Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:54

Anke schreef:
Is die deken niet gewoon te klein?

Volgens mij niet. Als ik de achterkant goed leg, ligt ie tegen het zadel aan. Maar er zit geen borstriem op, dus ik denk dat dat niet helpt. En als de achterkant dan iets te ver over z'n staart zakt, wiebelen z'n billen (die heeft ie tegenwoordig :') ) de deken steeds wat verder naar achteren. Ach, we vinden wel een oplossing.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:55

Vinden jullie dat niet veel te warm een vliegen rij deken. Als ik die bij karev om doe is ze direct nat. Vind/lijkt me zo benauwd. Vliegen is niet fijn maar heel warm ook niet. Kaatje zweet wel snel trouwens. .

sakvis

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:00

Dat zweten en extra nat worden vind ik nogal meevallen. We hebben hier hele kolonies dazen straks .... Geen deken op is niet rijden/bos in/wandelen ect. Met deken kunnen we gewoon doorgaan met trainen. Ons basistempo is sowieso al laag vanwege de slechte staat van ons bos. Dus minder intensief trainen is niet echt aan de orde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:01

En ik ben zoals Nathalie heel goed opmerkte het tegenovergestelde van een kasteelvrouwe, dus was alleen maar een beetje geinen.

Wat is het wachten tot maandag toch vreselijk, geen goed gevoel over wat hier uit gaat komen |(

Ik reed trouwens nooit in dazentijd, ik zweet net zo hard als mijn 2 zwarten, was dus zelf net zo hard de Sjaak.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:02

Sol tussen de ijslanders :')

Afbeelding

hele opluchting... morgen even bijlezen :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:04

Anke schreef:
AbbyBlues schreef:
haha, wel grappig hoe ineens alle vrouwen aan je voeten liggen hier. :')

:D Ik ben daar niet gevoelig voor. Dus -1 :P

_O- tuurlijk, Anke! O:) :+

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:10

karev, mijn ruin is met vliegendeken net zo bezweet als zonder. En dit scheelt een hoop irritatie bij hem. Hij loopt met gewone vliegen altijd al zo met z'n hoofd te wapperen, vindt het geluid echt irritant. Hij draagt dan ook aan al z'n halsters en z'n hoofdstel zo'n vliegengordijntje. Hij doet ook ja-knikken ipv z'n hoofd heen en weer schudden, dus het ziet er nog extra spastisch uit :D

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:25

Roosje zweet ook onder de vliegendeken.

Geloof niet meer in vrijgezelle droomprinsen te paard.
Heeft jarenlang geduurd, nu ontnuchtert!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 06:08

Hilary thanks voor het aanbod qua trailerladen! :* .

Ik ga het nog even proberen en als het echt niet lukt dan neem ik contact met je op. Ennuh ik zit wel een heel eind bij jullie vandaan.......

Ooh Hilary dat knikken met het hoofd als er vliegen zijn is heel herkenbaar bij mijn ruin. Vind het altijd beste een zielig gezicht. Hij krijgt wel een masker om, maar inderdaad het geluid of de vliegen op zijn snoet vindt hij vreselijk.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 07:18

zoefie schreef:
[ [url=m/KuIhnA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/27sDYQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier Een uitrijdeken en een gewone vluegendeken

Welke maat heb jij eigenlijk voor de fjord? Ik heb 195 genomen. Volgens de recenties viel hij wat ruim. Heb een 195 regendeken gepast bij Caj en die was net aan de ruime kant. Dus ik hoop dat het lukt. Dan zou Sjaak m ook om kunnen. Wel zo handig.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:59

Fabster ik heb dezelfde besteld toevallig. Binnen 1 dag binnen maar nog niet gepast. Heb een 185 voor zap van 147. Ze zit net tussen 175/185 in.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:09

Ja, de 195 had n langere levertijd. Een gewilde maat, denk ik.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:17

Die grote D's van mij hebben dekenmaat 185 (tinker en pinto).
Moet je bij de vliegenuitrijddeken een maat groter?

Ilsje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:27

Hai, mag ik ook weer komen meepraten?
Kleine herintroductie: Mijn naam is Ilse, ik woon samen met mijn vriend en de 2 hafjes sinds 4 maanden in het mooie Noord-Limburg waar de paarden aan huis staan.
Eerder heb ik een keer jullie hulp gevraagd over het koppelen van de paarden. Dat is allemaal zonder kleerscheuren gegaan. De paardjes staan gezellig samen in de wei en in hun schuilstal en kunnen nu 24/7 buiten. Wat een heerlijkheid!
We hebben heel hard geklust in de afgelopen maanden aan het huis en het buitengedeelte. Het begint steeds meer een paradijsje te worden, maar er moet nog een heleboel....
Zo heb ik een fantastische rijbaan die zo droog en mul is dat er nog niet in te rijden is, moet er een gedeelte wei worden gerenoveerd en moet ik hard denken over hoe ik het geheel straks winterproof ga maken.

Wbt de vliegendekens: ik heb sinds vorige week een vliegenrijdeken met zebrastrepen van de agradi voor mijn haflinger en die is fantastisch! Ik heb bewust een maat groter besteld omdat ik bang was dat ie anders aan de voorkant zou gaan schuren. Hij ligt perfect nu. Ik vind de vliegenrijdeken op de pagina eerder wat te strak rond de borst, ben bang dat je daar misschien schuurplekken bij krijgt.
De flyrider van amigo zit op mijn pony hetzelfde als bij het paard op de vorige pagina, wat een onding, en die krengen zijn nog vrij duur ook....

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:45

Anke schreef:
Roosje zweet ook onder de vliegendeken.

Geloof niet meer in vrijgezelle droomprinsen te paard.
Heeft jarenlang geduurd, nu ontnuchtert!

Haha nou idd ik geloof ook niet in vrijgezelle droomprinsen, vaak moet je ze delen met meerdere :')

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:52

Welkom nieuwe.

Ook ik moet een goede vliegendeken gaan aanschaffen voor de grote, ben zelf fan van de HH blijft goed liggen en haast niet kapot te krijgen door de plastic horregaas, door dit gaas ook erg fijn als het regent deken wordt niet verzadigd door de regen. Ik beb ooit een vliegenrijdeken voor mijn oude merrie gehad, vond het niks gaat schuiven en ze krijgen het er erg warm onder en de dazen blijf je houden, zelf meer kans dat je nu zelf geprikt wordt dan het paard.

heb net 3 dekens met de hoge druk spuit schoongemaakt hele klus maar ze kunnen nu mooi drogen.

gisteren tijdens het rijden weer langs de 2 ezels gekomen, ik weet niet wat ik er van moet vinden. Ga toch proberen wat fotos er van te maken.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:54

Wauw dat kasteel... jammer dat ik al bezet ben.... want aan je profiel te zien zou ik zeggen.... daar kan ik wel een kunstje op hihi

Hier nu dag 3 van de Eper paardenvierdaagse.... eindelijk droog! Gisteren was ik echt helemaal doorweekt brrr. Maar het is verder wel genieten hier hoor!Afbeelding

Afbeelding

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:03

Wij gaan niet voor vliegendekens. Heb er wel 2 liggen maar die liggen heel mooi tussen de andere dekens die we niet gebruiken ;)

Wel willen we dit jaar eens Butox proberen tegen de vliegen.

Vorig jaar van die banden voor om de hals geprobeerd maar dat was geen succes. De eerste lag er vrij snel vanaf en de 2e daar zag ik echt geen verschil bij vergeleken met de andere paarden.

Dus dit jaar weer wat anders proberen. Nu is de Butox aan de beurt. Aangezien ze dat ook bij vee gebruiken zal het toch vast wel helpen. En het zou ongeveer 6 weken actief zijn dus hoef ze niet zo vaak te behandelen.

Nadeel is wel dat het vrij duur is, maar als het helpt is dat niet zo erg.

Oh en het zou fijn zijn als het niet heeeel erg stinkt. Als op warme dagen een paard bij de buren vandaan langs komt dan ruik ik dat een kwartier door de vliegenspray die ze gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:05

Afbeelding
Vergeet het "witte paard", echte prinsen komen op de trekker :') :')

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:07

Is een trekpaard ook goed? ;) trekker hebben we nog niet.
(Al hadden we toen ook nog geen trekpaard)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:10

Uiteraard! Een trekpaard is toch ook een "trekker"?

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:24

Sure_lee schreef:
Wauw dat kasteel... jammer dat ik al bezet ben.... want aan je profiel te zien zou ik zeggen.... daar kan ik wel een kunstje op hihi

_O- _O- Hahaha, zo bot wilde ik het nog net niet zeggen, maar ik zou hem ook niet uit bed schoppen. :o

Zo, en nu terug naar de waan van de dag. :+

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:24

Wit paard heb ik zelf al en aangezien ik zelf ook geen princesje ben hoef ik ook geen prins, aan een hoefsmid heb ik veel meer :D
Zo'n kast van een huis hoef ik ook niet, veels teveel poetswerk :o
Maar ik heb altijd wel geroepen dat ik graag een huis zou willen waar ik in mijn nakie rond om heen kan lopen zonder dat iemand het ziet, dat is helaas niet gelukt.
Wat meer grond had ik dus wel graag gehad.

Vanmorgen Tika gelongeerd :)
Nouja, ze leert op afstand netjes mee te lopen, dat vindt ze raar en de eerste keren begon ze te rollen en daarna te bokken en maf te doen. :roll:
Maar vandaag ging ze zowaar een paar stukjes heel netjes mee met me en stopte als ik het vroeg.

Daarna Blue gelongeerd en die liep echt een stuk beter als vorige week.
Toen maakte hij zijn pas iets korter en dat was het maar vandaag ging zijn rechterachterbeen weer heerlijk los en royaal mee met de rest. *\o/*
Volgende week komt juf kijken en dan bekijken we het samen en hopelijk kan ik dan weer rijden.

sure lee veel plezier!
Lijkt me zo leuk om te doen maar zoiets krijg ik dan weer moeilijk gepland op de een of andere manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:44

@Palousa boy. Ik gebruik al jaren butox, maar het helpt geen 6 weken tegen de vliegen ben ik bang. Nu spuit ik het verdund op, ivm allergische reacties van mijn kleine, maar dat werkt hooguit 2 dagen en dan zitten ze er weer constant op het lijf. Tegen dazen doet het al helemaal niets. Het enige wat een beetje helpt zijn vliegendekens.
Heb nagenoeg geen last van teken met de butox en dat vind ik al heel wat eigenlijk....

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:48

ik heb wel vliegendekens , nog geen uitrijdekens tot nu toe flink spray gebruikt in dazensyzoen.

ik heb 3 vliegendekens, de harrys horse, een zebra en nog 1. Elk paard hier heeft een ander model ( slanke grote kwpn, een pre met dikke net en een D pony en per model vallen ze echt anders uit

welkom nieuwe, weer een Limburger en een Duitser. leuk, mijn paard was ook van een "ridder"( meer showruiter met roofvogels en vuur) uit Belgie, zag op je fb dat een aantal vrienden van jou ook bevriend met hem was ( ardenwen)

Diegene die de wei ingezaaid hebben, hebben jullie veel onkruid?
ik heb een maand geleden ingezaaid, ron dde 60 are en het gras gisteren gemaaid ( jaja met een zitmaaier) omdat er al hoog onkruid opstond. Twijfel of ik het laat spuiten en wanneer ik ze erop ga zetten. ik heb mega droge grond, ideaal met dit weer maar als het een week droog is, is mijn wei ook woenstijn en gaat gras snel kapot en krijgt onrkuid meer kans, dat was ook de reden van het nieuwe inzaaien
Twijfel ook of ik het laat doen of zelf doen, voorheen spoot ik zelf met de hand, mcpa en mcpp al is dat bijn aop. krijg je ook niet meer. Welk spul om dit te vervangen of toch laten doen door een loonwerker nu.