Bewuste keuze: geen kind om een paard? Wie?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Silenzio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:58

reddytobias schreef:
nou volgens mij heb ik wel zo'n tik, ik ga al geen eens op kamers omdat me paardjes thuis staan
ik heb altijd gezegd geen kinderen te nemen, ook omdat ik diabetespatient ben en er absoluut niet op zit te wachten een kleine te krijgen die dit ook moet doormaken!! ik rijd nu een paard voor een ander omdat diegene zwnger is....nou ik moet er niet aan denken dat iemand anders mijn paard dan rijd, ben echt een muts volgens mij

ik vind van niet hoor je hebt je redenen om geen kind te willen en dat dienen anderen gewoon te moeten accepteren...

Silenzio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 22:26

mensen de topic is geplaatst in algemeen en geef maar eens je mening over het hete nieuwtje op die plek.. dan kan deze weer naar hetgeen waar die voor bedoeld was..

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 22:33

Pffffff, toevallig heel de middag in zitten praten op mijn buurmeisje.
Zij is zwanger van een vriend die ze maar kort had.
Maar die vriend is echt een @$#%^&*() figuur, en wil dat zij het kind laat weghalen.

Ik raad haar toch af dat niet te doen als zij er niet voor 100% achterstaat, omdat ze hier later door in de problemen kan raken, geestelijk.
Ik heb wel 2 uur op haar ingepraat om die gast te dumpen ( hij behandeld haar echt vreselijk, heeft afschuwelijke grappen zoals ik trap t er wel uit) en ik heb haar half afgedwongen dat ze gaat solliciteren bij een leuke zaak hier in het dorp, zodat ze een baan heeft en wat financiele armslag.

Andere buuf kwam ook binnen, en die vind dat ze zich moet laten aborteren.
Maar waarom?Vrouwen kunnen het best alleen denk ik.

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 17:16

Natasha schreef:
Pffffff, toevallig heel de middag in zitten praten op mijn buurmeisje.
Zij is zwanger van een vriend die ze maar kort had.
Maar die vriend is echt een @$#%^&*() figuur, en wil dat zij het kind laat weghalen.

Ik raad haar toch af dat niet te doen als zij er niet voor 100% achterstaat, omdat ze hier later door in de problemen kan raken, geestelijk.
Ik heb wel 2 uur op haar ingepraat om die gast te dumpen ( hij behandeld haar echt vreselijk, heeft afschuwelijke grappen zoals ik trap t er wel uit) en ik heb haar half afgedwongen dat ze gaat solliciteren bij een leuke zaak hier in het dorp, zodat ze een baan heeft en wat financiele armslag.

Andere buuf kwam ook binnen, en die vind dat ze zich moet laten aborteren.
Maar waarom?Vrouwen kunnen het best alleen denk ik.

Ik denk best dat je alleen een kind kan opvoeden, maar heb je het er wel voor over/heb je er geld genoeg voor/wil je het echt wel. ER komen veel dingen bij kijken. Ik zeg niet dat ik voor abortus ben! Eerder tegen behalve in uitzonderlijke gevallen. Soms zijn er omstandigheden waarbij het gewoon niet eerlijk is een kind te laten komen. Wel goed dat je op haar in in lopen praten maar ik vrees dat het pas helpt als ze zelf ondekt wat een eikel het is

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 17:34

Ik had het geld niet,zag er tegen op,hield eigenlijk helemaal niet van kinderen en heb toch geen abortus gepleegd.
Mijn kinderen zijn sinds ik alleen met ze was niets tekort gekomen.
En ze zijn redelijk gelukkig(net als ieder ander kind ups en downs bedoel ik dan).

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 19:47

Je kunt als vrouw best een kind alleen en goed opvoeden, anderen kunnen het met zijn tweeen nog niet, maar een beetje back-up is wel nodig.......blijft het beter te doen met name als ze heel klein zijn en als je werken wil.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 21:33

Met alle respect, een kind is een kind en een paard is een paard. Dat is appelen met peren vergelijken.Nog iets: een kind "neem "je niet.
Ik ben moeder van twee kinderen en heb een paard. ( En een man bovendien)
Als je al iets te kiezen hebt, moet je vooral kiezen voor hetgeen je graag aan je leven wilt toevoegen. Kinderen, paarden, cavia's, reizen, broodbakmachines, tuinverlichting of wat dan ook. Bedenk echter wel, dat je sommige dingen kunt wegdoen als je ze zat bent, je kinderen heb je levenslang, gelukkig maar.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 21:38

Mijn kinderen willen MIJ weleens weg doen......

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 21:40

Ik heb er nog eens over zitten denken en volgens mij willen veel pennyvrouwen Knipoog (vrouwen met paarden, voor alle duidelijkheid) geen kinderen omdat ze al iets hebben dat ze volledig in beslag houdt.

Dat geldt denk ik iig voor mij, naast mijn werk (en mijn relatie Haha!) gaat vrijwel al mijn energie, tijd, geld Knipoog, moeite en liefde in de paarden zitten. Andere hobbies kun je half doen, of een tijdje aan de kant zetten, maar met een paard gaat dat niet. Het is dan ook meer 'a way of life' en iig mijn geval een grote passie. Dat laat eigenlijk geen ruimte meer voor andere veeleisende zaken, niet eens zo zeer qua tijd maar ook qua 'span of attention' (sorry, kan even geen goed Nederlands alternatief vinden). Ik denk dat het vergelijkbaar is met iemand die echt carriere wil maken, dat is ook heel moeilijk echt te combineren met kinderen (afgezien dan van dat voorbeeld dat Karin aanhaalt Knipoog )

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 23:14

Biepmiep schreef:
Mijn kinderen willen MIJ weleens weg doen......

Whahahaha! OK dan!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 18:46

Lielle schreef:
Ik heb er nog eens over zitten denken en volgens mij willen veel pennyvrouwen Knipoog (vrouwen met paarden, voor alle duidelijkheid) geen kinderen omdat ze al iets hebben dat ze volledig in beslag houdt.

Dat geldt denk ik iig voor mij, naast mijn werk (en mijn relatie Haha!) gaat vrijwel al mijn energie, tijd, geld Knipoog, moeite en liefde in de paarden zitten. Andere hobbies kun je half doen, of een tijdje aan de kant zetten, maar met een paard gaat dat niet. Het is dan ook meer 'a way of life' en iig mijn geval een grote passie. Dat laat eigenlijk geen ruimte meer voor andere veeleisende zaken, niet eens zo zeer qua tijd maar ook qua 'span of attention' (sorry, kan even geen goed Nederlands alternatief vinden). Ik denk dat het vergelijkbaar is met iemand die echt carriere wil maken, dat is ook heel moeilijk echt te combineren met kinderen (afgezien dan van dat voorbeeld dat Karin aanhaalt Knipoog )

mmm ik zie mezelf niet als penny-vrouw hoor, klinkt weer zo negatief.

Maar wat ik wel vind: ik heb geen kinderen nodig om mijn geluk te bepalen, dat haal ik (gelukkig) wel uit mezelf. Ik zie het niet als de kroon op mijn relatie want zou ik dat wel zo zien, dan geef ik daarmee eigenlijk toe dat ik iets mis in mijn relatie... niet echt een gezonde gedacht lijkt mij

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 18:54

pennyvrouw was een geintje Knipoog En dat laatste ben ik helemaal met je eens, volgens mij moet je altijd je geluk uit jezelf halen; niemand anders kan jou gelukkig maken, dat moet je zelf doen.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 17:23

Wat een leuk Toppic is dit zeg.. ik mag mij met mijn 28 lentes jong toch wel rekenen tot de categorie "als je later groot bent" Ik wilde nooit kinderen.. aanslag op je lichaam en veel zorgen.. ook leuke dingen maar ik was er te egoïstisch voor..
En dat klokje dat is dus nu bij mij een soort van Domtoren geworden en ik zit snotterend bevallingsverhalen te kijken.. ik wil voortdurend de kinderen van vrienden ontvoeren.. Ok dat is natuurlijk zwaar overdreven..
Maar goed de klok tikt luid en duidelijk. Ik heb een paard dat super goed bij me past een fijner dier kan ik me niet indenken.. ik heb een superlieve bijrijder die volgens mij blij is als ze een paar maandes Riant voor zichzelf heeft..
Ik wil het dus echt gaan proberen te combineren ik lees dat meer vrouwen het doen en dat stemt me positief..

Ik heb alleen een GROOT probleem..

'k heb geen Mr Wright !!!!! (ik heb na 4 jaar Mr Wrong afgelopen zomer de deur uit gedaan).......... Dussss als iemand er nog eentje overheeft, of een leuke broer ofzo in de aanbieding.. als het effe kan ook paarden leuk vind .... stuur maar door!!! hahaha

zonder dollen ik lees het toppic met plezier, en je weet meteen wat je leeftijdgenoot bokkers zijn.. best wel veel nog!!!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 19:21

Riant schreef:
Wat een leuk Toppic is dit zeg.. ik mag mij met mijn 28 lentes jong toch wel rekenen tot de categorie "als je later groot bent" Ik wilde nooit kinderen.. aanslag op je lichaam en veel zorgen.. ook leuke dingen maar ik was er te egoïstisch voor..
En dat klokje dat is dus nu bij mij een soort van Domtoren geworden en ik zit snotterend bevallingsverhalen te kijken.. ik wil voortdurend de kinderen van vrienden ontvoeren.. Ok dat is natuurlijk zwaar overdreven..
Maar goed de klok tikt luid en duidelijk. Ik heb een paard dat super goed bij me past een fijner dier kan ik me niet indenken.. ik heb een superlieve bijrijder die volgens mij blij is als ze een paar maandes Riant voor zichzelf heeft..
Ik wil het dus echt gaan proberen te combineren ik lees dat meer vrouwen het doen en dat stemt me positief..

Ik heb alleen een GROOT probleem..

'k heb geen Mr Wright !!!!! (ik heb na 4 jaar Mr Wrong afgelopen zomer de deur uit gedaan).......... Dussss als iemand er nog eentje overheeft, of een leuke broer ofzo in de aanbieding.. als het effe kan ook paarden leuk vind .... stuur maar door!!! hahaha

zonder dollen ik lees het toppic met plezier, en je weet meteen wat je leeftijdgenoot bokkers zijn.. best wel veel nog!!!

Mr Wright????? Haha!

Ik heb nog wel een vrijgezellige man in de aanbieding, vriend van mij. Hij is 31 jaar (wordt binnenkort 32) en wil erg graag ook huisje(heeftieal) boompje(ookal) EN beestje!

Misschien een idee: een blind date?

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 19:25

Zou ik doen,zo ben ik ook aan m'n huidige vriend gekomen

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 19:36

zal ik het wagen????

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 19:39

Ik had ook zo'n opmerking gemaakt tegen een collega,van heb je niet een leuke vrijgezelle vriend.
Die had ie dus, en daar zit ik nu alweer twee jaar aan vast en wonen we alweer een jaar samen.
Soms moet je eens een gok wagen en is het niks kun je toch netjes bedanken voor de eer.

EDIT:Ik ben voor hem van Breda naar Vlissingen verhuisd.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 19:53

Kijk dat zijn de romantische berichten..
Ik ga eens de stoute schoenen aantrekken. Maar mocht zou het wat zijn dan laat ik het wel weten hahaha.. Onder het motto wie niet waagt die niet wint ...
En je kan inderdaad gewoon bedanken als het geen prins op een wit paard blijkt te zijn..
trouwens een paard heb ik toch al

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 20:05

Succes dan Knipoog .

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 20:29

Ik heb zojuist het e-mail adres van Riant doorgegeven aan die vriend van mij, dus duimen dat het in ieder geval gaat uitlopen op een leuke date!!!!!!!!! Lachen

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 20:06

Ik heb na vanavond wel een nieuw soort respect voor ouders van jonge kinderen... ik kan alleen maar vloeibaar voedsel eten dus wilde eens kijken of ik babyvoedsel naar binnen kreeg..

En dat was me toch een partijtje smeeerig zeg, ongelofelijk. Hoe iemand dat ooit bij een baby naar binnen krijgt en binnen weet te houden, nou, ik vind het knap.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 21:29

Grappig al die reacties. Ik ben 31 en ik wil ook absoluut geen kinderen. Het liefst zou ik me laten sterriliseren maar dat willen ze niet doen op deze leeftijd. Alsof ik me zou bedenken. Mijn vriend heeft 2 kinderen en die komen 1 x in de 2 weken en dat vind ik prima. Ze zijn al 13 en 14 dus die kun je nog een keer uit zetten.
Mijn colllega's vinden het heerlijk om me te pesten met: dat mijn biologische klok nog wel eens af zou gaan en meer van dat soort dingen. Als er iemand een baby bij zich heeft word het ook altijd gelijk bij mij neer gezet.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-04 01:09

Oh wat leuk DPB!! Riant, hou je ons op de hoogte hoe en wat? Ik ben altijd in voor looooove stories!!! Haha!

Mijn schoonzus was d'r 3 jarig dochterje vanavond volop aan het omkopen om die koter op bed te krijgen... om half 10 s'avonds... Rolleyes jij krijgt dat en dat maar dan ga je nu ook slapen doen *AAAAARGH*

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 22:47

Riant schreef:
Kijk dat zijn de romantische berichten..
Ik ga eens de stoute schoenen aantrekken. Maar mocht zou het wat zijn dan laat ik het wel weten hahaha.. Onder het motto wie niet waagt die niet wint ...
En je kan inderdaad gewoon bedanken als het geen prins op een wit paard blijkt te zijn..
trouwens een paard heb ik toch al

laat je het mij ook even weten floortje Tong uitsteken Haha!

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:17

Ik houd jullie wel af en toe op de hoogte maar ik wil niet te veel off topic gaan..
Er is dus inmiddels mailcontact..