zuiden dus ben benieuwd, paarden staan ook op de paddock vandaag dus kunnen ze het zand meteen mooi aanstampen als het natter wordt haha.
Gisteren denk ik 7 mm gevallen? heerlijk. vandaag gaat er wel wat vallen voorspelt hij, maar ik denk dat het meeste toch voor midden en noord gaat zijn en wij er in het zuiden behoorlijk bekaaid van af gaan komen.
DubbelFun
Geplaatst: 05-06-20 09:05
Hier krijgen we zo te zien vandaag ook wel weer een aantal buitjes. De schuiltent van mijn oudje (waar ik de pallets uitgehaald heb) is nog mooi droog zand. De grote paddock staan nog geen plassen. Dus dat gaat nog goed.
MizzMontana
Geplaatst: 05-06-20 09:08
Vandaag komt er hier lekker wat regen aan zo te zien. Precies op het moment dat we een keuring hebben, dat dan weer wel. Dus ik mag in de regen voordraven straks.
Er staat zo’n grafiekje onder de radarbeelden, daar keek ik naar. Maar volgens mij leest de regenbui mee, want het regent nu wel Ook het type regen wat je wil, niet te hard, gewoon zo’n lekker lentebuitje.
_Penotti
Geplaatst: 05-06-20 09:33
Buienradar liegt de laatste tijd heel vaak. In voorspellingen die steeds opschuiven maar inderdaad ook over de buien die niet vallen.
Hier pas na 11 uur tegen volgens de radar. We zullen zien... er zou vandaag wel flink wat vallen
Anoniem
Geplaatst: 05-06-20 09:43
Hier was niet veel regen voorspelt, maar ging toch vrij hard. Dus ik laat nog ( in de stress) naar de paarden gereden want 1 had zn vliegenkap nog op... Bang dat de gaatjes dicht zouden regenen icm rollen. Wel heel blij met de regen. Vandaag nog een behoorlijke plens voorspelt