paard naar de slacht gebracht en nu is hij op marktplaats???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

listiglistje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:58

Hé slimmerik jij bent slim .....

XUlyssesX

Re: paard naar de slacht gebracht en nu is hij op marktplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:59

aliesje schreef:
zo zo jij bent me een topruiter jij gaat het echt maken.
dus als ik het goed begrijp heeft het paard jou er nog nooit afgegooit maar albert zoer lag na 2 seconden op de grond?
dus als het paard jou er nog nooit eraf heeft gegooit dan moet je er ook niet zo,n punt van maken dat iemand anders ermee verongelukt.
jij leeft na een half jaar toch ook nog?:D

verder weet je op een onhandelbaar dier te blijven zitten, maar verzint steeds andere verhalen over dat springen wel gaat en je weet niet eens wat mok is maar je gaat het wel 2 maals daags behandelen..

als ik niet weet wat me paard heeft vraag ik het en ga ik er niet zomaar vanalles op smeren.

verder hoe jij over je paard praat is echt niet normaal, je zegt hopelijk koopt niemand hem met zijn dikke poten zo te horen een echte paardenliefhebber.

als het aan mij lag zou jij geen paard in je handen krijgen tot je iets meer weer over paarden.
echte wonder ben jij wel als enige blijven zitten op paard maar niet weten wat mok is?
arm beestje wat je nu hebt!

en makkelijk is het ook wel voor je paard onhandelbaar enkeltje naar de slacht.
volgende staat al klaar. bah

hij is er niet afgevallen hij is er voor risico's gelijk weer afgestapt het paard sprong leuk een sprongetje vrij en toen dacht hij ik kan er wel op maar dat was gelijk mis. ik heb nooit gezegt dat hij is gevallen

Rafiki8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:03

Nou ik kan het navragen voor je
dat meisje dat erop zit ken ik.
misschien als ik even aardig doe (haha) we liggen elkaar namelijk niet zo.
weet ik van de week meer over het paard.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:04

Gonita schreef:
Ik heb niet alles gelezen maar diegene die het paard aanbiedt ken ik persoonlijk.
en weet nu al dat hij op de paardenmarkt in utrecht is gekocht.

groetjes

Nou, dan lijkt het me knap natuurlijk dat je deze geschiedenis onder de ogen van je "kennis' brengt. Ben dan dus benieuwd wat er dan gaat gebeuren.

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:05

Gonita schreef:

zou je dat please willen doen?

Rafiki8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:06

Ik zeg niks verkeerd verder.

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:08

Gonita schreef:
Ik zeg niks verkeerd verder.

nee tuurlijk niet als ik maar weet via welke handelaar alles is gegaan/
dan kan ik de slager begooien met de keiharde feiten feiten

aliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:09

XlucienneX schreef:
aliesje schreef:
dus als ik het goed begrijp heeft het paard jou er nog nooit afgegooit maar albert zoer lag na 2 seconden op de grond?
dus als het paard jou er nog nooit eraf heeft gegooit dan moet je er ook niet zo,n punt van maken dat iemand anders ermee verongelukt.

verder weet je op een onhandelbaar dier te blijven zitten, maar verzint steeds andere verhalen over dat springen wel gaat en je weet niet eens wat mok is maar je gaat het wel 2 maals daags behandelen..

als ik niet weet wat me paard heeft vraag ik het en ga ik er niet zomaar vanalles op smeren.

verder hoe jij over je paard praat is echt niet normaal, je zegt hopelijk koopt niemand hem met zijn dikke poten zo te horen een echte paardenliefhebber.

als het aan mij lag zou jij geen paard in je handen krijgen tot je iets meer weer over paarden.
echte wonder ben jij wel als enige blijven zitten op paard maar niet weten wat mok is?

hij is er niet afgevallen hij is er voor risico's gelijk weer afgestapt het paard sprong leuk een sprongetje vrij en toen dacht hij ik kan er wel op maar dat was gelijk mis. ik heb nooit gezegt dat hij is gevallen

toen gaf paard een bok en albert was zo bang geworden dat ie eraf stapte?
maar jij was nog nooit gevallen?
wat heeft albert dan te vrezen?

listiglistje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:11

Citaat:
Gonita schreef:

zou je dat please willen doen?

Dat kun je ook als je gewoon zelf naar die handelaar belt!
Als je toch zo'n flinke meid bent, moet je ook je eigen zaakjes maar durven oplossen!

Een beetje andere mensen in je complot betrekken..... }>

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:13

Gonita heel erg bedankt.!

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:15

hier kan een slotje op.
want ik weet nu wel genoeg

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:16

Ik zou gewoon persoonlijk zelf daar naar toe gaan, watheb je nu te verliezen? Je paard ben je toch al kwijt.

Ziolette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:19

XlucienneX schreef:
sorry van die naam ik las de pb die ik had gekregen van iedereen en wou die beantwoorden maar toen kwam er hier weer een beriht dus ik dacht effe reageren beetje dom want toen zat ik niet op mijn eigen.

sorry ik was het van de vorige fluffy meis het was even een foutje

Lees je de pbs van je nichtje of is het toch een SA ?

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:20

Ik weet het niet of jullie het weten maar van de slacht kun je paarden alsnog kopen tegen slacht prijs... Maar waar maak jij je druk over over die 10 duizend euro die je nu kwijt bent. Dat is dan jammer jo dit is nou het paardenwereldje er zijn mensen die je niet kunt vertrouwen. Maak je niet zo druk laat dat lekker achter wegen. je wou toch van dat paard af en ja als hun nou een ziek paard willen verkopen zijn ze gewoon dom.

listiglistje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:20

Hoezo slotje

wat weet je nu genoeg als ik vragen mag?

Volgens mij weet je niets? want je hebt nog niets zelf ondernomen, niet gebeld niets! Als alleen andere mensen voor je karretje spannen....
en Gonita weet pas volgende week meer als zij het e.e.a. aan het meisje op het paard (van de adveretentie) vraagt.

Dus hoe kan je nu al genoeg weten?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:21

XlucienneX schreef:
aliesje schreef:

Fluffymeisje schreef:
hij liet niemand meer op zijn rug toe hij bleef er tegen bokken en hij bleef enorm steigeren. Zelf Albert voorn kon er niks mee en was er binnen 2 seconden af.. het lijkt een schatje en dat is hij ook. vrij springen kan hij geweldig. maar verder..

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:22

als ik het jullie vertel gaan jullie toch weer enorm zeiken daar heb ik geen zin in.

er staat niet dat ie eraf viel!!!! nee hij was er snel af.. ik stap ook welles af!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:24

Ik heb bijna alles gelezen... En vind het ook een vaag verhaal. Toch geloof ik wel dat er een kern van waarheid in zit.

Als enige tip aan de TS kan ik meegeven dat ze gwoon die mensen die het paard te koop aan bieden moet BELLEN!!!!!!!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:30

XlucienneX schreef:
als ik het jullie vertel gaan jullie toch weer enorm zeiken daar heb ik geen zin in.

er staat niet dat ie eraf viel!!!! nee hij was er snel af.. ik stap ook welles af!

Dan zal hij waarschijnlijk wel gevoeld hebben dat het paard niet zuiver was of een evenwichtsprobleem had. Dan zou ik ook afstappen. Ben ik beniewd wat hij van je paard vond en wat voor advies hij gaf.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:32

Op zich kan ik me een slotje wel voorstellen, het verhaal is volgens mij wel redelijk duidelijk.

TS is heeft een vierjarig groen paard gekocht die zij om wat voor reden dan ook niet aankon. Het paard is niet volledig gezond, maar mok is te genezen en hoeverre hij ataxie heeft is de vraag (vanwege het springen). Daarnaast kan het paard rugproblemen hebben maar ook gewoon aan het puberen zijn bij een onervaren ruiter.

Het paard is naar de slacht gegaan omdat ze er niet gemakkelijk vanaf kon komen. De slager zag een niet slachtrijp jong paard en heeft hem doorverkocht.

Dus laten we hopen dat er ergens een ervaren ruiter rondloopt die een jong paard met goede afstamming voor een zacht prijsje kan kopen.

schattebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:33

He, geen slotje, he

Ik wil het wel weten, hoe het afloopt.

Ja ik denk ook wel dat er iets van waarheid in zit. Maar dat misschien niet alles correct verteld wordt ofzo. Want het blijft wel altijd nog vaag. Hoewel hier iedereen al meer uitleg heeft gevraagd.

En xluciennex: hoe kan je het nu aantrekken dat hier mensen op je nek zitten. Niemand kent je persoonlijk ( alleen die hedwigb en die steunt je en je nichtje). Dus wij kunnen je heir uitschelden voor rotte vis, maar het is dan toch maar op ons klavier. En weet dat papier ( of in dit geval een pc) heel geduldig is.

Waar maak je je druk over? Het is niet dat hier iemand je straks een pak slaag komt verkopen?

En zeker niet een slotje, je kan ondertussen misschien nog tips krijgen of mensen die hem gaan bekijken zijn, ofzo.
Wat in ieder geval wel een feit is dat hij veel aandacht heeft gekregen....

Karl66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:33

XlucienneX schreef:

Een topruiter stapt binnen twee seconden van een paard af en jij denkt dat jij er dan wel op kan stappen???

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:36

we hebben hem het verhaal dus verteld en ook hebben we gezegt dat hij alleen maar wil springen. dus hij wist waar hj aan begon.

verder heeft hij geen advies gegeven. hij vond het paard natuurlijk helemaal niks. ja het zag er leuk uit liep wel leuk maar verder moest hij er niks van weten.

mensen die de afloop willen weten pb me ik heb net verschrikkelijk nieuws gekregen van een bokker die mij belde. dus pb maar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:42

Het is dat ik niet behoorlijk kan rijden, anders de moeite waard om hem eens te gaan bekijken.

Ik kan je nl nog een leuke anekdote geven. Paardje moest verkocht worden van zwanger meisje, maar dat ging niet zo makkelijk, duurde maar en duurde maar. Was niet zo een makkelijk beestje, iig niet door iedereen te rijden en dat was in de omgeving wel bekend. Moeders opperde het beestje naar de slacht te brengen, stel dat je er mee blijft zitten. Moeders is niet zo'n paardengeest, dus die ziet dat toch als unox rookworsten. Kun je je voorstellen dat er meerdere mensen zijn die zo denken??? Zeker als je al een kanjer op stal hebt staan? Dan blijkt het paardje ineens doorverkocht en oeps meer dan 600 euries hebben opgebracht, ships, zit je dan toch nog met een extra bijbetaling van je nieuwe paardje en die doos heeft lekker een winstje. Tja, daar ben je handelsstal voor. Effe naar de paardenmarkt en kassa!!

Ook best wel vreemd dat Albert ineens is ingeschakeld, waarvoor eigenlijk? Kijken of een topruiter er brood in ziet en dan mag hij voor heel veel euries weg? Wellicht had Albert zoiets van, ach vrijspringen is heel leuk, onder het zadel niet veel bijzonders en hij voelt niet zuiver aan. Dát voelen die ruiters verdomt snel. Hem een zorg waar het zit, in de rug, de voeten, de mok, etc.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-12-05 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:48

russel schreef:
Het is dat ik niet behoorlijk kan rijden, anders de moeite waard om hem eens te gaan bekijken.

Ik kan je nl nog een leuke anekdote geven. Paardje moest verkocht worden van zwanger meisje, maar dat ging niet zo makkelijk, duurde maar en duurde maar. Was niet zo een makkelijk beestje, iig niet door iedereen te rijden en dat was in de omgeving wel bekend. Moeders opperde het beestje naar de slacht te brengen, stel dat je er mee blijft zitten. Moeders is niet zo'n paardengeest, dus die ziet dat toch als unox rookworsten. Kun je je voorstellen dat er meerdere mensen zijn die zo denken??? Zeker als je al een kanjer op stal hebt staan? Dan blijkt het paardje ineens doorverkocht en oeps meer dan 600 euries hebben opgebracht, ships, zit je dan toch nog met een extra bijbetaling van je nieuwe paardje en die doos heeft lekker een winstje. Tja, daar ben je handelsstal voor. Effe naar de paardenmarkt en kassa!!

Dat vind ik ook wel een goed punt ja!!!! Je bent nu zo druk met hem dat je vast wel tijd hebt om te gaan kijken. en ik neem aan dat je ook vakantie hebt, aangezien je zei dat je nog naar school ging...