Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Apple schreef:Even uit gaan van het ideaal: een paard zoveel mogelijk op de weide.
Alleen zijn er vaak allerlei [b]omstandigheden waardoor dat niet altijd kan (en dat hoeft niet altijd onkunde of onwil van de paardeneigenaar te zijn).
Borg schreef:Kom eens kijken in Boskoop........
Borg schreef:Kom eens kijken in Boskoop........
Borg schreef:EquideaJe leest niet goed, ik stond op een stal met weidegang en dat ging niet goed. Er waren nog meer redenen waarom ik hem verhuisd heb.
Hij staat gewoon goed waar hij nu is. Ik heb helaas geen foto's van een jaar geleden, voor de verhuizing, maar dan zou je het verschil goed zien.
Wat mij steekt is het "wij weten het beter" en "jij behandelt je paard slecht" gevoel wat ik uit een aantal berichten proef.
Ik sta normaal altijd open voor suggesties, maar hier word ik alleen maar dwars van en ik vind het ook niet eerlijk tegenover andere eigenaren die echt wel hard voor hun dier hebben.
), duikt het bos in om lekker aan takken te knagen, rent, bokt, speelt, ligt, rolt, groomt, trekt rond, kijkt rond, loopt graag te klieren met een paar ponyvriendjes.... Schitterend om te zien. Ik zou hem dat nooit meer willen ontnemen. Oh, en hij werd in het allereerste begin ook uit de kudde weggejaagd. Nu is hij de directeur van de kudde.

Borg schreef:Equidea, jouw toon is anders dan sommige andere berichten hoor...
Apple schreef:Mijn paard is ook nogal sociaal ingesteld, heeft verlatingsangst en hij wordt niet snel dik.
Op de weide was hij dus continue bezig de groep te bewaken en aan het rondrennen als er eentje uit de groep werd gehaald om gereden te worden. Rust keerde pas weer terug als alles er weer was.
Hij viel dus ook heel erg af, daar viel niet tegenop te voeren.
Op stal staat hij met zicht alle kanten op. Tussen twee ruinen waar hij neuscontact mee heeft en in de paddock waar hij ook contact kan hebben met andere paarden. Dan gaat het goed.
Ik kan hem ook niet in een stal zetten met dichte wanden of zonder buren waar hij contact mee kan hebben.
Later hoorde ik dat hij ook bij de vorige eigenaar niet echt goed ging op de weide.
Mijn paard staat dus op stal en ik voel me ook niet geroepen om dat te gaan veranderen. Ik zie dat hij het nu redelijk goed doet.
.