Wat is de huidige slachtprijs van een paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rivano

Re: Wat is de huidige slachtprijs van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 13:27

Jaan81 schreef:
Die Mandy is sowieso een uiterst slimme dame, of moet ik wijf zeggen?!

Leuk dat je daarover begint... Haha! Je hebt geen idee hoe slim ze is. Dat zal ik met een voorbeeldje illustreren: Er is een bokker die mijn verhaal gelezen heeft en TOCH van plan is een paard bij Mandy te gaan kopen. Daaruit blijkt wel hoe geraffineerd ze is!! Ik zou zeggen: een gewaarschuwd mens telt voor 2. Maar ze weet het zo te spelen dat zij schijnbaar betrouwbaarder overkomt dan ik....
Maar dit houdt dus ook in dat ze nog steeds handelt. Misschien om haar rekeningen te betalen? Of omdat ze gewoon vrolijk doorgaat met oplichten. Voor de goede orde: Wat hier allemaal staat is een fractie van haar oplichtingspraktijken.

Jaan81 schreef:
Als je die advocaten te pakken zopu kunnen krijgen, dan zou je echt een enorme zaak hebben zeg! Maar het kan toch gewoon niet zijn, dat niemand haar te 'pakken' kan krijgen????

Niemand doet iets, omdat niemand weet waar ze is. Dat is het probleem van mijn advocaat ook. Waar stuur je die dagvaardiging naartoe? De 2 stamboeken kunnen hierdoor ook niets. Die wisten niet eens dat ze met de noorderzon vertrokken is.
Het lukt alleen als er OF genoeg gedupeerden zijn dat de gezamelijke advocaten de handen ineen slaan. OF er iemand komt met genoeg geld die een detective inhuurt om haar op te sporen.

Ik zet gewoon een prijs op haar hoofd. Klaar. Laat dat geld maar zitten.
Ben zelf ook verhuisd, dus kunnen ze die dagvaardiging ook naar niemand sturen. Knipoog

Daarbij: Heb gehoord dat Mandy een opkomst plicht heeft de 27ste... goh.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 13:36

heb je nog naar tjsechië gebeld?

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 13:38

ijsklontje schreef:
heb je nog naar tjsechië gebeld?

brrrrr.... moet ik zo doen. Maar ben nog aan het denken wat ik ga zeggen. Mijn collega's hebben er ook zo hun ideeen over.

Ik ga het straks doen.
Ben gewoon erg benieuwd. Ben op zoek naar de juiste insteek. Verbind ik het aan Mandy, of wil ik alleen weten wanneer ze Dak verkocht heeft?

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 13:52

ja erg moeilijk, misschien moet je beginnen met Dak en daarna voorzichtig aftasten hoe ze over mandy denkt.

Jeetje ik kan me best voorstellen dat je er tegen aan hikt.
sterkte en ben benieuwd wat ze te vertellen heeft......

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 15:00

JA hoor, het is weer zover!
Het nummer klopt niet. Heb nu die vrouw weer gemaild dat er een nummer mist. (heb het vergeleken met een ander tsjechisch telefoonnummer en kom 1 cijfer te kort.)

Nu vind ik het echt niet meer leuk.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 15:40

Je hebt dit topic nu bijna 7 maanden geleden geopend.. Ik kan me begrijpen dat je het niet meer leuk vind.

Maar goed het duurt sowieso nog minstens een maand of anderhalf dus je bent er (helaas) nog niet van af Ach gut

Hoe is het ondertussen met Dakkie in het algemeen?

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 17:40

jeetje is het al weer 7 maanden. tjonge dat had ik echt niet gemerkt Gestoord

ik blijf me verbazen over heoveel pech een mens kan hebben........ Ach gut

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 19:33

jezus dat je het al zo lang vol houd. Ondertussen kan je niets voor Dak doen wat betreft zijn beenprobleem?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 20:59

ik snap trouwens ook niet dat iemand na dit verhaal nog een paard bij zo iemand koopt. dan ben je zelf ook niet echt handig bezig. die mandy kan wel slim zijn, maar een verhaal als dit doet je toch wel anders denken...

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 08:41

Met Dak is het wisselend.
Het ging eigenlijk een paar weken erg goed. Hij was lief, braaf, liep fatsoenlijk en ik was bezig oefeningen te doen (aan de hand) om zijn benen sterker te maken, zijn balans te verbeteren en de voorhand te ontlasten. Dat pikte hij echt super op!!! En hij vond het leuk om te doen. (zo niet dan had ik het wel gemerkt Knipoog Dak is erg expliciet in zijn mening) Maar toen was de cortaflex op, en ik had zo snel geen nieuw. Geen idee of het daaraan ligt, maar binnen een week was hij weer vals, bijten, dreigen, niets willen en moeilijk doen. En geloof me dit paard kan HEEEEL erg moeilijk doen! (daar is hij erg talentvol in) Poetsen kan ik dan ook wel vergeten. Sinds afgelopen zondag is hij weer aan de cortaflex. (moest bestellen enzo, volgens mij kun je het niet in een winkel kopen.) En nu hoop ik (en de pensioneigenaresse Haha! die zijn vliegendeken steeds op en af doet) Dat dat helpt en hij weer lief en vrolijk wordt. Als het niet aan de cortaflex ligt.... tja... dan heb ik een probleem.

Citaat:
die mandy kan wel slim zijn, maar een verhaal als dit doet je toch wel anders denken...

Kun je nagaan hoe vertrouwt ze overkomt...
Ik was ook heilig overtuigd van haar goede bedoelingen.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 09:54

Een heleboel uren en internet explorers later.. alles doorgelezen.
Ik heb echt heel veel bewondering voor wat je allemaal voor Dak doet. Ja Het is echt een prachtig paard.
Ik hoop voor jou en Dak dat alles goedkomt na de rechtzaak.
Veel succes!

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 10:21

Die rechtszaak op de 27ste is helaas niet voor mij. (Maar ik ga als supporter)

De duitse advocaat is nu bezig goedkeuring te vragen aan een duitse rechter of hij een gerechtelijk bevel tot betaling mag sturen aan Mandy. Als die dat goedgekeurd heeft stuurt hij het. Daarin staat een nieuw termijn waarin ze me moet betalen. Pas als ze daar bezwaar tegen maakt, of niets laat horen komt de volgende stap. Dan hoop ik dat het meteen de 27ste voor kan komen. Als toch iedereen er is..

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 12:06

Ik zal duimen voor je. Knipoog

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:57

Ik ga ook duimen voor je! Keep up the good work!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 20:40

werkt de cortaflex? Lachen

solly9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 20:56

ik ben nooit voor paarden slachten geweest maar als het paard lijdt is dit het beste ga zo door hou me op de hoogte
groetjes solly9

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 20:59

solly 9 heb jij het hele topic gelezen?
Volgens mij niet, want dan had je geweten dat het daar al lang niet meer omgaat al zo'n 6 en een halve maand niet meer.....

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 22:07

ijsklontje schreef:
solly 9 heb jij het hele topic gelezen?
Volgens mij niet, want dan had je geweten dat het daar al lang niet meer omgaat al zo'n 6 en een halve maand niet meer.....

inderdaad... maar ja het zijn ook zoveel pagina's... hihi!!!

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 22:20

ja dat klopt. Die roman schrijven is niet meer nodig.......

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 11:06

Voor de dierenartsen onder ons, de afwijkende bloedwaarden van Dak.

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=635181

Citaat:
Die roman schrijven is niet meer nodig.......

Hihi. Sprak de andere vrouw die haar aanklaagt op de 27ste. Ze zei dat ze nog heeeel veel horror-verhalen had over Mandy en dat wanneer we samen een boek zouden gaan schrijven het een bestseller zou worden... (en ze zit niet op dit forum.)

Citaat:
dat het daar al lang niet meer omgaat

Ik was/ben inderaad erg hoopvol dat hij kan blijven leven. Weet nog niet of de cortaflex (weer) aanslaat, dat duurt vaak 2 weken ofzo. Ben ben wel zo reeel dat er ook een moment kan zijn dat ik daarover na moet gaan denken...

Over bellen naar de vermoedelijke eigenaresse: Ik heb nu het goede nummer en krijg steeds haar voice mail. Dat tsjechische gebrabbel zegt me niets, maar na 7x afluisteren kan ik al wel haar naam erin ontdekken. We houden vol!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 11:18

Er gebeurt nu in ieder geval wel al een boel binnen korte tijd. Dat is ook wel eens anders geweest.......
Heb je de voicemail ingesproken? Of zou ze geen Engels verstaan?

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 16:16

Nou heb haar aan de lijn gehad.....
Sprak prima engels.

dus ik vraag: Ben jij Adela? (kan haar voornaam wel noemen want daar zijn er duizenden van)
Zij zegt: Ja.
Ik een beetje praten enzo, en vraag dan: Ken jij Mandy riedel?
Zij zegt: Ja, een paar jaar geleden heb ik via email contact gehad met haar over een paar paarden. Maar heb geen zaken met haar gedaan. Hoorde ook negatieve verhalen over haar.
Dus ik zeg: Ja maar, zij zegt een paard via jou verkocht te hebben, etc.etc. En vertel haar het verhaal. Zij helemaal geschokken natuurlijk, want ze kent helemaal geen Dak.

Ze biedt aan om me te helpen uitvinden wat er aan de hand is. En had ook allemaal ideeen, omdat ze in de tsjechische paardensport zit. In praag woont, en ze wil ook de dierenarts bellen die Dak "goedgekeurd" had. We hebben een half uur aan delijn gehangen.

Ze geeft haar emailadres. En ik denk: Goh.. dat is niet haar achternaam. Dus ik vraag erna. Heeft ze een totaal andere achternaam!!!
zit ik gewoon met de verkeerde aan de lijn.
HUH?????
Hoe groot is de kans dat ik iemand aan de lijn krijg die toevallig in tsjechie woont, in de paardensport zit, mandy Riedel kent, dezelfe voornaam heeft.

Ik heb nu mijn contact persoon weer gebeld om te vragen van wie ze me in hemelsnaam het telefoonnummer heeft gegeven. Had ze zelf een foutje met de achternaam gemaakt?

Ik snap er niets meer van hoe dit nu weer kan!
MAAAAAAR ondanks de persoonsverwarring (nogmaals mijn excusses aan haar aangeboden omhaar zo te laten schrikken dat HAAAAR naam op Dak's paspoort stond) wil ze me toch helpen!
Ik stuur haar al mijn contact gegevens in tsjechie, en zo wil ze proberen te achterhalen wie de echte eigenaresse van Dak is.

ECHT... ik kan er allemaal niet meer bij.
Maar ze gaat me helpen, dus ben ik er iets mee opgeschoten. Ze komt op heel veel stallen in Tsjechie, en kent heeel veel mensen.

We komen er wel.
Het moet alleen altijd via 30 omwegen.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 16:24

Rivano dat is fijn dat ze je wil helpen

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 16:40

Wat verwarrend allemaal zeg. Iig wel heel fijn dat ze je ook wil helpen. Lachen

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 18:31

Dat is wel even mazzel hebben zeg! Eigenlijk de verkeerde persoon aan de lijn, maar er toch een heleboel aan hebben! Ik hoop dat ze je weer een stapje verder kan helpen.