Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
rachelthinka schreef:tja ik zou haast zegggen kom eens kijken bij mij op stal en oordeel zelf over mijn paard (ik heb haar trouwens een keer laten readen aan de hand van een foto, gek genoeg stond ze toen op stal en was niet ongelukkig)
Dat was dan niet geheel juist...rachelthinka schreef:wat betreft paddock, helaas zijn er veel eigenaren die hun paard niet bij die van mij willen zetten. reden is dat ze soms slaat, tja zo zijn paarden vind ik, kan gebeuren, maar ze staat dus wel regelmatig alleen als ik niemand kan vinden
shadowflower schreef:dus jou paard stond een week binnen ..... onbelievebulll
dat vind ik pas erg ... mijn paarden staan veel buiten en nooit dat ze wat hebben ... ja nu een keer heeft mijn ruin van 17 een keel ontsteking .. wat antibiotica en het is weer over ...

Dus normaal gezien wil ik ze min. bij 1 ander hebben 
tita schreef:RK bij ons gaan paarden vechten omdat het gras op is vandaar ik geen grote groep wil
... Dus nou ja dan heeft ze zo nu en dan een bijtwond o.i.d. dat kunnen ze prima hebben. Tot nu toe heb ik nog nooit meegemaakt dat er echt iets ernstigs is gebeurd dat veroorzaakt is door een ander paard. Paarden zijn namelijk over het algemeen een stuk rustiger als ze de hele dag lekker buiten staan, maar als je ze indd de hele dag binnen houdt en dan vervolgens even buiten zet, dan is het risico dat er iets gebeurt vrij groot. Omdat ze dan in een hele korte tijd ineens al hun energie kwijt moeten zien te raken. Constante wisselingen in 'kuddes' zijn ook niet al te bevorderlijk.
.

hyppolyte schreef:Bij ons is het ook niet zo dat ze vechten vanwege weinig gras, dat is ook echt een fabeltje i.m.o. in de winter willen ze nog wel eens narrig doen als er hooi op het land komt, maar het wordt bij ons ook verspreid neergelegd, dus dan krijg je gewoon groepjes die samen eten. Als je krachtvoer gaat geven op het land dan kun je ook verwachten dat de rest ook wil en dat ze gaan klieren, maar dat lijkt me logisch. Met kleine kinderen heb je dat ook als je er maar 1 een snoepje geeft terwijl de rest eromheen staat....
, dat voorbeeld van die kleine kinderen vind ik wel leuk.......