Veronica2 schreef:Duhelo schreef:Ik zou direct tekenen voor dié baggerbende.
Nou, ik van mijn leven niet. Maar dat komt misschien omdat ik wil dat onze paarden er comfortabel en veilig bij staan waarbij elke dag, of meerdere keren per dag mest en urine wordt opgeruimd. Wat we hier zien op de foto's is inderdaad overduidelijk een overdekte wc voor de paarden en kennelijk voelt niemand zich geroepen om de uitwerpselen op te ruimen en is er geen geld voor strooisel? Bovendien is er nauwelijks iets te eten, want dat restantje hooi in die bak is natuurlijk niet toereikend. Dit is echt niks minder dan een schandalig slechte manier van paarden houden.
Maar dat restje hooi is oordelen zonder dat je het hele beeld ziet.
Mijn paarden hebben onbeperkt hooi, doen ze met 1 baal net 8 dagen, of net niet. Meestal komt de boer om de 9-10 dagen een nieuwe baal steken en die paar dagen overbrug ik met baaltjes. Maar de dag dat hij komt vernieuwen geef ik net genoeg zodat alles netjes opgegeten is. En dan staan ze wel eens een of twee uurtjes zonder hooi (die een keer in de 10 dagen).
Het restje hooi op de foto is misschien die ene voederplek, om de hoek ligt er mss een nieuwe baal hooi? Dat kan je vanaf die foto's niet zien.
En een baggerbende kan je het niet noemen, er is zat ruimte om droog en proper te staan en ook te liggen.