Eindelijk een beetje vorst, dus mijn schatje mocht het gras op.

Gelukkig wilden ze later nog wel een beetje voer

Ze hebben hier best veel ruimte, heb deze zomer nog niet eens de helft gebruikt, zal eens kijken of ik de oppervlakte kan achterhalen.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
karev schreef:Ja kijk dat snap dat k dan wel als je paard of pony een stofwisselingsziekte heeft of cushing. Dan moet je omwille van de gezondheid het dieet aanpassen.
Anke schreef:Meestal duurt het een jaar voordat ze gewend zijn dat er eten genoeg is en ze meer dan genoeg krijgen.
Bovengenoemde Welsh snapt het inmiddels. Het eten raakt niet op, dus je hoeft anderen niet heel hard aan te vliegen om je sprietjes hooi te krijgen. En als je zelf aan de kant wordt gezet bij een hooibak, is er heus wel een andere waar nog hooi in zit.ohjajoh6 schreef:Maar wil ze idd ook niet het enige lolletje in hun leven helemaal ontzeggen; lekker saampies kunnen smullen van vers gras
). Als ze dat opheeft, kan ze de restjes hooi uit de andere hooibakken op komen eten. Ze is wel goed in hints geven; als ze het hooi uit een bak op heeft, komt ze naast je staan, tot je met haar meeloopt naar een hooibak om daar het hooinet leeg te schudden. Dan gaat ze rustig staan eten. Als die bak leeg is, komt ze weer bij je staan om aan te geven dat je het volgende hooinet moet doen. Ze heeft ons goed opgevoed, dus 
Rijden ga ik ergens na volgende week weer doen, dan zijn we bij de zadelmaker geweest. 

dat is me helaas met mijn oudste een paar keer overkomen... Hij zal ze nooit bewust trappen.

dynamiek schreef:Fabster al wat gehoord van je baantje?